  • 11. Data: 2003-06-29 23:49:05
    Temat: Re: Wlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje zmienil zamek (dlugie)
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    > siłą wolno? :)

    Jeden z bodajze dwoch dozwolonych wypadkow samopomocy. Warunek: NIEZWLOCZNIE
    !!!

    > Sory, ale MZ to jest krańcowo chore, .........<

    Niezupelnie. Zakladajac ze ktos zajmie twoje mieszkanie sila i nie mozesz
    nic zrobic jezeli chodzi o rozwiazanie poprzez samopomoc (bo np. mial wiecej
    kolegow albo jest silniejszy :) ). Sprobuj w takiej sytuacji dochodzic
    powodztwem o ochrone wlasnosci. Moze sie to ciagnac latami, bo ktos bedzie
    przynosil lewe papiery, lewych swiadkow itd. A tu masz powodztwo, ktore dosc
    szybko przywraca ostatniego posiadacza do posiadania. Rozpatrywane jest samo
    posiadanie, a nie wlasnosc lub inne prawa. Jak widzisz ocena tego przepisu
    nie jest jednoznaczna. Ma wady i zalety. Ludzie potrafia i tak kazdy system
    rozwalic ;)
    A wracajac do podanego przeze mnie przykladu, jezeli juz nic nie mozesz
    zrobic, bo ktos sie "wprowadzil" a termin minal, to wystepujesz z powodztwem
    petytoryjnym (ochr. własności) i po korzystnym wyroku masz roszczenie o
    odszkodowanie "jakby" lokal byl wynajmowany.
    pozdr
    Jacek

  • 12. Data: 2003-06-30 00:34:19
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bdntu2$p2g$1@news.onet.pl>, Jacek wrote:
> [...]
    > petytoryjnym (ochr. własności) i po korzystnym wyroku masz roszczenie o
    > odszkodowanie "jakby" lokal byl wynajmowany.

    Tak, szczególnie jeśli są to ci wymienieni, zapewne obfitujący w gotówkę
    bezdomni :)

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2003-06-30 14:45:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Jun 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Pytanie do Gotfryda: Jestes w jakis sposob zwiazany z prawem?

    Niezależnie od odpowiedzi na priv: w przypadkach kiedy
    coś komentuję inaczej niż przez przytoczenie przepisów
    staram się wyraźnie napisać że nie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-07-01 00:10:25
    Od: "news" <k...@4...pl>

    > za 3 tygodnie. Bylam juz na policji ale wiele to nie dalo. Policja
    > twierdzi ze nie moze sila wywazyc drzwi. Co mam robic?

    mialem kiedys dokladnie taka sama sytuacje - jest sposob ale musisz
    zadzialac szybko i po cichu.
    upewnij sie ze nie ma wlasciciela w domu, wezwij (najlepiej znajoma) ekipe
    do otwierania zamkow i od razu wymien na "swoj" zamek, byle drzwi nie
    wygladaly jak po wlamaniu. jak bedziesz w srodku, mozesz zabrac rzeczy i
    pomachac wlascicielowi - swoja droga nie omieszkaj zawiadomic urzedu
    skarbowego (wraz z kopia umowy). niech skur...n popamieta

    pamietaj ze chroni cie dodatkowo umowa cywilno-prawna jaka dysponujesz (w
    szufladzie) - to oczywiscie nie upowaznia cie do "wlamania" ale skoro nadal
    obowiazuje to wchodzisz do lokalu ktorego w chwili obecnej jestes
    dysponentka

    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

  • 15. Data: 2003-07-01 14:54:55
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bdqjhl$os0$1@sklad.atcom.net.pl>, news wrote:

    > pamietaj ze chroni cie dodatkowo umowa cywilno-prawna jaka dysponujesz (w
    > szufladzie) - to oczywiscie nie upowaznia cie do "wlamania" ale skoro nadal

    A co jesli tej umowy nie bedzie w szufladzie? Tzn wlasciciel ja
    przypadkowo zabral?

    Nie jestes w stanie przed "wlamaniem" przeswietlic mieszkania
    Roengenem i srawdzic czy umowa rzeczywiscie dalej jest w szufladzie :(

    --
    Miernik jabber:m...@j...gda.pl
    Programming today is a race between software engineers striving to build bigger

  • 16. Data: 2003-07-01 17:19:25
    Od: "news" <k...@4...pl>

    wrazie konfliktu z policja - sa jeszcze swiadkowie, sasiedzi ktorzy
    potwierdza czasowe zamieszkiwanie, rzeczy osobiste i wzgledny dobytek ktory
    jest wlasnoscia wynajmujacego - chyba nie trudno udowodnic w razie czego ze
    zacial sie zamek w drzwiach i trzeba bylo wezwac ekipe. oczywiscie nie
    probowalbym wchodzic jak wlasciciel siedzi w domu przed telewizorem. :-)