  • 1. Data: 2003-06-26 20:27:59
    Temat: Wlasciciel mieszkania, ktore wynajmuje zmienil zamek (dlugie)
    Od: e...@y...com

    Od 5 miesiecy jestem najemca mieszkania w centrum Warszawy. Nie jestem
    zameldowana ale mam spisana umowe najmu z miesiecznym wypowiedzeniem z
    wlascicielem (ktory nie odprowadza podatku). Umowa zawiera kwote najmu, plus
    kaucje (polowa ceny najmu). Oznamilam telefonicznie wlascicielowi, ze
    wypowiadam mieszkanie. Po kilku dniach nieobecnosci w Warszawie, stajac
    przed "moimi" drzwiami zastaje wymienione zamki. Tym samym wszelkie dobra
    osobiste (dokumenty, karty kredytowe, sprzet RTV i AGD itp.)
    zostaly "uwiezione" w mieszkaniu a ja zostalam ze szczoteczka do zebow. Umowa
    najmu lezy w komodzie w mieszkaniu (w ktorej wlasciciel, cytuje:"znalazl bardzo
    ciekawe rzeczy"). Wlasciciel mieszkania swoj postepek tlumaczy tym, ze trudno
    mu bedzie na czas wakacji znalezc nastepnego najemce i tym samym narazam go na
    straty finansowe. Oznajmil, ze jest w stanie "wydac" moje rzeczy po
    uregulowaniu ostatnich rachunkow (co jest dla mnie rzecza oczywista, i jestem w
    stanie dac mu gotowke do reki) oraz wplaceniu kwoty pokrywajacej 2-miesieczny
    czynsz (lipiec i sierpien), przy czym nie wolno mi przebywac w oplaconym
    mieszkaniu (mieszkam u znajomych). Rzekomo wlasciciel wyjezdza za granice i
    jest sklonny rozmawiac ze mna za 3 tygodnie. Bylam juz na policji ale wiele to
    nie dalo. Policja twierdzi ze nie moze sila wywazyc drzwi. Co mam robic?