  • 1. Data: 2003-06-26 17:42:53
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę- co przysługuje?
    Od: "B." <m...@N...gazeta.pl>

    Witam grupowiczów
    Przy rozwiązaniu umowy o pracę przez pracownika z Art 55 par 1. z powodu
    braku wypłaty wynagrodzenia przysługuje jakieś dodatkowe odszkodowanie,
    mam pytanie w jakiej wysokości ( za ile miesięcy )?

    Pozdrawiam
    Dziękuję za wszelkie wypowiedzi

  • 2. Data: 2003-06-26 18:08:36
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę- co przysługuje?
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > Przy rozwiązaniu umowy o pracę przez pracownika z Art 55 par 1. z powodu
    > braku wypłaty wynagrodzenia przysługuje jakieś dodatkowe odszkodowanie,
    > mam pytanie w jakiej wysokości ( za ile miesięcy )?

    art 55 § 1 ze zn.1 in fine : "....pracownikowi przysługuje odszkodowanie w
    wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę
    została zawarta na czas określony lub na czas wykonywania określonej pracy -
    w wysokości wynagrodzenia za okres 2 tygodni."

    pozdrawiam:)
    ewcia

  • 3. Data: 2003-06-26 18:49:14
    Od: "B." <m...@N...gazeta.pl>

    Ewcia <m...@m...pl> napisał(a):

    > art 55 § 1 ze zn.1 in fine : "....pracownikowi przysługuje odszkodowanie w
    > wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia,

    no właśnie w przypadku umowy na czas nie określony przy ponad 10 latach pracy
    przysługuje wypowiedzenie 2 miesiące ( do końca czerwca- potem to się
    zmienia) natomiast w PIP-ie usłyszałam wypowiedź że odszkodowanie należy się
    za 1 miesiąc, więc jak to właściwie jest ?

  • 4. Data: 2003-06-27 18:42:08
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    "B." <m...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    się
    > za 1 miesiąc, więc jak to właściwie jest ?
    po 10 latach pracy (u danego pracodawcy) okres wypowiedzenia wynosi 3
    miesiące i tej wysokości odszkodowanie przysługuje. Ile pracowałeś u tego
    pracodawcy?
    Pytanie jest tylko takie, czy tego typu zwolnienie podpada po tzw "ustawę o
    zwolnieniach grupowych", rzeczywiście przewidziana jest tam po 10 latach
    pracy odprawa w wysokości 2 krotnego wynagrodzenia. Moim zdaniem raczej Ci
    nie przysługuje, ale kwestia może być dyskusyjna.

    burenezo