  • 1. Data: 2003-03-27 07:33:03
    Temat: email z groźbami ??
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    witam wszystkich,
    kilka dni temu w domu odwiedzili mnie niebiescy chlopcy z nakazem
    prokuratora i zabrali mi kompa. jak sie pozniej dowiedzialem przyczyna bylo
    wyslanie maila z groźbami smierci z mojego adresu IP do pewnej dziewczyny
    (15 lat) ktora najwyrazniej ma "wyzej postawionych" rodzicow albo cos w tym
    stylu - niewazne. w kazdym razie ja mam do sieci podpiete 2 osoby i udalo mi
    sie sprawdzic ze ten email "wyszedl" oo jednej z nich. pytanie mam takie -
    czy tego typu przestepstwo jest powazne i czego sie moge spodziewac w
    zwiazku z tym, co zrobic jesli maila wyslal sasiad a prokurator doczepil sie
    do mnie poniewaz łacze jest na mnie? i ogolnie prosze o jakies rady w tej
    sprawie,
    z gory dziekuje i pozdrawiam,
    michael

  • 2. Data: 2003-03-27 08:35:19
    Temat: Re: email z groźbami ??
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "michael" <m...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    sie
    > do mnie poniewaz łacze jest na mnie? i ogolnie prosze o jakies rady w tej

    A wydaje Ci sie moze, ze to swietny zart grozic komus smiercia? Postaw sie
    na miejscu tej dziewczyny - dostaje od nieznajomej osoby maile, ze ta chce
    ja zabic. Nie trzeba miec "wyzej postawionych" rodzicow, aby zrobic z tego
    postepowanie prokuratorskie. Bo taka grozba to przestepstwo z art. 190 kk i
    na Twoim miejscu juz bym byl w prokuraturze i skladal wyjasnienia, ze u
    Ciebie jest podpietych do Netu wiecej ludzi, wzgl. wykazal dowody na to, ze
    mail nie byl wyslany przez Ciebie.

    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-03-27 08:44:51
    Od: Andrzej Trafor <t...@t...pl>

    Przemyslaw Lipin wrote:

> [...]
    > Ciebie jest podpietych do Netu wiecej ludzi, wzgl. wykazal dowody na to,

    To w Polsce trzeba udowodnic swoja niewinnosc? A, moze i tak - pewnie zalezy
    to od zamoznosci oskarzonego.

    --
    Trafor

  • 4. Data: 2003-03-27 09:12:09
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Thu, 27 Mar 2003 09:44:51 +0100
    Andrzej Trafor <t...@t...pl> naskrobał(a):

    > To w Polsce trzeba udowodnic swoja niewinnosc? A, moze i tak - pewnie zalezy
    > to od zamoznosci oskarzonego.

    prawnikiem nie jestem, ale jak dla mnie - jezeli sa dowody o winie
    (a takie sa) to owszem, trzeba udowodnic swoja niewinnosc, nie uwazasz?
    I nie sadze aby mialo to wiele wspolnego z zamoznoscią

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 5. Data: 2003-03-27 09:18:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | To w Polsce trzeba udowodnić swoja niewinność? A, może i tak - pewnie
    | zależy to od zamożności oskarżonego.

    Od zamożności oskarżonego nie zależy. Oczywiście swojej niewinności nie
    trzeba udowadniać, ale pewnie zależy Ci na szybkim odzyskaniu komputera.
    Jeśli wykrzesz im, że to Twój sąsiad, a nie Ty i sprawa się wyjaśni, to
    oddadzą Ci Twój komp. A tak, to poczekasz kilka miesięcy na ekspertyzę.

  • 6. Data: 2003-03-27 09:25:34
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Przemyslaw Lipin wrote:
    [..]
    > ja zabic. Nie trzeba miec "wyzej postawionych" rodzicow, aby zrobic z tego
    > postepowanie prokuratorskie. Bo taka grozba to przestepstwo z art. 190 kk i

    Ale jednak trzeba mieć by sprawa ruszyła, bo policja i prokuratura olewa to
    ciepłym moczem.

    pozdrawiam
    Arke

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 7. Data: 2003-03-27 11:06:04
    Od: Piotr Konieczny <p...@s...must.die>

    "michael" <m...@g...pl> 've told us:

> [...]
    > maila wyslal sasiad a prokurator doczepil sie do mnie poniewaz łacze
    > jest na mnie? i ogolnie prosze o jakies rady w tej sprawie,

    Nie wiem jakie masz/miałeś łącze ale czy nie sprzeczne z prawem jest
    podpięcie kogoś do Twojego łącza? Z tego co wiem umowa na SDI czy internet
    z kablówki zabrania przyłączania więcej niż jednego komputera do łącza
    podciągnietego do mieszkania. Czy w takim przypadku dodatkowo nie będziesz
    obciążony tym zarzutem?

    --
    .::piko::.. .............................
    :GG: 2147700 | http://www.zeromski.pl::

  • 8. Data: 2003-03-27 11:09:30
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Thu, 27 Mar 2003 11:06:04 +0000 (UTC)
    Piotr Konieczny <p...@s...must.die> naskrobał(a):

> [...]
    > z kablówki zabrania przyłączania więcej niż jednego komputera do łącza
    > podciągnietego do mieszkania. Czy w takim przypadku dodatkowo nie będziesz

    kablowki czesto tak, ale SDI akurat jest kiepskim przykladem

    Sierp

  • 9. Data: 2003-03-27 11:17:08
    Od: "novik" <z...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr Konieczny" <p...@s...must.die> napisał w wiadomości
    2.80...
    > Nie wiem jakie masz/miałeś łącze ale czy nie sprzeczne z prawem jest
    > podpięcie kogoś do Twojego łącza? Z tego co wiem umowa na SDI czy internet
    > z kablówki zabrania przyłączania więcej niż jednego komputera do łącza

    Łącze SDI akurat nie jest obwarowane tego typu przepisami.
    No i nie to było istotą pytającego.

    A do pytającego: nie wiem. Gdybyś świadczył usługi, w regulaminie
    by pisało, że nie odpowiadasz za treść www/maili/etc. użytkowników,
    mógłbyś udowodnić, że nie wyszło to z Twojego kompa - to traktowali
    by Cię jako providera i grzecznie zapytali kto zawinił. Tak jak,
    niestety, nie przychodza aresztować prezesa TPSA ;) Ale masz linię
    obrony...

    --
    regards, Novik.

  • 10. Data: 2003-03-27 13:17:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2003, Piotr Konieczny wrote:
    [...komuś...]
    >+ Nie wiem jakie masz/miałeś łącze ale czy nie sprzeczne z prawem jest
    >+ podpięcie kogoś do Twojego łącza?

    Może naruszać jakieś ustawy "koncesyjne" (trzeba mieć pozwolenie,
    AFAIK), prawo o działalności gospodarczej itp.

    >+ Z tego co wiem umowa na SDI czy internet
    >+ z kablówki zabrania przyłączania więcej niż jednego komputera do łącza
    >+ podciągnietego do mieszkania.

    Umowa i SDI jest do poczytania na stronach TPnetu. Nic z tych rzeczy.

    >+ Czy w takim przypadku dodatkowo nie będziesz
    >+ obciążony tym zarzutem?

    Przez kogo ?

    pzdr, Gotfryd
    (zaciekawiony)