  • 1. Data: 2003-08-26 07:58:43
    Temat: Wirus - podpisywanie sie cudzym adresem e-mail
    Od: Michal Z. <m...@s...com.pl>

    Ostatnio mam do czynienia z wirusem,
    ktory jest wysylany do roznych adresatow
    z innych komputerow niz firmowe, ale adres
    zwrotny jest firmowy. Podejrzewam, ze wirus
    zatakowal komputer ktoregos z klientow naszej
    firmy, i wysyla teraz siebie do adresatow z
    ksiazki adresowej klienta, podpisujac sie
    zwrotnym e-mailem tez ksiazki adresowej.

    O takim dzialaniu dowiaduje sie w ten sposob,
    ze na adres firmowy trafiaja mail-e, z informacja,
    ze list adresowany do kogos tam, nie dotarl z
    powodu wykrycia w nim wirusa.

    Co moge z tym zrobic, aby takie d nie psulo
    dobrego imienia firmy oraz aby zatrzymac
    ten proceder?

    Czy powinienem to zglosic na policje?

    Pozdrawiam
    Michal Z.

  • 2. Data: 2003-08-26 08:35:21
    Temat: Re: Wirus - podpisywanie sie cudzym adresem e-mail
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Co moge z tym zrobic, aby takie d nie psulo
    > dobrego imienia firmy oraz aby zatrzymac
    > ten proceder?
    > Czy powinienem to zglosic na policje?

    Nic nie jestes w stanie zrobic. Zaatakowany komputer rozsyla sie do
    wszystkich osob z ksiazki adresowej jako adres podstawiajac tez jeden z
    e-maili z tej ksiazki. Ofiara wirusa nie wie czesto co sie dzieje, a
    wcale to nie musi byc jeden z waszych klientow, po prostu to osoba,
    ktora zachowala wasz adres w ksiazce.

  • 3. Data: 2003-08-26 08:58:31
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Michal Z. wrote:

> [...]
    > powodu wykrycia w nim wirusa.
    >
    > Co moge z tym zrobic, aby takie d nie psulo
    > dobrego imienia firmy oraz aby zatrzymac

    Nie ma metody zapobiegającej wysyłaniu z falszywym adresem nadawcy, ale
    każdy kto dostaje list na podstawie pełnych nagłówków może niemal na
    pewno stwierdzić skąd mail został naprawdę wysłany. Prawdziwym
    problemem są w tym wypadku działąnia pseudoadministratorów, którzy
    decydują o wysyłaniu informaji o wirusie na sfałszowany adres nadawcy.
    Dodatkowo często wysyłają taką informację bez pełnej zawartości
    nagłówkół która pozoliłaby znaleźć winowajcę. Niestety listy od
    programół antywirusowych nie spełniają ustawowych warunków uznania za
    spam, więc informowanie policji nic nie da.

  • 4. Data: 2003-08-26 09:06:09
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Michal Z. wrote:

> [...]

    każdy kto dostaje list na podstawie pełnych nagłówków może niemal na
    pewno stwierdzić skąd mail został naprawdę wysłany. Prawdziwym
    problemem są w tym wypadku działania pseudoadministratorów, którzy
    decydują o wysyłaniu informaji o wirusie na sfałszowany adres nadawcy.
    Dodatkowo często wysyłają taką informację bez pełnej zawartości
    nagłówków która pozwoliłaby znaleźć winowajcę. Niestety listy od
    programów antywirusowych nie spełniają ustawowych warunków uznania za
    spam, więc informowanie policji nic nie da.

  • 5. Data: 2003-08-28 12:21:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > e-maili z tej ksiazki. Ofiara wirusa nie wie czesto co sie dzieje, a
    > wcale to nie musi byc jeden z waszych klientow, po prostu to osoba,

    No i tu jest odpowiedz co nalezy zrobic....

    Sprawdzic w naglowku SKAD NAPRAWDE jest list i zawiadomic "ofiare".

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-08-29 06:10:14
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Sprawdzic w naglowku SKAD NAPRAWDE jest list i zawiadomic "ofiare".

    Czesto jest tam tylko numer IP. Mnie osobiscie nie chce sie robic takich
    dochodzen.