  • 1. Data: 2003-08-26 03:33:02
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <s...@a...pse.dyster>, Andrzej Bursztynski wrote:

    > Niestety nie można "przejść" na rękojmię. Co jest napisane w umowie
    > gwarancyjnej? Czy jest i po ilu naprawach obowiązek wymiany na nowy towar?

    Dlaczego nie można przejść na rękojmię? Nie można traktować rękojmi jako
    kontynuacji gwarancji w sensie, że liczyć się będą dotychczasowe
    reklamacje, ale gwarancję z rękojmią można przeplatać dowolnie podług
    własnego widzimisie.
    KC. Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za
    wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

    MZ oddaj tym razem z tytułu rękojmi i zaznacz, że żadasz wymiany. To jest
    rzecz oznaczona co do gatunku więc musi od razu wymienić. Pamiętaj,
    wszystko pisemnie i za potwierdzeniem. Dodatkowo jeśli sprzedawca nie
    odpowie tu w ciągu 14 dni to bezwarunkowo uznał reklamację i wymienić musi
    (nie może np. twierdzić że nie zgadza się z reklamacją). Poguglaj po
    archiwum grup pl.misc.konsumenci i pl.soc.prawo (groups.google.com) a
    dowiesz się więcej.

    --
    Marcin