  • 11. Data: 2015-12-09 15:12:38
    Temat: Re: Wirtualny prezes
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.12.2015 14:52, Marek pisze:

    > Mam wrażenie, że nie rozumiesz.na czym myk polega i odpowiadasz na
    > jakieś oczywistości które w tym przypadku nie występują. Nie było
    > żadnego starego prezesa, był prokurent. Pojawił się prezes na 1 dzień po
    > to by wpisać go do krs. Na drugi dzień składa rezygnację ale pozostaje w
    > krs. Mijają miesiące, w tym czasie powstaje dług. Spolka nie ma majątku
    > a prezes twierdzi, że go przecież nie było w zarządzie gdy powstało
    > zobowiązanie/dług, ma na to dokument (podpisaną rezygnację) z datą dugo
    > przed powstaniem zobowiązania/długu.

    Kto podpisał się na kwitach, z których wynika zobowiązanie?

    MJ

  • 12. Data: 2015-12-09 15:20:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 09 Dec 2015 15:12:38 +0100, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > Kto podpisał się na kwitach, z których wynika zobowiązanie?

    prokurent, dodatkowo dlug też jest w zus/us, prokurent po prostu w
    pewnym momencie przestał robić przelewy za podatki i zus.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-12-09 15:31:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wydrukowujemy tego maila i idziemy przeciwko prezesowi o te dziesięć baniek ;-)

    A tak w ogóle to za mało informacji:
    * jaka jest reprezentacja (ustawowa/umowna) spółki?
    * czy rezygnację "do podpisania" składa się wspólnikom, czy spółce?
    * kto miał prawo zwołać zgromadzenie wspólników, w jakim terminie i z jakim
    porządkiem obrad?
    * czy wspólnicy podjęli uchwałę zgodnie/niezgodnie z powyższym?
    * czy daty na dokumentach są pewne?
    itd (bo akurat zaczyna się orzeczenie tk ;)

    -----
    > A wirtualnemu nie zależy na aktualizacji (że złożył rezygnację) bo chce aby właśnie
    tak było w krs.

  • 14. Data: 2015-12-09 15:40:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Dec 2015 15:31:19 +0100, ąćęłńóśźż<n...@d...spamerow> wrote:
> [...]
    > * kto miał prawo zwołać zgromadzenie
    > wspólników, w jakim terminie i z jakim porządkiem obrad?
    > * czy wspólnicy podjęli uchwałę zgodnie/niezgodnie z

    Cała ta operacje przygotowywali prawnicy spółki, więc można założyć,
    że tutaj pod względem formalnym przy złożeniu rezygnacji nie ma do
    czego sie przyczepić.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-12-09 17:56:22
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Oj, naiwny, naiwny, naiwny :-)))))
    PS. To spytaj tych "prawników".

    -----

  • 16. Data: 2015-12-09 22:08:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Dec 2015 17:56:22 +0100, ąćęłńóśźż<n...@d...spamerow> wrote:
    > Oj, naiwny, naiwny, naiwny :-)))))
    > PS. To spytaj tych "prawników".

    Odpisuje się pod cytatem.
    Domyśl się dlaczego nie mogę.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2015-12-09 23:21:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-09 o 14:52, Marek pisze:
    > zmieni.
    >
    > Świetnie, tylko spółka nie ma majątku a prezes jest wirtualny.

    To nadal nic nie zmienia w kwestii odpowiedzialności *spółki*.

> [...]
    > żadnego starego prezesa, był prokurent. Pojawił się prezes na 1 dzień po
    > to by wpisać go do krs. Na drugi dzień składa rezygnację ale pozostaje w

    To jest właśnie ten stary prezes.

> [...]
    > a prezes twierdzi, że go przecież nie było w zarządzie gdy powstało
    > zobowiązanie/dług, ma na to dokument (podpisaną rezygnację) z datą dugo

    No i? Odpowiedzialność prezesa to wyjątek, co do zasady za dług
    odpowiada spółka. Skoro wierzycielowi zależy na odpowiedzialności
    prezesa, powinien doprowadzić do jego poręczenia.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-12-10 08:58:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    "Złożyć" to on może, bo papier cierpliwy, ale dopiero sąd uznaje, czy owo jak piszesz
    "złożenie" było skuteczne (lub inaczej: sąd może uznać, że rezygnacja nie była
    skuteczna).
    Znam takich, co od kilku lat NADAL SĄ prezesami mimo "złożonej" rezygnacji.

    Przykładowo: nie mógł złożyć, bo składa się spółce reprezentowanej przez zarząd, a
    nie może składać sam sobie.
    I oczywiste, że jakby co pozostaje w KRS, ponieważ z chwilą jego rezygnacji nie ma
    kto złożyć stosownego wniosku do KRS, który musi być pod wnioskiem do KRS podpisany
    zgodnie z reprezentacją.
    BTW nie wyjasniłeś, jaka to prokura.

    ---

  • 19. Data: 2015-12-10 11:05:28
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nieprawda.
    Odpowiada wobec osób trzecich działających w dobrej wierze.

    -----

  • 20. Data: 2015-12-10 11:06:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To nie wspólnicy składają wnioski do KRS o zmianę wpisu w rejestrze.

    -----