  • 41. Data: 2007-05-23 10:16:22
    Temat: Re: Windykacja. Umieszczenie danych. Czy maja prawo?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:36af.0000008a.46540d89@newsgate.onet.pl...

    > Wyrok sądowy nie gwarantuje tego, że dług istnieje.

    ale jest jakas prawna podstawa, a tak nie ma zadnej

  • 42. Data: 2007-05-23 11:50:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > dlug jako taki nie, ale jakby sie na takiej stronie znalazly twoje dane
    > to i punkt widzenia by ci sie zmienil

    Brednie. Rzeczywistości nie da się odmienić - czasami grawitacja mi
    przeszkadza, ale nie zmienia to faktu jej istnienia.

    > to juz slyszalem kilka razy, jednak nadal uwazam, ze publikujac na
    > takiej stronie czyjes dane, naraza sie danaosobe/firme na straty, tak
    > wiec aby to zrobic nalezalo by miec niepodwazalne dowody albo wyrok
    > sadowy, a nie widzimisie

    Ale to nie ma nic wspólnego z domniemaniem niewinności.

    Po prostu wytaczasz delikwentowi proces na podstawie stosownego
    paragrafu i tyle.

  • 43. Data: 2007-05-23 12:46:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:jdmdi4-42e.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Brednie.

    co brednie, tak bys spokojnie patrzyl na swoje dane na tej stronie?
    i uwazalbys ze wszystko jest w jak najlepszym porzadku?

    > Po prostu wytaczasz delikwentowi proces na podstawie stosownego
    > paragrafu i tyle.

    jasne, ale to ty musisz za to placic, chodzic, marnowac nerwy itd

  • 44. Data: 2007-05-23 16:59:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > tyle że jak na razie to jedna ze stron twierdzi że długu nie ma...
    > jeszcze musiałaby to wykazać

    Po pierwsze, udzielając odpowiedzi zakładam, ze pytający nie kłamie. jak
    kłamie, to uzyska głupią odpowiedź.

    Po drugie w tym konkretnym wypadku nie jest tak, jak piszesz. Klient zgłosi
    się po zakup długu, zapłaci za niego i okaże się, że sprzedający nie ma
    takiej wierzytelności. bo to sprzedający musi przecież coś sprzedać.

  • 45. Data: 2007-05-23 17:02:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Musi udowodnić że nie jest dłużnikiem??

    Wcale nie musi.

    > No to ku..a trzeba tam wpisać cała ludność polski - tak defaultowo -
    > dopiero jak obywatel Kamilek udowodni że nie jest nikomu nic winien - to
    > się go skreśli z listy.

    Z tego powodu nie warto takimi listami zaprzątać sobie głowy. Równie dobrze
    możesz opierać się na książce telefonicznej. Prawdopodobieństwo trafienia
    na nieuczciwą osobę będzie mniej więcej podobne.

    > Ale posrany kraj - trzeba udowadniać że się nie ma długu - bo ten co
    > wpisuje na listę nie ma wyroku, tylko jakiś świstek papieru, który
    > notabene
    > często może być bez podpisu.

    Wcześniej lub później ktoś się wk... i zabroni tego ustawą. Póki co
    ustawodawca ma "ważniejsze" problemy.

  • 46. Data: 2007-05-23 17:08:31
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Neko napisał(a):
    > Nie odpowiada sie na pytanie pytaniem.

    I co jeszcze?

    > Z listu poczatkowego mozna wywnioskowac,
    > ze dlugu nie ma. Nie trzeba byc Sherlockiem Holmesem.

    z pewnością...

    KG

  • 47. Data: 2007-05-23 17:19:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    szerszen napisał(a):
    > no wiec dopoki nie ma wyroku, dlugu nie ma,

    dług albo jest, albo go nie ma
    wyrok tego nie zmienia, tylko stwierdza istniejący stan

    KG

  • 48. Data: 2007-05-23 18:38:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 23 May 2007 10:24:45 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Radziłbym najpierw złożyć pozew w sądzie o stwierdzenie nieistnienia
    > zobowiązania. Tylko bowiem sąd cywilny może stwierdzić, czy dług
    > faktycznie nie istnieje. RPO, GIODO, czy prokuratura nie mają takich
    > kompetencji. I niby z jakiej racji miałyby uwierzyć akurat dłużnikowi, a
    > nie wierzycielowi?

    Tak z ciekawości, kto w takim wypadku ponosi koszty procesu? Załóżmy że
    zobaczyłem swoje dane na takiej liście, i idę z tym od razu do sądu.

    p. m.

  • 49. Data: 2007-05-24 06:24:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tak z ciekawości, kto w takim wypadku ponosi koszty procesu? Załóżmy że
    > zobaczyłem swoje dane na takiej liście, i idę z tym od razu do sądu.

    ty
    chyba ze wygrasz sprawe wtedy jest szansa ze poniesie je strona przegrana

  • 50. Data: 2007-05-24 08:12:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > co brednie, tak bys spokojnie patrzyl na swoje dane na tej stronie?
    > i uwazalbys ze wszystko jest w jak najlepszym porzadku?

    Nikt inteligentny nie zwraca uwagi na takie "listy", bo mają one
    mniej-więcej tyle samo wspólnego z długami, co książka telefoniczna.

    > jasne, ale to ty musisz za to placic, chodzic, marnowac nerwy itd

    Takie życie. Jak ktoś złamie prawo, to niestety żaden archanioł nie
    zstępuje z niebios z mieczem ognistym w celu ukarania grzesznika -
    trzeba samemu ruszyć tyłek.