  • 1. Data: 2006-04-09 14:58:46
    Temat: Wikipedia - prawa autorskie do pracy magisterskiej
    Od: Maciek <m...@w...pl>

    Witam, piszę pracę magisterską z dziedziny historii. Znakomitą większość
    ilustracji pobieram z Wikipedii. Proszę o odpowiedź czy można te zdjęcia
    i grafiki z Wikipedii wykorzystywać w pracy?

    Proszę o odpowiedź jaką zamieścić informację w pracy co do praw
    autorskich tych zdjęć. Korzystam z tych zdjęć, które są dostępne na
    podstawie licencji GNU z Wikipedii.

    Czy wszystkie zdjęcia z Wikipedii są dostępne do kopiowania?

    Dziękuję.

    ___
    __Maciek_O._______________ m...@w...pl _[

  • 2. Data: 2006-04-09 15:35:12
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Maciek napisał(a):
> [...]
    > podstawie licencji GNU z Wikipedii.
    >
    > Czy wszystkie zdjęcia z Wikipedii są dostępne do kopiowania?

    Przy zalozeniu, ze wszystkie zdjecia w wiki sa na GNUlike licencji, to
    mozesz korzystac do woli, ale musisz podac zrodlo.
    Niestety zdarzaja sie tam zdjecia/rysunki bezprawnie zamieszczone, nikt
    tego za bardzo nie moze kontrolowac. Najlepiej staraj sie brac zdjecia z
    http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page, mam wrazenie ze tu sa jakby
    dokladniej spawdzane, ale to tylko moje wrazenie

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2006-04-09 16:06:15
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 4/9/2006 4:58 PM, Maciek wrote:

    > Proszę o odpowiedź jaką zamieścić informację w pracy co do praw
    > autorskich tych zdjęć. Korzystam z tych zdjęć, które są dostępne na
    > podstawie licencji GNU z Wikipedii.

    Licencja GNU pozwala na swobodne wykorzystywanie materiału, pozwala na
    używanie też do prac _jednak_z_zastrzeżeniem_, że nie mogą one stanowić
    materiału, z którego czerpie się korzyści materialne. W skrócie, nie
    możesz sprzedawać czegoś, co jest na licencji GNU. W Twoim przypadku
    jednak to nie ma znaczenia.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 4. Data: 2006-04-09 16:33:08
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" wrote:

> [...]
    > materiału, z którego czerpie się korzyści materialne. W skrócie, nie
    > możesz sprzedawać czegoś, co jest na licencji GNU.

    Bzdura. Niby jak są sprzedawane dystrybucje linuksowe? Wbrew licencji GNU?

    JaromirD

    --
    Odpowiadając zamień "q" na "o".

  • 5. Data: 2006-04-09 16:46:06
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Bzdura. Niby jak są sprzedawane dystrybucje linuksowe? Wbrew licencji GNU?

    Nie sprzedaje sie w nich Linuxa, tylko całą resztę. Głownie asystę
    techniczną :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-04-09 16:47:51
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Nie sprzedaje sie w nich Linuxa, tylko całą resztę. Głownie asystę
    > techniczną :)

    ale nie zmienia to faktu, ze to co napisal "Kaczor" to jednak bzdura :)

    pierwszy pkt licencji:

    "...Możesz pobierać opłatę za fizyczną czynność przekazania kopii i
    według własnej decyzji możesz za opłatą proponować ochronę gwarancyjną."

    http://www.gnu.org.pl/text/licencja-gnu.html

  • 7. Data: 2006-04-09 16:54:10
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 4/9/2006 6:47 PM, |<onrad wrote:

    > "...Możesz pobierać opłatę za fizyczną czynność przekazania kopii i
    > według własnej decyzji możesz za opłatą proponować ochronę gwarancyjną."

    Jednak SAM LINUX nie jest płatny. Dlatego napisałem tak jak napisałem W
    KONTEKŚCIE zdjęć, które chce wykorzystać autor wątku. Autor wątku sam
    sobie ściąga, sam redaguje i sam wydrukuje więc jakiekolwiek opłaty nie
    mają miejsca.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 8. Data: 2006-04-09 17:32:22
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 4/9/2006 6:54 PM, Michał "Kaczor" Niemczak wrote:

    [ciach]

    Zauważyłem na tej grupie od pewnego czasu tendencję do czepialstwa w
    przypadkach takich, jak powyżej. Koleś zadaje proste pytanie, na które
    dostaję interesującą _GO_ odpowiedź po czyl leci lawina "maili
    uzupełniających" mających się nijak do problemu w pierwszym poście
    wątku. Pytanie PO CO? Jak ktoś chce się wykazać i błysnąć wiedzą to
    niech idzie do archiwum, poszpera za najczęściej pojawiającymi się
    problemami i niech napisze FAQ na 100 tematów. Poda link do www i będzie
    błyszczał. Problemem też jak widać jest _czytanie_ze_zrozumieniem_. To
    tyle ode mnie.

    Pozdrawiam

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 9. Data: 2006-04-09 17:32:53
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisaB(a):
    > On 4/9/2006 6:54 PM, Michał "Kaczor" Niemczak wrote:
    >
    > [ciach]

    To grupa dyskusyjna, prawda?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 10. Data: 2006-04-09 17:44:22
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 4/9/2006 7:32 PM, Piotr Kubiak wrote:

    > To grupa dyskusyjna, prawda?

    Co nie zwalnia z merytoryki. Jak ktoś zapyta o jakiś KONKRETNY problem
    budowalny to nie potrzebuje całej wykładni łącznie z normami
    budowlanymi, prawda? Z problemu "po ile średnio jest natka pietruszki"
    zrobi się "ile kosztuje cały towar w tesco".

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor