  • 31. Data: 2005-11-29 15:29:20
    Temat: Re: Więzienie za długi?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adwi" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dmh8bj$cpr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jak mi udowodnisz, ze nie miałem chęci spalacie ci tego "długu " ?

    Wykazując, ze choćbyś nawet chciał, to i tak nie mogłeś. Nie
    przekonasz nas o tym, ze się nie da, bo przeciwko Tobie stoi mnóstwo
    orzeczonych wyroków w takich sprawa. Proponowana przez Ciebie linia
    orzecznictwa była modna tak gdzieś w latach 1996-98. Potem już
    zdecydowanie sądy odeszły od tego.

  • 32. Data: 2005-11-29 16:00:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > wiedziałeś że nie jesteś w stanie zapłacić nikomu, więc oczywistym jest
    > że mi też

    OK, przykład: jest przed 'pierwszym'. Wiesz, że w najbliższym tygodniu
    dostaniesz przelewy z Twoimi trzema kontrahentami

    Gotówki zostało Ci w kasie firmy niewiele. Kupujesz np. komputer na
    14-dniową fakturę.

    A tu nagle niespodzianka: szef jednej firmy zabrał kasę i zwiał na
    Kajmany, druga firma niespodziewanie splajtowała, a trzecia firma nagle
    uznała, że nie podobały jej się Twoje usługi i nie zapłaci.

    Czyli: kasy nie było, więc teoretycznie nie byłeś w stanie zapłacić. Ale
    wiedziałeś, że przed upłynięciem terminu będziesz w stanie. Tylko
    nastąpił nieprzyjemny zbieg okoliczności.

    I teraz co? Zgłaszasz się do więzienia na ochotnika? ;)

  • 33. Data: 2005-11-29 16:48:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > nieprzyjemny zbieg okoliczności.
    >
    > I teraz co? Zgłaszasz się do więzienia na ochotnika? ;)

    masz jakis dokument na to ze kontrahent mial zaplacic a nie zaplacil? Umowa?

    P.

  • 34. Data: 2005-11-29 17:05:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > masz jakis dokument na to ze kontrahent mial zaplacic a nie zaplacil? Umowa?

    Umowa jest. Pieniędzy nie było i nie ma.

    Wiedział, że nie ma pieniędzy - ale myślał, że będzie miał.

    Podpada pod paragraf, czy nie? ;)

  • 35. Data: 2005-11-29 19:48:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:438c8a5d$1@news.home.net.pl...

    > Umowa jest. Pieniędzy nie było i nie ma.

    no to nei ma oszustwa z twojej strony.

    > Wiedział, że nie ma pieniędzy - ale myślał, że będzie miał.

    i ma na to niepodwazalny dokument - umowe.

    > Podpada pod paragraf, czy nie? ;)

    oczywsicie ze nie

    P.

  • 36. Data: 2005-11-29 20:11:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w
    wiadomości news:438c7b27$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > nastąpił nieprzyjemny zbieg okoliczności.
    > I teraz co? Zgłaszasz się do więzienia na ochotnika? ;)

    W takim wypadku nie mamy do czynienia z oszustwem. Oszustwo przy tego
    typu sprawach najczęściej wiąże się z tym, że pomiot gospodarczy
    pomimo, iż znajduje się w sytuacji finansowej w której powinien
    ogłosić upadłość nadal zaciąga nowe zobowiązania.

    Odnosząc się do Twojego przykładu, to oczywiście przy zakupie
    komputera oszustwa nie popełniłeś. Ale gdybyś już po pierwszym
    wiedząc, że pieniędzy nie ma i najpewniej nie będzie, a dodatkowo
    jesteś winien komuś za komputer z nagła zaczął dokonywać zakupu
    kolejnego komputera na opóźniony termin, to będzie właśnie ten moment,
    gdy popełnisz oszustwo. Bowiem z tego co napisałeś realnie rzecz ważąc
    nie wiesz, że nie zdołasz się wywiązać ze zobowiązania.

  • 37. Data: 2005-11-29 20:27:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Odnosząc się do Twojego przykładu, to oczywiście przy zakupie
    > komputera oszustwa nie popełniłeś. Ale gdybyś już po pierwszym
    > wiedząc, że pieniędzy nie ma i najpewniej nie będzie, a dodatkowo

    OK, kupuję drugi, sklep zawiadamia prokuraturę, ta rozpoczyna
    postępowanie, a tym momencie szef pierwszej firmy wraca (okazuje się, że
    nie nawiał, tylko miał wypadek) i zaczyna płacić, drugiego (bankruta)
    przejmuej z uwagi np. na lokalizację albo inne zalety inna firma i
    zaczyna spłacać zobowiązania, a w przypadku trzeciej konfliktowy
    pracownik trafia na bruk i faktura zostaje zapłacona.

    Kasa na zapłatę jest.

    I co teraz?

> [...]
    > gdy popełnisz oszustwo. Bowiem z tego co napisałeś realnie rzecz ważąc
    > nie wiesz, że nie zdołasz się wywiązać ze zobowiązania.

    Dokładnie: nie wiem, że nie zdołam - mogę przypuszczać, że zdołam, bo
    coś się uda (albo np. uzyskam gdzieś jakąś awaryjną pożyczkę).

    Udowodnij złą wolę, jak się nie uda.

  • 38. Data: 2005-11-29 20:31:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:438cb9c1$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > zaczyna spłacać zobowiązania, a w przypadku trzeciej konfliktowy
    > pracownik trafia na bruk i faktura zostaje zapłacona.

    W praktyce prokurator umorzy i nikt się nie zażali, bo nie bedzie
    zainteresowanego. Równie dobrze można uznać, żeś dobrowolnie odstąpił
    od przestępstwa i naprawił szkody.

    > Dokładnie: nie wiem, że nie zdołam - mogę przypuszczać, że zdołam,
    bo
    > coś się uda (albo np. uzyskam gdzieś jakąś awaryjną pożyczkę).
    > Udowodnij złą wolę, jak się nie uda.

    Za takie przypuszczenie kilka osób siedzi w "pudle".

  • 39. Data: 2005-11-29 21:00:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Za takie przypuszczenie kilka osób siedzi w "pudle".

    A udowodniono celowe działanie na szkodę wierzycieli?

  • 40. Data: 2005-11-29 21:09:24
    Od: Dredd<...@...pl>

    > lufbrandzlungowy, kryptogejowski, homofobiczny
    > trollu.

    No może faktycznie nie z pierdla ale z odpowiedniego zakładu pracy, placówki
    służby zdrowia, opieki społecznej, organizacji lub instytucji miosącej pomoc
    charytatywną - jak najbardziej :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info