  • 1. Data: 2004-12-30 10:41:20
    Temat: Wiem, że kiedyś było (licencja)
    Od: ">Cezary<" <czarek_pol[nospamer]@o2.pl>

    Szukałem w googlach, wywaliło mi mnóstwo wątków, a nie umiem znaleźć
    konkretnego (szukałem pod "legalne oprogramowanie", "oprogramowanie",
    "licencja", itp.). Bardzo proszę o pomoc - chodzi mi konkretnie o
    rachunek imienny. Czy na wydanie gazetowe oprogramowania takowy jest
    wymagany. Kojarzże jakiś wątek na ten temat, ale nie umiem znaleźć. Czy
    ktoś zna paragraf mówiący na ten temat, albo ma gdzieś w swoim archiwum
    linka.
    Dziękuję i życzę Szczęśliwego Nowego Roku :)

    --
    Pozdrawiam Cezary

  • 2. Data: 2004-12-30 10:50:33
    Temat: Re: Wiem, że kiedyś było (licencja)
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > "licencja", itp.). Bardzo proszę o pomoc - chodzi mi konkretnie o
    > rachunek imienny. Czy na wydanie gazetowe oprogramowania takowy jest
    [..]

    A po co Ci jakikolwiek rachunek?
    Jedynym dowodem legalności oprogramowania jest posiadanie oryginalnej
    jego kopii i wszystko na ten temat.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2004-12-30 10:52:35
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

> [...]

    > "licencja", itp.). Bardzo proszę o pomoc - chodzi mi konkretnie o
    > rachunek imienny. Czy na wydanie gazetowe oprogramowania takowy jest

    A tak naprawde chodziPanu zapewne o legalnosc oprogramowania,
    a ne o rachunek imienny.

    Jesli ktos chce byc w zgodzie z licencja moze je po prostu PRZECZYRAC.

    Jesli wg tej licencji program jest DARMOWY, to zadne rachunki nie sa
    wymagane. Pewne zamieszanie zrobila mila Pani z US, ktora napotkawszy
    w rejestrze wartosci niematerialnyc i prawncyh linux za 0 zl
    uznala go za "nieodplatne swiadczenie" i wycenila jak windows NT.

    Ale to ne ma nic wspolnego z maniem badz niemaniem rachunku.

    JESLI NATOMAIST gazeta daje program z licencja DLA CZYTELNIKOW,
    no to niektorzy wtedy radza miec owo czsopismo "w kosztach".

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-12-30 11:01:46
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Arek wrote:

    > [..]
    >
    > A po co Ci jakikolwiek rachunek?
    > Jedynym dowodem legalności oprogramowania jest posiadanie oryginalnej
    > jego kopii i wszystko na ten temat.

    a co to jest "oryginalna kopia" ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-12-30 11:16:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > a co to jest "oryginalna kopia" ?

    nabyta legalnie, tj nie np skopiowane od kumpla, czy nabyte z bazaru.
    (tak ja to rozumiem)

    P.

  • 6. Data: 2004-12-30 11:19:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    bo rzecze:
    > a co to jest "oryginalna kopia" ?

    Wprowadzona do obrotu przez posiadacza praw autorskich lub upoważnionego
    przez tegoż.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 7. Data: 2004-12-30 11:22:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    bo rzecze:
    > czyli kolko sie zamylka, bo to legalna kopia...

    Jak legalna kopia to już wszystko na temat.

    pozdrawiam
    Arek

  • 8. Data: 2004-12-30 11:22:21
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

  • 9. Data: 2004-12-30 11:35:23
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Arek wrote:

    > bo rzecze:
    >
    > Jak legalna kopia to już wszystko na temat.

    Ale kolko sie zamyka, czlowiek chce miec
    uzywac legalnie... twoje wyjasneinei niewiele mowi
    no bojak ktos ukradnie oryginalnie wyprodukowany
    przez autora i wprowadzony do obrotu
    krazek to ma kopie o jakiej mowisz...

    wprowadzona do obrotu rzez...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-12-30 11:52:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    bo rzecze:
    > Ale kolko sie zamyka, czlowiek chce miec uzywac legalnie...

    I w czym problem? Chcesz jeszcze błogosławieństwo od papieża czy co ?

    > twoje wyjasneinei niewiele mowi no bojak ktos ukradnie oryginalnie
    > wyprodukowany przez autora i wprowadzony do obrotu
    > krazek to ma kopie o jakiej mowisz...

    Zgadza się - ma. I cóż w tym dziwnego?
    A że ukradł ten egzemplarz to już zupełnie inna bajka.
    W każdym razie ten kto ma oryginalną kopię ten ma wszystko co potrzeba.
    Żadne papierki srerki do tego nie są potrzebne i nic nie znaczą .

    pozdrawiam
    Arek