  • 11. Data: 2006-08-02 20:34:35
    Temat: Re: Wesele i podatek od darowizny
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 02-08-2006 o 07:49:59 Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Przez dwadzieścia kilka lat rodzice utrzymywali cię i wydali na to
    > znacznie większe pieniądze, to także chciałbyś opodatkować?

    Ale to bylo rozlozone w czasie ... a tu taki jednorazowy przyplyw gotowki?
    Nie ma jakiegos rocznego limitu? Nie pytam dlatego ze bym chcial zaplacic
    ... raczej dlatego zeby miec pewnosc ze nie musze ...

    > tys > zl. I nic z tym nie trzeba zrobic?
    >
    > Weź ty się nie wydurniaj. Jeszcze przeczyta to jakiś poseł z pisu...

    Nie zdziwilbym sie gdyby w ktoryms momencie wpadli na to i bez mojej
    pomocy :P

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 12. Data: 2006-08-02 21:48:45
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > No wlasnie ... chcialem sie zapytac jak wyglada to od tej strony. Czeka
    > mnie niedlugo taka impreza i zastanawiam sie jak sobie z tym poradzic.
    > Czy mozna przyjac, ze to co sie dostanie 'w kopertach' stanowi splate
    > wlasnego zaproszenia? Bo zazwyczaj koszt oplacenia jednego goscia jest
    > wyzszy niz sie dostaje w kopercie. A jesli nie to ile trzeba zaplacic i
    > od czego ... tzn. jak to wszyzstko jest rozdzielone? Bo od najblizszej
    > rodziny inna jest granica kwoty nieopodatkowanej a od 'dalszej' rodziny
    > jeszcze inna. Czy musze notowac ile od kogo dostalem?

    IMHO i ZTCW to w razie czego musisz udostępnić US listę gości. US może
    wtedy sobie ustalać Kto Ci ile dał i czy to podlegało pod podatek czy
    nie :). W symie ty nie dostałeś jednej dużej darowizny tylko x małych
    darowizn :)

    --
    Krzysiek M.

  • 13. Data: 2006-08-03 05:28:06
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > jakis przychod. Zalozmy ze sie lacznie od wszystkich gosci nazbiera tego
    > 30 tys zl. I nic z tym nie trzeba zrobic?

    Nic. Darowizny nie podlegają pod PIT.

  • 14. Data: 2006-08-03 05:31:37
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Ale to bylo rozlozone w czasie ... a tu taki jednorazowy przyplyw
    > gotowki? Nie ma jakiegos rocznego limitu? Nie pytam dlatego ze bym
    > chcial zaplacic ... raczej dlatego zeby miec pewnosc ze nie musze ...

    Limity są. Takie jak znasz.
    9637 zl od rodziny blizszej, troche mniej od tej mniej bliższej, ~ 4 tyś
    od tej dalszej i innych. Wszystkie limity są na rodzinę
    Liczy się suma darowizn z ostatnich 5 lat.

    Raczej na pewno nie przekroczyłeś.
    Chyba, że np. w prezencie dostałeś samochód, lub rodzice dali ci mieszkanie.

  • 15. Data: 2006-08-03 05:33:04
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Tak z ciekawosci ... z czego to wynika (tzn. tak precyzyjniej) ... bo
    > wszelkie kurioza sa moja fascynacja i chcialem to oprzec o jakis
    > paragraf :)

    Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

  • 16. Data: 2006-08-03 06:02:34
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 02-08-2006 o 23:48:45 Krzysiek M. <chris14305@_usunto_o2.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wtedy sobie ustalać Kto Ci ile dał i czy to podlegało pod podatek czy
    > nie :). W symie ty nie dostałeś jednej dużej darowizny tylko x małych

    No wlasnie o tym tez slyszalem, ze powinienem miec na wszelki wypadek
    liste gosci. Dzieki.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 17. Data: 2006-08-03 13:09:10
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:

    > No wlasnie o tym tez slyszalem, ze powinienem miec na wszelki wypadek
    > liste gosci. Dzieki.

    Nie musisz.
    procedura wygląda tak, że to US się pyta skąd masz konkretną kasę (np.
    kupiłeś samochód i us się pyta skąd maiłeś 40 tyś na samochód), a ty
    musisz odpowiedzieć. I wóczas wygodnie jest mieć listę nazwisk, które
    ewentualnie w US powiedzą, że ci tyle i tyle dały, tak, żeby kasa się
    uzbierała.
    Normalnie jak im napiszesz, że z wesela od 100 gości po 400 zł każdy
    jest wystarczające. No chyba, że Ci nie uwierzą, bo np. krzywo ci z oczu
    patrzy.

    Nie ma czegoś takiego, że US przychodzi i mówi dawaj listę gości z
    wesela i ile ci dali.