  • 1. Data: 2006-08-01 21:06:05
    Temat: Wesele i podatek od darowizny
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    No wlasnie ... chcialem sie zapytac jak wyglada to od tej strony. Czeka
    mnie niedlugo taka impreza i zastanawiam sie jak sobie z tym poradzic. Czy
    mozna przyjac, ze to co sie dostanie 'w kopertach' stanowi splate wlasnego
    zaproszenia? Bo zazwyczaj koszt oplacenia jednego goscia jest wyzszy niz
    sie dostaje w kopercie. A jesli nie to ile trzeba zaplacic i od czego ...
    tzn. jak to wszyzstko jest rozdzielone? Bo od najblizszej rodziny inna
    jest granica kwoty nieopodatkowanej a od 'dalszej' rodziny jeszcze inna.
    Czy musze notowac ile od kogo dostalem?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2006-08-01 21:13:32
    Temat: Re: Wesele i podatek od darowizny
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 01-08-2006 o 23:06:05 Jasko Bartnik <j...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > rodziny inna jest granica kwoty nieopodatkowanej a od 'dalszej' rodziny
    > jeszcze inna. Czy musze notowac ile od kogo dostalem?

    I ew. w przypaku prezentow 'niekopertowych' mozna stosowac zasade handlu
    wymiennego? Tzn., ze np. kupiona na spolke przez gosci pralka moze
    stanowic wspomniana forme zaplaty za swoje wejscie na wesele ... kupowane
    oczywiscie u organizatora wesela (firmy zajmujacej sie organizacja tego
    wszystkiego, tej ktora bierze te ilestam_zlotych_od_osoby).

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 3. Data: 2006-08-01 21:42:57
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Zwykle podatki, placone od darowiz lub rzeczy , uwzgledniajac kwoty wole od
    podatku, czyli naprzyklad z 1 grupy podatkowej, prezenty lub kasa o wartosci
    9 tys cos tam raz na piec lat.

    --
    Domeny inne niz pl.
    ignorowane.

  • 4. Data: 2006-08-02 04:45:21
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:
> [...]
    > rodziny inna jest granica kwoty nieopodatkowanej a od 'dalszej' rodziny
    > jeszcze inna. Czy musze notowac ile od kogo dostalem?

    Kwota darowizny zwolniona z podatku od "dalszej" rodziny to coś koło 4
    tyś zł od każdej osoby.
    Myślisz, że będziesz miał "dalszą" rodzinę tak chętną do dawania
    prezentów niemieszczących się w tej kwocie?
    To ty chyba z rodziny szejków naftowych pochodzisz.

  • 5. Data: 2006-08-02 05:36:13
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 02-08-2006 o 06:45:21 witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > prezentów niemieszczących się w tej kwocie?
    > To ty chyba z rodziny szejków naftowych pochodzisz.

    Tego sie raczej nie spodziewam :P Ale zastnawiam sie jak to jest z samym
    weselem? W koncu to prezent od rodzicow dla dzieci ... czy to tez trzeba
    opodatkowac? A bardziej mi chodzilo o to czy te koperty to nie jest jakis
    przychod. Zalozmy ze sie lacznie od wszystkich gosci nazbiera tego 30 tys
    zl. I nic z tym nie trzeba zrobic?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 6. Data: 2006-08-02 05:49:59
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> napisał

    > Ale zastnawiam sie jak to jest z samym
    > weselem? W koncu to prezent od rodzicow dla dzieci ... czy to tez trzeba
    > opodatkowac?

    Przez dwadzieścia kilka lat rodzice utrzymywali cię i wydali na to
    znacznie większe pieniądze, to także chciałbyś opodatkować?

    > A bardziej mi chodzilo o to czy te koperty to nie jest jakis
    > przychod. Zalozmy ze sie lacznie od wszystkich gosci nazbiera tego 30
    tys > zl. I nic z tym nie trzeba zrobic?

    Weź ty się nie wydurniaj. Jeszcze przeczyta to jakiś poseł z pisu...

  • 7. Data: 2006-08-02 09:21:58
    Od: "exxon" <j...@c...pl>

    nie zapomnij o prawie pierwszej nocy ;)

  • 8. Data: 2006-08-02 09:49:44
    Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl>

    Apel

    czlowieku nie badz taki formalista,
    bo potem jeszcze zostaniesz urzedasem i zaczniesz scigac nowozencow,
    odpus sobie wogole zajmowanie sie tym problemem

    Tomek

    PS
    i pamietaj, ze jak jestes 3 dni poza domem to masz obowiazek
    to zglosic i zmienic miejsce tymczasowego zameldowania :)

  • 9. Data: 2006-08-02 20:31:21
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 02-08-2006 o 11:21:58 exxon <j...@c...pl> napisał(a):

    > nie zapomnij o prawie pierwszej nocy ;)

    To tez chca mi opodatkowac ... zabiora 22% czasu :P

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2006-08-02 20:32:28
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 02-08-2006 o 11:49:44 tomm <t...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > PS
    > i pamietaj, ze jak jestes 3 dni poza domem to masz obowiazek
    > to zglosic i zmienic miejsce tymczasowego zameldowania :)

    Tak z ciekawosci ... z czego to wynika (tzn. tak precyzyjniej) ... bo
    wszelkie kurioza sa moja fascynacja i chcialem to oprzec o jakis paragraf
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik