  • 1. Data: 2004-05-05 11:32:04
    Temat: "Wepchniecie" listu w skrzynke i uszkodzenie zawartosci - kto odpowiada?
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Witam.
    Wygralem w konkursie podkladke pod mysz. Przyslano mi ja listem zwyklym
    w kopercie babelkowej. Listonosz wepchnal ten list do skrzynki tak, ze
    zlozyl sie na pol i podkladka jest pozalamywana - nie da sie z niej
    korzystac.
    Czy poczta ma jakis obowiazek dbania o calosc listow? Dodam, ze drzwi
    mieszkania mam 2m od skrzynki, wiec prosciej bylo zadzwonic do drzwi i
    wreczyc niezniszczona przesylke, niz wpychac ja do skrzynki... Swoja
    droga dalo sie ja umiescic bez zginania wpol, tylko brzegi koperty
    pozaginalyby sie, ale podkladka byla cala.
    Czy za to zniszczenie zawartosci odpowiada poczta, czy organizator
    konkursu, ktory nie zadbal o dostateczne zabezpieczenie przesylki przed
    zniszczeniem?
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 2. Data: 2004-05-05 11:59:11
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

    > Wygralem w konkursie podkladke pod mysz. Przyslano mi ja listem zwyklym
    > w kopercie babelkowej.

    listonosz nie ma obowiązku zanosic ci do domu listu zwykłego tylko polecone
    lub paczki ,wiec pretensje mozesz miec do organizatorów ze oszczedzaja na
    przesyłkach.
    p.

  • 3. Data: 2004-05-05 12:19:06
    Temat: Re:
    Od: " " <i...@N...gazeta.pl>

    BartekB <n...@w...pl> napisał(a):

    > Witam.
    > Wygralem w konkursie podkladke pod mysz. Przyslano mi ja listem zwyklym
    > w kopercie babelkowej. Listonosz wepchnal ten list do skrzynki tak, ze

    W tym biednym kraju nikt za nic nie odpowiada, poczta napewno tez nie. Moze
    maja to gdzies zapisane w swoim zlodziejskim regulaminie.

  • 4. Data: 2004-05-05 12:27:59
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "pamana" napisał
    > listonosz nie ma obowiązku zanosic ci do domu listu zwykłego tylko
    polecone
    > lub paczki

    Wiem, ze nie ma obowiazku, ale tez nie ma obowiazku za wszelka cene
    wepchnac list do skrzynki. Chodzi mi o zadbanie o jakosc uslugi i
    wizerunek firmy, czyli o ludzki odruch przekazania niezniszczonego listu
    do drzwi obok, jesli ten nie chcial sie zmiescic w skrzynce. Ale w sumie
    nie moge wymagac takich ludzkich odruchow od wszystkich, bo nie
    wszystkim zalezy na zadowoleniu ich klientow.
    Poza tym, co wazniejsze, poczta i jej pracownicy chyba maja jakis (jaki?
    z jakiego przepisu?) obowiazek zadbania o jakosc uslugi dostarczenia,
    czyli m.in. stan przesylanego listu? Przeciez nie bede wszystkiego
    wysylal w pancernych opakowaniach, bo ktos po drodze moze wylac kawe na
    list, podrzec go, wiezc w odkrytym samochodzie podczas deszczu, albo
    zlozyc na 5 czesci przed wlozeniem do skrzynki, chociaz mozna zmiescic
    inaczej list...

    > wiec pretensje mozesz miec do organizatorów ze oszczedzaja na
    > przesyłkach.

    A to zrobie w dalszej kolejnosci - jak juz pojezdze po poczcie (oby
    slusznie) to potem "poprosze" organizatora o nowa, niezniszczona nagrode
    :)
    pzdr.
    B.

  • 5. Data: 2004-05-05 12:38:00
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik "BartekB" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy za to zniszczenie zawartosci odpowiada poczta, czy organizator
    > konkursu, ktory nie zadbal o dostateczne zabezpieczenie przesylki przed

    Proponuje sprawdzic czy posiadasz skrzynkę oddawczą, która spełnia spełnia
    wymagania zawarte w rozporządzeniu ministra ifrastruktury. Jeśli tak, to
    myslę że można by się pokusić o kłótnie z Pocztą Polską.
    Dz.U.03.177.1731

  • 6. Data: 2004-05-05 12:52:49
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

    > Poza tym, co wazniejsze, poczta i jej pracownicy chyba maja jakis (jaki?
    > z jakiego przepisu?) obowiazek zadbania o jakosc uslugi dostarczenia,
    > czyli m.in. stan przesylanego listu?

    poczta polska jest monopolista i może dlatego nie maja obowiązku dbania o
    nie swoje rzeczy.
    p.

  • 7. Data: 2004-05-05 15:06:59
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    pamana wrote:
    > listonosz nie ma obowiązku zanosic ci do domu listu zwykłego tylko polecone
    > lub paczki,

    myśleć też nie ma obowiązku...

    KG

  • 8. Data: 2004-05-05 16:54:54
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

    > myśleć też nie ma obowiązku...
    >
    >oczywiscie ze nie ale gdyby chciał leciec z kazdym wiekszym listem zwykłym
    bo jest wiekszy niz skrzynka zajełoby mu to 2 dni na blok, wiec to wina
    nadawcy i tyle.
    p.>

  • 9. Data: 2004-05-05 18:25:19
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "greg" napisał
> [...]
    > wymagania zawarte w rozporządzeniu ministra ifrastruktury. Jeśli tak,
    > myslę że można by się pokusić o kłótnie z Pocztą Polską.

    A jesli skrzynka nie spelnia wymagan to nie moge sie klocic? Bo chyba
    wlasnie wtedy powinienem sie klocic :) Tak wiec moja (stara) skrzynka
    nie spelnia odpowiednich wymogow...

    Wymiary w mm:
    norma - 229x324
    moja - 200x400
    koperta - 245x275
    podkladka - 190x230

    Jak widac, gdyby skrzynka oddawcza byla zgodna z ustawa, to koperta,
    ktora ma brzegi klejone na szerokosci 10mm, po zagieciu tychze brzegow
    zmiescilaby sie do skrzynki nie uszkadzajac zawartosci.
    Czyli wychodzi na to, ze trzeba ich troche objechac za niedostosowanie
    uslug do ustawy...? :)
    pzdr.
    B.

  • 10. Data: 2004-05-05 19:47:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekB" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    Winę za to ponosi nadawca. Tak więc możesz ewentualnie na nim dochodzić
    swoich roszczeń. To on powinien odpowiednio opakować Ci Twoją wygraną.
    Poczta tu nie ma nic do rzeczy. Skoro to był list, to nie mieli obowiązku
    zachowania jakiejś tam szczególnej ostrożności. Tym bardziej, że pewnie
    podkładka była dość miękka i listonosz nie miał pojęcia, że cos niszczy.