  • 1. Data: 2004-05-05 11:32:51
    Temat: BAkn i przedawnienie roszczeń
    Od: "pawel_l" <a...@m...com.pl>

    Bank skierował sprawę do sądu przeciwko mojej teściowej, która w 1998 r.
    założyła rachunek.
    Domaga się oplaty za prowadzenie rachunku, a rachunek od 1999r. jest martwy,
    czyli nie uzywany przez teściową. Sąd wydał wyrok, aprawa się odbyła bez
    obecności i powiadomienia nawet teściowej. Jest tytuł egzekucyjny.
    Wiem że można się odwołać (KPC Art. 795. )
    - jak napisać zażalenie?
    - może ktoś mi napisze?
    - Jaki jest okres przedawnienia? 2lata- (KC Art. 731. Roszczenia wynikające
    ze stosunku rachunku bankowego przedawniają się z upływem lat dwóch. Nie
    dotyczy to roszczeń o zwrot wkładów oszczędnościowych.) , czy 3 lata - (KC
    Art. 118. (35) Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata.)
    -Na co się powołać?

  • 2. Data: 2004-05-05 13:07:02
    Temat: Re: BAkn i przedawnienie roszczeń
    Od: "Przemo Popielas" <p...@o...pl>

    > Domaga się oplaty za prowadzenie rachunku, a rachunek od 1999r. jest
    martwy,
    > czyli nie uzywany przez teściową. Sąd wydał wyrok, aprawa się odbyła bez

    ale konto nie zostało zamknięte z tego co piszesz więc, za prowadzenie sobie
    potrącili.

    Trochę OT:
    Miałem podobnie - ale mi przysłali pismo, że z racji braku obrotów przez 90
    dni zamykają konto (poleconym) - po ponad roku pismo, że żądają zwrotu za
    prowadzenie, wydaną kartę i automatycznie debet bo za wydanie się płaciło w
    WBKu - byłem na tyle miły, że zadzwoniłem do nich i im przypomniałem o
    pisemku więc miła panienka zrobiła: taaaak? a może pan nam przefaksować. No
    to przefaksowałem i sprawa zakończona.

    teoretycznie bo......

    3 dni temu dostałem pisemko, że ubezpieczają mi konto (temat słynny) i jak
    się nie zgadzam to mam odesłać załącznik , załączona koperta zwykła podbita
    znaczkiem więc bez poleconego, jak za 2 lata udowodnię że się nie zgodziłem
    ?
    ale mam to gdzieś wszak konto nie istnieje teoretycznie od 2 lat - zatem
    czekam aż mi przślą tym razem wezwanie do zwrotu za: prowadzenie,
    ubezpieczenie, niedozwolony debet i odsetki :)
    Czekam niecierpliwie, fajnie nie?
    Pozdrawiam
    Przemo
    (ale ubaw mam)

  • 3. Data: 2004-05-05 15:19:49
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    pawel_l wrote:
> [...]
    > założyła rachunek.
    > Domaga się oplaty za prowadzenie rachunku, a rachunek od 1999r. jest martwy,

    Co nie zmienia faktu że bank ma prawo dochodzić opłat. Należało zamknąć
    rachunek.

    > Sąd wydał wyrok, aprawa się odbyła bez
    > obecności i powiadomienia nawet teściowej. Jest tytuł egzekucyjny.

    wydał wyrok? to niemożliwe; czy bank wystawił bankowy tytuł egzekucyjny?

    > Wiem że można się odwołać (KPC Art. 795. )
    > - jak napisać zażalenie?

    Art.795 kpc to zażalenie na nadanie klauzuli wykonalności. Jeśli to
    bankowy tytuł egzekucyjny, to zapewne nie ma podstaw ku temu, gdyż na
    tej drodze można jedynie zarzucać błędy formalne. Tu trzeba wnosić
    powództwo przeciwegzekucyjne (art.840).

    > - może ktoś mi napisze?

    Zgłoś sie do Federacji Konsumentów albo do miejskiego rzecznika konsumentów.

> [...]
    > przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    > oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy

    Moim zdaniem dwa lata. Pamietaj jednak że złożenie wniosku o nadanie BTE
    klauzuli wykonalności przerywa bieg przedawnienia.

    KG

  • 4. Data: 2004-05-06 07:01:59
    Od: Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl>

    Użytkownik "Przemo Popielas" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c7aos3$2vhn$1@news2.ipartners.pl...
    > Miałem podobnie - ale mi przysłali pismo, że z racji braku obrotów
    przez 90
    > dni zamykają konto (poleconym) - po ponad roku pismo, że żądają
    zwrotu za

    Mialem podobna sytuacje z Millennium. Dostalem kiedys listem informacje,
    ze z powodu braku operacji na rachunkach likwiduja. OK. Jednak za ok.
    pol roku dostaje list z ujemnym saldem i przysylaja mi karte bankomatowa
    do nieistniejacego (wg. moich informacji) rachunku obciazajac mnie
    kosztami jej wydania. Nie zareagowalem, a za jakis czas (kilka miesiecy)
    dzwoni do mnie Millennium z prosba o uregulowanie salda. Powiedzialem
    im, ze nie mam u nich konta od ponad roku, bo przyslali mi rozwiazanie
    umowy. Pani bardzo sie zdziwila i rowniez chciala o przeslanie jej
    kopii. Odmowilem, bo po pierwsze to oni powinni miec porzadek w
    papierach, a po drugie wiazalo by sie to z dodatkowymi kosztami z mojej
    strony (nie mam faksu, oddzial banku mialem wtedy daleko). I o dziwo
    wszystko ucichlo. Widocznie zrobili porzadki w papierach ;)

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 5. Data: 2004-05-13 06:40:52
    Od: Hanna<a...@w...pl>

    Oni zawsze starają sie przerywać bieg przedawnienia gdy zbliża sie
    termin przedawnienia roszczeń, przerwali skałdając np. powództwo,
    choć nie wiem co zaszło w tej sprawie, od wydania wyroku zaocznego
    jeśli jest ona prawomocny temin przedawnienia wynosi już 10 lat

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-05-13 06:53:04
    Od: Hanna<a...@w...pl>

    Spiesz się.
    Przedawnienie sąd bada tylko na zarzut pozwanego a teściowa nie
    podniosła zarzutu więc jesli jest już tytuł to roszczenie stwierdzone
    prawomocnym orzeczeniem przedawnia się z upływem lat 10, ale
    może wyrok nie jest jeszcze prawomocny, tu wasza szansa.

    -> http://usenet.pomocprawna.info