  • 11. Data: 2004-05-06 08:09:55
    Temat: Re: "Wepchniecie" listu w skrzynke i uszkodzenie zawartosci - kto odpowiada?
    Od: "BartekB" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał
    > Winę za to ponosi nadawca. Tak więc możesz ewentualnie na nim
    dochodzić
    > swoich roszczeń. To on powinien odpowiednio opakować Ci Twoją wygraną.

    O to w dalszej kolejnosci powalcze, bo przeciez poczta nie da mi innej
    nieuszkodzonej nagrody.

    > Poczta tu nie ma nic do rzeczy.

    A przewidziana ustawa wielkosc skrzynki?? Moja skrzynka nie spelnia
    obowiazujacej normy i z tego powodu zawartosc listu ulegla uszkodzeniu.

    > Skoro to był list, to nie mieli obowiązku
    > zachowania jakiejś tam szczególnej ostrożności.

    To znaczy, ze listonosz moglby na niego napluc i byloby OK, bo nie usi
    zachowywac szczegolnej ostroznosci??
    Nie chodzi mi o szczegolna ostroznosc, ale o zwyczajna DBALOSC O JAKOSC
    USLUGI - jak napisalem we wczesniejszym poscie, list bez zbytecznych
    uszkodzen zmiescilby sie inaczej w skrzynce. Poza tym mnie osobiscie
    ludzka przyzwoitosc nakazywalaby podanie listu do drzwi obok(!)
    skrzynki, jesli nie potrafilbym go zmiescic bez uszkodzen. Co innego
    wyzsze pietra, zrozumialbym, ze nie chcialo mu sie tam isc, ale 2m od
    skrzynki, po drodze do wyjscia, byly drzwi adresata - wystarczylo
    zadzwonic...
    Wnioskuje, ze listonosc "na odwal sie" wepchnal ten list, by miec go z
    glowy.
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 12. Data: 2004-05-06 17:12:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartekB" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A przewidziana ustawa wielkosc skrzynki?? Moja skrzynka nie spelnia
    > obowiazujacej normy i z tego powodu zawartosc listu ulegla uszkodzeniu.

    Nie z tego powodu, bo jak słusznie zauważyłeś można było Ci ją doręczyć do
    drzwi.

    > To znaczy, ze listonosz moglby na niego napluc i byloby OK, bo nie usi
    > zachowywac szczegolnej ostroznosci??

    Nie, no celowo nmiszczyć mu też nie wolno. Ale listy to zazwyczaj papiery.
    papierom takie złożenie by nie zaszkodziło.

    > Wnioskuje, ze listonosc "na odwal sie" wepchnal ten list, by miec go z

    Być może.

  • 13. Data: 2004-05-06 17:25:56
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 5 May 2004 20:25:19 +0200, w <c7bbfs$hro$1@kujawiak.man.lodz.pl>,
    "BartekB" <n...@w...pl> napisał(-a):

    > Jak widac, gdyby skrzynka oddawcza byla zgodna z ustawa, to koperta,
    > ktora ma brzegi klejone na szerokosci 10mm, po zagieciu tychze brzegow
    > zmiescilaby sie do skrzynki nie uszkadzajac zawartosci.
    > Czyli wychodzi na to, ze trzeba ich troche objechac za niedostosowanie
    > uslug do ustawy...? :)

    Za skrzynkę odpowiada Wspólnota Mieszkaniowa (Spóldzielnia) chyba?