  • 41. Data: 2014-09-30 10:32:35
    Temat: Re: Węgiel
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-30 10:13, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Pewnie jakby im się udawało sprzedawać, to nie byłoby problemu...

    Odnosiłem się do stwierdzenia Danusi, że jest. Jeśli nie jest, to tym
    bardziej nie ma to znaczenia "po ile nie jest sprzedawany", czy po 1000,
    czy po 5000.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2014-09-30 11:19:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-30 o 09:50, Gotfryd Smolik news pisze:

    > A skutki prezentuje teraz problem przydziałów węgla dla emerytów:
    > spółki węglowe właśnie "odkręcają" prawo do deputatu (ciekawe, czy
    > to jest zgodne z "prawami nabytymi"), bo... okazuje się, że udźwignąć
    > TEJ proporcji nie są w stanie.
    To scheda po komunie, gdzie wszyscy powinni zarabiać podobnie mało ale
    był cały system dodatkowych przywilejów dla tych, których waadza chciała
    pogłaskać. Górnikom - węgiel i szybsze emerytury, nauczycielom - szybsze
    emerytury, tułarzyszom - talony, przydziały itp.
    Jacek

    PS
    nie, nie mam pomysłu, jak ten węzeł gordyjski rozsupłać, zwłaszcza, że i
    obecna waadza też ma swoje ulubione zawody i stanowiska, gdzie są równiejsi.

  • 43. Data: 2014-09-30 12:16:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-27 o 00:24, animka pisze:
    > Jak to jest, że nasz węgiel jest naszym złotem, a zamyka się i sprzedaje
    > kopalnie, a węgiel sprowadza się od ruskich? To jest po prostu koszmar i
    > złodziejstwo naszego Narodowego dobra!
    Do tego jeszcze spala się całkiem pokaźne ilości "paliwa ze źródeł
    odnawialnych" oraz coś, co uważam za najgorszy syf, ale syf z
    eko-bio-unijnym papierem dopuszczającym spalanie. Zamiast tego można by
    palić węgiel, ale węgiel jest politycznie be.

    Tu do poczytania prosto ze strony Min. Ochrony Środowiska:
    https://www.mos.gov.pl/g2/big/2012_01/ed7152f8a82788
    82cddc9a5f2db61513.pdf
    Co ciekawe przy produkcji cementu: właściciel cementowni jest przeważnie
    na zachód od Odry a palenie odbywa się u nas (patrz str.18).
    Jacek

  • 44. Data: 2014-09-30 12:44:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2014, Liwiusz wrote:

    > To tym bardziej trzeba chwalić naszych, że tak drogo udaje im się
    > sprzedawać.

    Czekaj.
    Administracyjne blokady *uniemożliwiają* konkurencję, poczynając
    od zablokowania możliwości sprzedaży przez producentów, i Twoim
    zdaniem jest to "udawanie się" tudzież zasługuje na pochwałę?

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2014-09-30 12:57:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > od zablokowania możliwości sprzedaży przez producentów, i Twoim
    > zdaniem jest to "udawanie się" tudzież zasługuje na pochwałę?

    Co tu jest niekonkurencyjnego? Od sprzedaży przez producentów węgla nie
    przybędzie, podaż się nie zmieni, co oznacza, że jak jest sprzedawany
    "za 800-1000zł" przez pośredników, to i przez tyle powinien być
    sprzedawany przez producentów.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2014-09-30 13:36:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 września 2014 12:57:55 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Co tu jest niekonkurencyjnego? Od sprzedaży przez producentów węgla nie
    > przybędzie, podaż się nie zmieni,

    Jeśli spredawany prezez producentów byłby tańszy to popyt pewnie by się zmienił
    > co oznacza, że jak jest sprzedawany
    > "za 800-1000zł" przez pośredników, to i przez tyle powinien być
    > sprzedawany przez producentów.
    Trochę karkołomna teoria;)

  • 47. Data: 2014-09-30 13:40:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-30 13:36, Kris pisze:

    > Jeśli spredawany prezez producentów byłby tańszy to popyt pewnie by się zmienił

    Ale czy poziom zysku również?

    > Trochę karkołomna teoria;)

    W sensie że? Nie mamy centralnego planowania, cenę ustala rynek, a nie
    producenci/pośrednicy.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2014-09-30 16:27:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-09-30 o 09:52, Liwiusz pisze:

    > To tym bardziej trzeba chwalić naszych, że tak drogo udaje im się
    > sprzedawać.

    Tylko dlaczego to same kopalnie nie mogą sprzedać drożej bezpośredniemu
    odbiorcy?

  • 49. Data: 2014-09-30 16:31:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-30 16:27, nadir pisze:

    > Tylko dlaczego to same kopalnie nie mogą sprzedać drożej bezpośredniemu
    > odbiorcy?

    Nie wiem. Nie mam nic przeciwko temu, aby mogły. Mogą też drożej
    sprzedawać pośrednikom. Same też mogą założyć spółki-pośredników.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2014-09-30 18:35:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > Tylko dlaczego to same kopalnie nie mogą sprzedać drożej bezpośredniemu
    > odbiorcy?

    Jeśli przyjedzie do kopalni, to pewnie by mogły. Problemem jest logistyka
    sprzedaży.