  • 1. Data: 2009-10-02 16:06:40
    Temat: Ważność dokumentów a nagroda jubileuszowa
    Od: A <...@...pl>

    Witam,
    Czy jeżeli w ustawie albo rozporządzeniu jest zapis, że:

    osiągnięcia 20 % miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
    2. Nagroda jubileuszowa przysługuje w wysokości:
    1) po 20 latach pracy - 75 % wynagrodzenia miesięcznego;
    2) po 25 latach pracy - 100 % wynagrodzenia miesięcznego;
    3) po 30 latach pracy - 150 % wynagrodzenia miesięcznego;
    4) po 35 latach pracy - 200 % wynagrodzenia miesięcznego;
    5) po 40 latach pracy - 300 % wynagrodzenia miesięcznego;
    6) po 45 latach pracy - 400 % wynagrodzenia miesięcznego.

    A w regulaminie wynagradzania np.:
    1. Pracownikom przysługują nagrody jubileuszowe w wysokości:
    - 100% miesięcznego wynagrodzenia po 20 latach pracy
    - 200% miesięcznego wynagrodzenia po 25 latach pracy
    - 300% miesięcznego wynagrodzenia po 30 latach pracy
    - 400% miesięcznego wynagrodzenia po 35, 40, 45 i 50 latach pracy.

    to czy regulamin wynagradzania jest ważny, czy też ustawa (albo
    rozporządzenie).

    A.

  • 2. Data: 2009-10-02 16:08:24
    Temat: Re: Ważność dokumentów a nagroda jubileuszowa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A wrote:
> [...]
    > - 400% miesięcznego wynagrodzenia po 35, 40, 45 i 50 latach pracy.
    >
    > to czy regulamin wynagradzania jest ważny, czy też ustawa (albo

    Skoro regulamin nie daje mniej niż ustawa to dlaczego mialby byc niewazny?

  • 3. Data: 2009-10-02 16:29:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    > Skoro regulamin nie daje mniej niż ustawa to dlaczego mialby byc niewazny?

    W większości przypadków masz racje, z punktu widzenia prawa pracy. Często z
    resztą taki akt ma zapis, że regulamin może stanowić inaczej, oby nie mniej.
    Ale weźmy taki przykład budżetówki, jakiegoś urzędu czy służby, gdzie ściśle
    są unormowane na sztywno zasady wynagradzania i nagórd. A tu ktoś, sobie
    lokalnie wypłaca ludziom więcej np. powyżej widełek, niezgodnie z
    przepisami. Co z wypłaconymi pieniędzmioraz co z roszczeniami ludzi wg tego
    regulaminu, jeśli nieważność takiego dokumentu zostanie stwierdzona?

  • 4. Data: 2009-10-02 17:27:33
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Co z wypłaconymi pieniędzmioraz co z roszczeniami ludzi wg tego
    > regulaminu, jeśli nieważność takiego dokumentu zostanie stwierdzona?

    Wypłacone pensje moim zdaniem nie podlegają zwrotowi, ponieważ regulamin
    nie będzie nieważny z powodu zawyżenia stawek (o tym w ostatnim
    akapicie). W pozornie podobnych przypadkach, jeżeli dochodzi jednak do
    stwierdzenia nieważności (np. w razie stwierdzenia nieważności o decyzji
    przyznającej emeryturę) stosujemy przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu.

    Co do roszczeń - wydaje mi się, że jak najbardziej powinny zostać
    zaspokojone, jeżeli w zakładzie pracy (nawet w budżetówce) obowiązuje
    taki regulamin.

    W ogóle to nie wydaje mi się, aby można było stwierdzić nieważność
    takiego regulaminu, bo i na jakiej podstawie? Można co najwyżej ścignąć
    dyscyplinarnie osoby zarządzające takim zakładem za szastanie pieniędzmi
    publicznymi i doprowadzić do uchylenia takich regulaminów (zwróć uwagę,
    że stwierdzenie nieważności jest deklaratoryjne - wywołuje skutek
    wsteczny - a uchylenie konstytutywne - wywołuje skutek na przyszłość).

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 5. Data: 2009-10-02 18:58:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    >
    > W wiekszo?ci przypadków masz racje, z punktu widzenia prawa pracy. Czesto z
    > reszt? taki akt ma zapis, ?e regulamin mo?e stanowiae inaczej, oby nie mniej.
    > Ale we 1/4 my taki przyk?ad bud?etówki, jakiego? urzedu czy s?u?by, gdzie ?ci?le
    > s? unormowane na sztywno zasady wynagradzania i nagórd. A tu kto?, sobie
    > lokalnie wyp?aca ludziom wiecej np. powy?ej wide?ek, niezgodnie z
    > przepisami. Co z wyp?aconymi pieniedzmioraz co z roszczeniami ludzi wg tego
    > regulaminu, je?li niewa?no?ae takiego dokumentu zostanie stwierdzona?

    Jeśli tkoś z budżetówki podejmuje takie działanie, to ten ktoś odpowiada
    karnie za złamanie dyscypliny budżetowej i zdaje sie dwa lata może za to
    dostać, co nie zmienia faktu, że jak coś się stało to się już nie
    odstanie i pieniadze wypłacone zgodnie z regulaminem sa wypłacone i kropka.
    Regulamin można zmienic i bedzie obowiązywał nowy od momentu zmiany, ale
    nie widzę podstaw alby miało to działać wstecz.

  • 6. Data: 2009-10-02 19:40:10

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > przepisami. Co z wypłaconymi pieniędzmioraz co z roszczeniami ludzi wg tego
    > regulaminu, jeśli nieważność takiego dokumentu zostanie stwierdzona?

    To właśnie chodzi o mniej więcej taki przypadek, bo pierwszy wypis jest
    z ustawy o pracownikach samorządowych, a drugi z regulaminu pracy w
    jednym z domów kultury. Oczywiście powstaje problem czy to ich dotyczy
    tj. czy pracownik domu kultury jest pracownikiem samorządowym.

    A.