  • 1. Data: 2009-10-02 08:52:14
    Temat: odstępne (?) - umowa o kredyt
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy po podpisaniu umowy z bankiem o kredyt
    przysluguje to takie tam 'prawo odstępnego' czy jak to sie nazywa (7 dni czy
    jakos tak)? - Chodzi o odstąpienie od umowy, z konsekwencją jakby jej nie
    było (zawatrtej).

    Czy taka umowa jest umową cywilnoprawną?

  • 2. Data: 2009-10-02 08:57:30
    Temat: Re: odstępne (?) - umowa o kredyt
    Od: kuba <p...@o...pl>

    yapann pisze:
> [...]
    > jej nie było (zawatrtej).
    >
    > Czy taka umowa jest umową cywilnoprawną?

    Jak najbardziej jest umową cywilnoprawną.

    Jakby Ci przysługiwało takiego prawo, to zapewne dostałbyś razem z
    dokumentami wzór oświadczenia o odstąpieniu.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-10-02 09:30:28
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jakby Ci przysługiwało takiego prawo, to zapewne dostałbyś razem z
    > dokumentami wzór oświadczenia o odstąpieniu.

    a czemu niby bank miały takie coś mi dostarczać ..
    W przypadku innych sytuacji, które znam, kiedy takie prawo przysuguje, druga
    strona nigdy czegos takiego nie dostarczała.

  • 4. Data: 2009-10-02 09:36:52
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak, ale nie mysl, że bank Ci wypłaci kredyt przed upływem tych 7 dni - nie wypłaci,
    chyba że złożysz oświadczenie o
    nieodstępowaniu.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-10-02 09:42:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    yapann pisze:
> [...]
    > W przypadku innych sytuacji, które znam, kiedy takie prawo przysuguje,
    > druga strona nigdy czegos takiego nie dostarczała.

    Do wszystkich umów które zawarłam z bankami dostałam gotowy druczek z
    instrukcja kiedy i na jakich warunkach mogę odstąpić od mowy.
    A porównywanie umów z bankami do innych umów nie ma sensu, banki mają
    dużo swoich własnych regulacji, które w innych dziedzinach nie obowiązują.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2009-10-02 09:46:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak, ale nie mysl, że bank Ci wypłaci kredyt przed upływem tych 7 dni - nie
    wypłaci, chyba że złożysz oświadczenie o
    > nieodstępowaniu.

    Ne wgłębiam się w prawo bankowe ale to co mówisz przeczy wszelkim moim
    doświadczeniom z bankami.
    Zwykle uruchomienie kredytu następuje w 24-48 godzin czyli zanim czas na
    odstąpienie minie.
    Zresztą nie jestem pewna czy termin na odstąpienie nie liczy się od
    uruchomienia kredytu a nie od podpisania umowy.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2009-10-02 10:01:26
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No to najpierw się upewnij zamiast wyprowadzać kogoś na manowce.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-10-02 10:25:16
    Od: Chmiel <m...@a...net>

    yapann pisze:
> [...]
    > jej nie było (zawatrtej).
    >
    > Czy taka umowa jest umową cywilnoprawną?

    teoretycy ci odpowiedzieli wczesniej.

    na ostatnie 3 umowy które widziałem w ciągu ostatnich 3 lat było tak:
    - podpisanie umowy
    - uruchomienie kredytu w ciągu kilku godzin (od 11:00 umowa do 17 kasa
    na rachunku)
    - odstąpienie od kredytu w ciągu 10 dni pod warunkiem zwrotu całej kasy
    jaką dostało się na rachunek.

    czy to kredyt na samochód (nazywało się to "gotówka na samochód") czy
    pożyczka gotówkowa - było zawsze tak samo.

    --
    Chmiel

  • 9. Data: 2009-10-02 10:34:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 02-10-2009 o 12:01:26 ąćęłńóśźż <u...@w...eu> napisał(a):

    > No to najpierw się upewnij zamiast wyprowadzać kogoś na manowce.

    Jak na razie to ty wyprowadzasz na manowce - moje kredyty były uruchamiane
    do kilku godzin od podpisania umowy, także najwyraźniej jest to rutynowa
    sprawa, zapewne dosetek odstąpień oscyluje w granicach kilku %, tak jak
    "wszędzie"

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-10-02 11:09:00
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Popełnilismy tutaj wspólnie taki błąd, że nie precyzowaliśmy, o jaki kredyt chodzi -
    czy o konsumencki objęty ustawą, czy o np.
    hipoteczny.
    JaC

    -----