  • 1. Data: 2009-10-02 10:35:50
    Temat: uzasadnienie we wniosku o przydzielenie pelnomocnika z urzedu
    Od: kasia <l...@i...pl>

    witam.Chce zlozyc wniosek o przydzielenie pelnomocnika z urzedu w
    sprawie rozwodowej.Czy wystarczy nastepujacy tekst" Wnoszę o
    przydzielenie mi pełnomocnika z urzędu. Moja sytuacja materialna jest
    taka, że nie pozwala mi na ustanowienie pełnomocnika z wyboru. Chcę
    skorzystać z pomocy prawnika, ponieważ nie potrafię sama prowadzić
    własnej sprawy" czy warto napisac jeszcze jakies uzasadnienie.Z
    grubsza chodzi o to ze maz na sprawe przyjdzie ze swoim prawnikiem, a
    sama nie dam rady sie obronic.co wiec napisac jeszcze? czy opisywac
    sytuacje miedzy mna a mezem i nasze relacje? w sieci nie ma zadnych
    konkretnych przykladow oprocz zdania ktore napisalam powyzej.Ale ono
    mnie nie bardzo przekonuje. Z gory dzieki za kazda podpowiedz.

  • 2. Data: 2009-10-02 13:08:56
    Od: p...@p...fm

    Wystarczy.
    Wniosek składa się na urzędowym formularzu, tam wpisuje się podstawowe
    informacje, w przypadku wątpliwości - a tak jest dość często, sąd wezwie o
    sprecyzowanie danych, dołączenie ewentualnych dowódów, dodatkowych wyjaśnień.

    Sprawy, które są przedmiotem pozwu nie mają wpływu na treść postanowienia w
    sprawie przyznania prawa pomocy, nie ma zatem sensu opisywać w tym wniosku spraw
    związanych z pozwem.

  • 3. Data: 2009-10-02 14:23:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kasia" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >przydzielenie mi pełnomocnika z urzędu. Moja sytuacja materialna jest
    >taka, że nie pozwala mi na ustanowienie pełnomocnika z wyboru.

    Na marginesie - bez sensu jest, ze w polskim sadownictwie neima czaegos
    takiego, jak oplacany adwokat z urzedu na wniosek. Czyli wnosze o adwokata i
    mi takiego przydzielaja. Place mu wg urzedowych stawek - przy cczym jego
    honorarium powioeksza koszty procesu placone wg norm przepisanych. Czyli na
    takiej samej zasadzie, jak to funkcjonuje w procedurze karnej w sytuacji
    obowiazkowej obrony, ale zeby tak samo to dzialalo bez tego obowiazku.
    Oczywiscie moge sie tylko dumyslac, ze tak nie jest dlatego, ze byloby to
    sprzeczne z etyka adwokacka :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-10-02 18:26:20
    Od: "czarny.swierk" <c...@o...pl>

    Dnia 02-10-2009 o 15:08:56 <p...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > informacje, w przypadku wątpliwości - a tak jest dość często, sąd wezwie
    > sprecyzowanie danych, dołączenie ewentualnych dowódów, dodatkowych

    O ile się orientuję, to sąd po złożeniu takiego wniosku przyśle odpowiedni
    formularz do wypełnienia, oczywiście o ile uzna za stosowne ustanowić
    pełnomocnika z urzędu.

    Decyzje sądy podejmują przeróżne i czasem niespójne. A uzasadniają je
    sytuacją materialną wnioskodawcy (dochody, wydatki, zdolność zarobkowa i
    nie wiem co pominąłem) oraz stopniem skomplikowania sprawy. Z tego co się
    orientują, to decyzje bywają przeróżne, sądy są niezawisłe.

    Gdzieś czytałem w internecie (trudno mi ocenić wiarygodność) o udzieleniu
    pełnomocnika z urzędu osobie stosunkowo majętnej, jak i były przegięcia w
    drugą stronę. Osobie niezdolnej do zarobkowania i zadłużonej wykazano, że
    może sobie zarobić.

    --
    pozdrawiam
    adam