  • 1. Data: 2004-02-19 20:27:28
    Temat: Ważność Paszportu
    Od: "BartOlOmeW" <b...@o...pl>

    Mam problem.
    Skończyła mi się ważność paszportu we wtorek.
    W piątek wybieram się do Słowacji z rodziną.
    Pobyt opłaciłem już w listopadzie.
    Sierota ze mnie po stokroć, ale nie zwróciłem
    uwagi, że paszport jest ważny tytko do 16-02-2004 r.
    W sobotę mamy 21-02-2004 roku !!!
    Czyli 5 dni po terminie ważności !
    Mało tego, podobno nie wolno opuszczać kraju, jeśli
    ważność paszportu jest krótsza niż 3 miesiące.
    Proszę o poradę.
    Mam 3 scenariusze.
    Jutro na kolanach będę czekać przed biurem paszportowym
    by wydali mi jakikolwiek KWIT przedłużający ważność paszportu.
    Jesli z tym nie wyjdzie to......
    Przed przekroczeniem granicy, udam się na Komendę Policji w Zakopanym
    i zgłoszę kradzież dokumentów - w tym PASZPORT.
    Mam nadzieję, że świstek od policji wraz z rezerwacją pozwolą
    "nagiąć" celników po stronie Polskiej i Słowackiej.
    Jeśłi i to nie wyjdzie, to poczekam zmiany warty,
    i pojadę na głupa; "no co Pan, ja mam paszport nieważny ? Niech Pan pokaże.
    Rzeczywsićie!"
    I znowu na litość.

    Innych pomysłów nie mam, więc
    proszę o radę w tej trudnej dla mnie sprawie.
    Może wiecie coś o "dobrej" współpracy narodów
    Polski i Słowacji i o niesprawdzaniu paszportów na garnicy ? Może ?

    Pozdrawiam

    BartOLOmeW

  • 2. Data: 2004-02-19 22:33:31
    Temat: Re: Ważność Paszportu
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "BartOlOmeW" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Może wiecie coś o "dobrej" współpracy narodów
    > Polski i Słowacji i o niesprawdzaniu paszportów na garnicy ?

    Jedz i przetestuj próbe nielegalnego przekroczenia granicy. Posiedzisz w
    areszcie deportacyjnym, to ci wyleca z glowy takie pomysly.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 3. Data: 2004-02-19 22:55:38
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    BartOlOmeW wrote:

> [...]
    > Może wiecie coś o "dobrej" współpracy narodów
    > Polski i Słowacji i o niesprawdzaniu paszportów na garnicy ? Może ?

    Zawrócą Cię z granicy. Żaden z tych trzech scenariuszy nie jest
    wykonalny bez ingerencji siły nadprzyrodzonej. Jest niewielka szansa że
    się uda jeśli mieszkasz w strefie przygranicznej (na dowód osobisty --
    chyba jest jeszcze taka możliwość -- i zdaje się strefa może być z
    zupełnie innej granicy (znaczy mieszkaniec Szczecina przechodzi na dowód
    do Czech -- a może to legenda?).
    Są co prawda takie przejścia graniczne w których nie sprawdza się
    paszportów (ale trzeba go posiadać) -- w wysokich górach -- ale w razie
    wpadki grożą naprawdę poważne konsekwencje, więc gra nie warta świeczki.

    Pozostaje pogodzić się z pozostaniem w kraju.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I believe that if it were left to artists to choose their own labels,

  • 4. Data: 2004-02-19 22:57:09
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

> [...]
    > Czyli 5 dni po terminie ważności !
    > Mało tego, podobno nie wolno opuszczać kraju, jeśli
    > ważność paszportu jest krótsza niż 3 miesiące.

    TO nie tak. Niektóre kraje moga ie wpuścić ludzi, którym kończy się termin
    waności paszportu.

> [...]
    > Jutro na kolanach będę czekać przed biurem paszportowym
    > by wydali mi jakikolwiek KWIT przedłużający ważność paszportu.

    NIe wyjdzie, Prawo nie przewiduje takich kwitów.

    > Przed przekroczeniem granicy, udam się na Komendę Policji w Zakopanym
    > i zgłoszę kradzież dokumentów - w tym PASZPORT.

    I grzecznie wrócisz do domu, bo bez paszportu nie przekroczysz granicy...
    gdyby ukradli ci go za granicą wtedy konsul wydałby paszport blankietowy NA
    POWRÓT.

    > Mam nadzieję, że świstek od policji wraz z rezerwacją pozwolą
    > "nagiąć" celników po stronie Polskiej i Słowackiej.

    Nadzieja jest matką głupich. Poza tym to nie celników musisz nagiąć a Straż
    Graniczną.

    > Jeśłi i to nie wyjdzie, to poczekam zmiany warty,
    > i pojadę na głupa; "no co Pan, ja mam paszport nieważny ? Niech Pan
> [...]

    A jak którys z nich skojarzy, że już raz próbowałes, to mogą to uznać za
    próbę nielegalnego przekroczenia granicy.

    > Innych pomysłów nie mam, więc
    > proszę o radę w tej trudnej dla mnie sprawie.

    Na przyszłośc sprawdzić datę ważności paszportu przed wykupieniem wycieczki.
    Albo po drodze się modlić, żeby tego dnia puszczali na machnięcie ręki.

    > Może wiecie coś o "dobrej" współpracy narodów
    > Polski i Słowacji i o niesprawdzaniu paszportów na garnicy ? Może ?

    Mrówom zawsze sprawdzają...

    _______________
    RF

  • 5. Data: 2004-02-19 23:02:10
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c13675$l6u$1@news.onet.pl>, BartOlOmeW wrote:
    > Skończyła mi się ważność paszportu we wtorek.
    > W piątek wybieram się do Słowacji z rodziną.
    ..
    > Jutro na kolanach będę czekać przed biurem paszportowym
    > by wydali mi jakikolwiek KWIT przedłużający ważność paszportu.

    A jak sadzisz, czy jakikolwiek kwit poza samym paszportem bedzie mial dla
    strazy granicznej obcego panstwa jakakolwiek wartosc?
    Idz do biura paszportowego, dowiedz sie jakie sa szanse i na co. Sa
    (przynajmniej chyba byly) rozne tryby wydawania paszportu. Moze cos da sie
    zrobic w pare dni za odpowiednio wyzsza cene (nie, nie sugeruje lapowki).
    Rodzina pojedzie sama, odpocznie te pare dni od Ciebie - przy takich
    pomyslach jakie tu zaprezentowales lepiej aby sie przyzwyczajala :)

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-02-19 23:02:20
    Od: "Daniel Wieszczycki" <d...@N...pl>

    On Thu, 19 Feb 2004 21:27:28 +0100, BartOlOmeW wrote:
    > Jutro na kolanach będę czekać przed biurem paszportowym
    > by wydali mi jakikolwiek KWIT przedłużający ważność paszportu.

    To chyba nie zadziała - nie ma o ile wiem takich kwitków.

> [...]
    > Mam nadzieję, że świstek od policji wraz z rezerwacją pozwolą
    > "nagiąć" celników po stronie Polskiej i Słowackiej.

    Tu widzę większe szanse, ale tylko u jakichś ludzkich strażników. O
    celników to ja bym sie ni emartwił - Straż Graniczna będzie problemem.

    > Jeśłi i to nie wyjdzie, to poczekam zmiany warty,
    > i pojadę na głupa; "no co Pan, ja mam paszport nieważny ? Niech Pan pokaże.
    > Rzeczywsićie!"

    A tu już dużo ryzykujesz, jęzeli najpierw zgłosisz kradzież. Wezmą cię za
    złodzieja, co próbuje przekroczyć granicę na Twoim kradzinym paszporcie i
    dupa blada :)

    Jak to mówią, mądry Polak po szkodzie... Ja zawsze sprawdzam ważność,
    zapuszczam włosy, wąsy i brodę (bo takie mam zdjęcie w paszporcie) i jakoś
    przechodzę, nawet na lotnisku :)
    Pozdr.
    DW

  • 7. Data: 2004-02-20 11:20:24
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

> [...]
    > chyba jest jeszcze taka możliwość -- i zdaje się strefa może być z
    > zupełnie innej granicy (znaczy mieszkaniec Szczecina przechodzi na dowód

    To nie jest legenda, takie przepisy obowiązują jak najbardziej.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 8. Data: 2004-02-20 15:07:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BartOlOmeW" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Żaden z tych sposobów nie chwyci, bo poza paszportem Słowacy żadnego
    dokumentu nie uznają. Żadne zaświadczenie o przedłużeniu czy utracie nie
    wchodzi w rachubę. Są przejścia graniczne, na których stosują kontrolę
    wyrywkową i możesz spróbować przekroczyć na takim, a potem jakby co
    upierać się, ze utraciłeś na terenie Słowacji. Ale to gardłowa sprawa, bo
    wówczas by wrócić musisz dostać paszport od konsula, a on już sprawdzi, że
    jest po ważności paszportu. Reasumując, jeśli nie mieszkasz w strefie
    nadgranicznej i nie możesz wyjechać na dowód osobisty, to nie próbuj
    wyjeżdżać, bo możesz sobie kłopotu narobić.

  • 9. Data: 2004-02-20 19:11:21
    Od: Kuba <jakub@_NOSPAM_kowalczuk.net>

    Użytkownik Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał:
    Jest niewielka szansa że
    > się uda jeśli mieszkasz w strefie przygranicznej (na dowód osobisty --
    > chyba jest jeszcze taka możliwość

    Kiedyś słyszałem, że można czasowo zameldować się w strfie
    przygranicznej, żeby przekraczać granicę "na dowód"
    Był to ukłon w stronę turystów spędzających urlop
    blisko granicy.
    Jeśli ten przepis dalej obowiązuje to pogadaj
    (+ parę zł) z kimś kto wynajmuje pokoje w "strefie"
    żeby zameldował Cię np. na 14 dni.
    Będziesz miał sprawę załatwioną legalnie.

  • 10. Data: 2004-02-28 14:51:39
    Od: "BartOlOmeW" <b...@o...pl>

    Innym sposobem, ale udało się !
    Paszport kuzyna troszkę podobnego BARDZO się przydał.
    Przejazd tam odbył się o godz. 07.50 w sobotę.
    Przejazd tu odbył się o godz 10.10 w piątek.
    Strażnicy Graniczni nawet nie przyglądali się zdjeciom.
    Wydaje mi się , że załadowany po brzegi samochód z nartami na dachu
    i 2 dzieci ( śpiących w fotelikach) tu wiele pomogły.

    BartOLOmeW

    P.S. Dzięki za rady. Wakacje się udały.
    Już lecę złożyć wniosek o nowy paszport.