  • Date: Thu, 19 Feb 2004 23:55:38 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ważność Paszportu

    BartOlOmeW wrote:

    > Mam problem.
    > Skończyła mi się ważność paszportu we wtorek.
    > W piątek wybieram się do Słowacji z rodziną.
    > Pobyt opłaciłem już w listopadzie.
    > Sierota ze mnie po stokroć, ale nie zwróciłem
    > uwagi, że paszport jest ważny tytko do 16-02-2004 r.
    > W sobotę mamy 21-02-2004 roku !!!
    > Czyli 5 dni po terminie ważności !
    > Mało tego, podobno nie wolno opuszczać kraju, jeśli
    > ważność paszportu jest krótsza niż 3 miesiące.
    > Proszę o poradę.
    > Mam 3 scenariusze.
    > Jutro na kolanach będę czekać przed biurem paszportowym
> [...]

    Zawrócą Cię z granicy. Żaden z tych trzech scenariuszy nie jest
    wykonalny bez ingerencji siły nadprzyrodzonej. Jest niewielka szansa że
    się uda jeśli mieszkasz w strefie przygranicznej (na dowód osobisty --
    chyba jest jeszcze taka możliwość -- i zdaje się strefa może być z
    zupełnie innej granicy (znaczy mieszkaniec Szczecina przechodzi na dowód
    do Czech -- a może to legenda?).
    Są co prawda takie przejścia graniczne w których nie sprawdza się
    paszportów (ale trzeba go posiadać) -- w wysokich górach -- ale w razie
    wpadki grożą naprawdę poważne konsekwencje, więc gra nie warta świeczki.

    Pozostaje pogodzić się z pozostaniem w kraju.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I believe that if it were left to artists to choose their own labels,