  • 51. Data: 2022-01-25 12:45:30
    Temat: Re: "Watykan knebluje biskupów" (Rzepa)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 12:12:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kryminolodzy
    > twierdzą, że tylko kilka procent takich zdarzeń w ogólnej populacji jest
    > zgłaszane do organów ścigania. Powodów tego jest szereg - przede
    > wszystkim obawa ofiary.

    Nie znam się na tym, ale czytałem, że tak właśnie jest.
    Problem w tym, że Kościół dalej nie chce współpracować z 'cywilnymi'
    organami. Teraz wpadli na pomysł, żeby Państwową Komisję ds. Pedofilii słać
    na Berdyczów - a właściwie do Watykanu - i nie przekazywać dokumentów z
    kościelnych dochodzeń. A mieli przecież stanąć frontem do klienta i
    rozpocząć epokę głasnosti. To raczej sympatii nie budzi.

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/instrukcja-watykanu-
    dla-polskich-biskupow-chodzi-o-postepowania-ws-pedof
    ilii/jgcdqzj

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 52. Data: 2022-01-25 13:29:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Tylko nie należy go rozwiązywać idąc "po łepkach" i przyjmując, ze każde
    > zgłoszenie jest prawdziwe.

    Zgadzam się z tobą.
    Przyjmowanie, że każde zgłoszenie jest nieprawdziwe i rozwiązywanie ich
    "po łepkach", to poważny problem, który trzeba jak najszybciej rozwiązać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 53. Data: 2022-01-25 13:41:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nawet jedno zgwałcone dziecko jest problemem. Oczywiście skala problemu
    > inna, ale to nadal problem. Watykan nie może zająć stanowiska, że tych
    > kilka zgwałconych dzieci, to przecież niewielki odsetek dzieci i nie
    > widzą problemu, bo dzieci dużo i wszystkich nie zgwałcą.

    Jak nie może, skoro takie właśnie stanowisko przyjmują?

    > Natomiast
    > znajmy rozmiar problemu.

    Przecież jest znany.

    > Kilka zgwałceń, to jeszcze nie zorganizowana
    > grupa mająca na celu gwałty.

    Skoro nie mają na celu, to w jakim celu tuszują sprawy?

    > Ależ ja dostrzegam problem.

    Czyli dostrzegasz problem, ale problemu nie ma?

    > Celem Kościoła Katolickiego jest przetrwanie struktur.

    Tak. To faktycznie dobre usprawiedliwienie na zamiatanie przestępstw.

    Celem każdej mafii jest przetrwanie struktur. Tutaj też masz moralne
    dylematy, czy strukturę rozwiązać, czy nie, bo ich celem jest
    przetrwanie struktur?

    > O ile przy okazji
    > uda się "zbawić" kogoś, to oczywiście wspaniale.

    Oczywiście. Wspaniale.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 54. Data: 2022-01-25 17:59:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /..../
    > Zapewne żaden z tych samorządów nie prowadzi swoich postępowań czy
    > ogólnie nie wykazuje się modus operandi, którym charakteryzuje się KRK.
    > Zapewne ich członkowie są bardziej kooperatywni

    Odklejesz się nie posiadając wiedzy

  • 55. Data: 2022-01-25 18:01:52
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Tylko nie należy go rozwiązywać idąc "po łepkach" i przyjmując, ze każde
    > zgłoszenie jest prawdziwe.

    Tym bardziej że ostatnio jedno się okazało nieprawdziwe.

  • 56. Data: 2022-01-25 21:56:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 12:45, Olin pisze:
> [...]
    > kościelnych dochodzeń. A mieli przecież stanąć frontem do klienta i
    > rozpocząć epokę głasnosti. To raczej sympatii nie budzi.

    Ależ współpracują - tylko na swój sposób.

    --
    Robert Tomasik

  • 57. Data: 2022-01-25 21:58:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 18:01, Smok Eustachy pisze:

    > Tym bardziej że ostatnio jedno się okazało nieprawdziwe.

    Biorąc pod uwagę, ze większość spraw dotyczy czasów zamierzchłych, to
    jakiekolwiek ustalenie, czy to potwierdzające, czy negujące nie jest
    zbyt pewne z samej natury.

    --
    Robert Tomasik