  • 41. Data: 2022-01-25 00:25:04
    Temat: Re: "Watykan knebluje biskupów" (Rzepa)
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Dobra wola też ma swoje granice oparte na zdrowym rozsądku.

    Tu się z tobą zgodzę.

    > Jak co chwile wybucha jakiś oszołom twierdzący, że wszyscy księża, to
    > zboczeńcy, to nie ma co się dziwić, że księża nie chcą z takim
    > współpracować.

    Jak co chwilę okazuje się, że sukienkowy to pedofil albo inny
    zboczeniec, to nie ma się co dziwić, że co chwilę jest ktoś twierdzący,
    że wszyscy księża, to zboczeńcy.
    Kto sieje wiatr...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 42. Data: 2022-01-25 03:16:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 00:25, Kviat pisze:
    > Jak co chwilę okazuje się, że sukienkowy to pedofil albo inny
    > zboczeniec, to nie ma się co dziwić, że co chwilę jest ktoś
    > twierdzący, że wszyscy księża, to zboczeńcy. Kto sieje wiatr...

    Cały problem w tym, że znikoma część tych spraw kończy się udowodnieniem
    komukolwiek jakiegokolwiek przestępstwa. A jak już się weźmie całą
    populację duchownych, to odsetek skazanych jest nieistotny. Przyczyn
    tego stanu rzeczy można upatrywać w szeregu czynników. Począwszy od
    tego, że teraz próbuje się dochodzić jakiś zdarzeń sprzed lat. Poprzez
    niezrozumienie rozbieżności pomiędzy prawem karnym, a etyką. A na
    naciąganiu faktów przez osoby chcące zaistnieć medialnie skończywszy.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2022-01-25 03:48:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > niezrozumienie rozbieżności pomiędzy prawem karnym, a etyką. A na
    > naciąganiu faktów przez osoby chcące zaistnieć medialnie skończywszy.

    No ale sam Watykan przecież mówi, że problem jest i nie wolno działać
    tak jak działa np. polska kuria. Ludzie kościoła jak Terlikowski też to
    mówią. To skąd u Ciebie przekonanie, że tak naprawdę to problemu nie ma?
    Przy czym wydawałoby się, że jeśli nie ma problemu to tym bardziej
    powinno się dązyć do przejrzystości no bo w końcu jest coś do ukrycia?
    Jeśli tak jak sugerujesz to wszystko to tylko medialne szczucie, to w
    interesie księży wydawałoby się otwarcie pokazać, że nic ponad medialne
    szczucie to nie jest. A KRK zachowuje się tak, że nawet co mniej
    patologiczni hierarchowie PL KRK mówią, że tak sobie to wygląd (jakby
    coś ukrywano), o czym wspomniano nawet w tym art., które wczesniej
    podlinkowałem.

    To szczucie i jakiekolwiek żerowanie na KRK wynika w dużej mierze z
    tego, że KRK święty nie jest a i zachowuje się tak, że pogłębia
    przekonanie, że ten problem jest i to jest istotny.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2022-01-25 10:19:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 24 Jan 2022 16:52:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak co
    > chwile wybucha jakiś oszołom twierdzący, że wszyscy księża, to
    > zboczeńcy, to nie ma co się dziwić, że księża nie chcą z takim
    > współpracować.

    Znam oszołoma, który twierdzi, że wszyscy dziennikarze to kłamcy.
    Nic dziwnego, że inni nie chcą traktować go poważnie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 45. Data: 2022-01-25 10:25:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 25 Jan 2022 03:16:03 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Cały problem w tym, że znikoma część tych spraw kończy się udowodnieniem
    > komukolwiek jakiegokolwiek przestępstwa. A jak już się weźmie całą
    > populację duchownych, to odsetek skazanych jest nieistotny.

    Ja tez ubolewam, że tylko mała część przypadków pedofilii jest ujawniana, a
    jeszcze mniejsza karana sądownie, ale co zrobić, że korporacja chroni jak
    może swych członków.

    A tu jeden z przykładów, jak się to robi:
    "Aby uniknąć skandalu, urzędnicy instytucji kościelnych i hierarchowie
    Kościoła katolickiego ukrywali przestępstwa seksualne przed wymiarem
    sprawiedliwości. Najbardziej jaskrawy przypadek takiej sytuacji dotyczył
    zakonu norbertanów. Przełożeni ojca Smytha wiedzieli o jego skłonnościach
    już w roku 1945. Jednak pierwsze informacje trafiły do policji dopiero pod
    koniec lat 80. - to pozwoliło postawić go w stan oskarżenia. W maju 2001
    roku kardynał Ratzinger, prefekt Kongregacji Nauki Wiary, wysłał list do
    wszystkich biskupów katolickich. Stwierdził w nim, że wszystkie wewnętrzne
    dochodzenia kościelne dotyczące molestowania dzieci podlegają tajemnicy
    pontyfikalnej."
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadu%C5%BCycia_seksual
    ne_w_Ko%C5%9Bciele_katolickim

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 46. Data: 2022-01-25 11:50:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 10:19, Olin pisze:
    > Znam oszołoma, który twierdzi, że wszyscy dziennikarze to kłamcy. Nic
    > dziwnego, że inni nie chcą traktować go poważnie.

    Przychylam się do tego stanowiska, tylko że moim zdaniem nie tyle
    kłamcy, co piszą po klikalność, a nie prawdę. Inna sprawa, że często
    nawet nie chce im się czy to ma w ogóle jakikolwiek sens, oraz nie
    próbują tego wyjaśnić, bo jeszcze by się okazało, że nie da się
    chwytliwego tytułu napisać.

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2022-01-25 11:51:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Cały problem w tym, że znikoma część tych spraw kończy się udowodnieniem
    > komukolwiek jakiegokolwiek przestępstwa.

    Zgadam się tobą.
    To jest bardzo poważny problem, który trzeba jak najszybciej rozwiązać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 48. Data: 2022-01-25 12:06:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 03:48, Marcin Debowski pisze:
    > No ale sam Watykan przecież mówi, że problem jest i nie wolno działać
    > tak jak działa np. polska kuria. Ludzie kościoła jak Terlikowski też
    > to mówią.

    Nawet jedno zgwałcone dziecko jest problemem. Oczywiście skala problemu
    inna, ale to nadal problem. Watykan nie może zająć stanowiska, że tych
    kilka zgwałconych dzieci, to przecież niewielki odsetek dzieci i nie
    widzą problemu, bo dzieci dużo i wszystkich nie zgwałcą. Natomiast
    znajmy rozmiar problemu. Kilka zgwałceń, to jeszcze nie zorganizowana
    grupa mająca na celu gwałty.

    > To skąd u Ciebie przekonanie, że tak naprawdę to problemu nie ma?

    Ależ ja dostrzegam problem. Tylko nieco protestuję przeciwko wrzucania
    wszystkich duchownych do jednego worka, albo do traktowania jako prawdy
    objawionej każdego zgłoszenia bez jego zbadaniem.

    > Przy czym wydawałoby się, że jeśli nie ma problemu to tym bardziej
    > powinno się dązyć do przejrzystości no bo w końcu jest coś do
    > ukrycia?

    Mają swój rozum. Ale na mój osąd, to zrozumieli, że niektóre z osób
    zaangażowanych w "odkrywanie prawdy" zachowują się jak te walczące
    świnie. W pewnym momencie orientujesz się, że niektórym przestaje
    zależeć na zwycięstwie, tylko podoba im się taplanie w rynsztoku.

> [...]
    > nawet co mniej patologiczni hierarchowie PL KRK mówią, że tak sobie
    > to wygląd (jakby coś ukrywano), o czym wspomniano nawet w tym art.,

    To zależy, jaki działania te mają cel. A jak uznali, ze oni wyjaśnili i
    po prostu dają teraz "pole" prokuraturze, by nie mówiono0, że ich
    kierowali "na manowce"?

    > To szczucie i jakiekolwiek żerowanie na KRK wynika w dużej mierze z
    > tego, że KRK święty nie jest a i zachowuje się tak, że pogłębia
    > przekonanie, że ten problem jest i to jest istotny.

    Celem Kościoła Katolickiego jest przetrwanie struktur. O ile przy okazji
    uda się "zbawić" kogoś, to oczywiście wspaniale.

    --
    Robert Tomasik
    Oczywiście skala problemu inna, niż

  • 49. Data: 2022-01-25 12:12:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 10:25, Olin pisze:
    > Ja tez ubolewam, że tylko mała część przypadków pedofilii jest ujawniana, a
    > jeszcze mniejsza karana sądownie, ale co zrobić, że korporacja chroni jak
    > może swych członków.

    Ja bym postawił sprawę podobnie, ale trochę inaczej. Żałował bym, gdyby
    było wiadomo, ze miały miejsce, a nie zostały ujawnione. Kryminolodzy
    twierdzą, że tylko kilka procent takich zdarzeń w ogólnej populacji jest
    zgłaszane do organów ścigania. Powodów tego jest szereg - przede
    wszystkim obawa ofiary. Wystarczy wziąć do ręki jakikolwiek poważny
    podręcznik do Kryminologi, albo lepiej Wiktymologi.

    --
    Robert Tomasik

  • 50. Data: 2022-01-25 12:13:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2022 o 11:51, Kviat pisze:
    > Zgadam się tobą. To jest bardzo poważny problem, który trzeba jak
    > najszybciej rozwiązać.

    Tylko nie należy go rozwiązywać idąc "po łepkach" i przyjmując, ze każde
    zgłoszenie jest prawdziwe.

    --
    Robert Tomasik