  • 1. Data: 2008-01-27 12:37:06
    Temat: skrócenie okresu wypowiedzenia
    Od: renata <r...@g...com>

    Witam Państwa. Chciała zapytać czy zdaniem Państwa pracownik może
    skrócić okres wypowiedzenia. Jeżeli tak to na jaki okres i na jakiej
    podstawie prawnej. Dziękuję.

  • 2. Data: 2008-01-27 13:28:02
    Temat: Re: skrócenie okresu wypowiedzenia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    renata pisze:

    > Chciała zapytać czy zdaniem Państwa pracownik może skrócić okres wypowiedzenia.

    Nie może.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-01-27 13:48:44
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet>

    > Nie może.

    A ja odnosze wrazenie, ze w przypadku gdy udowodni (albo przynajmniej
    potrafi udowodnic dla swojego bezpieczenstwa) rażące naruszenie obowiazkow
    pracodawcy to moze skrocic okres wypowiedzenia do natychmiast.
    Ale zaznaczam, ze to tylko wrazenie i bazuje na tym co wyczytalem na tej
    grupie.

    --
    marqss
    http://bibliotekarz.net

  • 4. Data: 2008-01-27 13:50:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MarekN pisze:

    > A ja odnosze wrazenie, ze w przypadku gdy udowodni (albo przynajmniej
    > potrafi udowodnic dla swojego bezpieczenstwa) rażące naruszenie obowiazkow
    > pracodawcy to moze skrocic okres wypowiedzenia do natychmiast.

    Nie. "Natychmiast" to nie będzie już wypowiedzenie, tylko rozwiązanie
    umowy o prace bez wypowiedzenia.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 5. Data: 2008-01-27 16:23:37
    Od: "rabar-bar" <r...@g...pl>

    > Nie może.

    Hej!
    a co z art. 36 par. 6 Kodeksu pracy?

    "Strony moga po dokonaniu wypowiedzenia umowy o prace przez jedna z nich
    ustalic wczesniejszy termin rozwiazania umowy; ustalenie takie nie zmienia
    trybu rozwiazania umowy o prace."

    zmieniajac ostatnio prace wlasnie na ten przepis powolalam sie skracajac
    okres wypowiedzenia z 3 m-cy na 2 miesiace. Fakt, wymagalo to zgody
    pracodawcy, ale mimo wszystko okres wypowiedzenia zostal skrocony, a w
    swiadectwie pracy ustanie stosunku pracy mam okreslone jako "wypowiedzenie
    dokonane przez pracownika", a nie "porozumienie stron"

    wiec jednak mozna? ;)

    pozdrawiam
    raB

  • 6. Data: 2008-01-27 17:33:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie może.

    Na pewno może po porozumieniu z pracodawcą.

  • 7. Data: 2008-01-27 18:22:30
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    Przede wszystkim język prawny jest bardzo precyzyjny. Z tego powodu
    wypowiedzenie umowy o pracy, rozwiązanie za porozumieniem stron, jak
    również jej rozwiązanie bez wypowiedzenia nie są terminami tożsamymi.

    Pytanie jest proste, bowiem dotyczy tego, czy w wypadku dokonanego już
    wypowiedzenia umowy przez pracodawcę, pracownik ma prawo skrócić okres
    wypowiedzenia?

    Na pewno nie może w drodze jednostronnej czynności.

    Może jedynie dojść do zawarcia porozumienia pracownika i pracodawcy o
    rozwiązaniu stosunku pracy za porozumieniem stron. Pracownik może
    również dokonać rozwiązania umowy bez wypowiedzenia w przypadku na
    przykład rażącego naruszenie jego praw przez pracodawcę. W przeciwnym
    wypadku pracownik musi wykonywać pracę do końca okresu wypowiedzenia.

    PZDR

  • 8. Data: 2008-01-27 20:53:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rabar-bar pisze:

> [...]
    > ustalic wczesniejszy termin rozwiazania umowy; ustalenie takie nie
    > zmienia trybu rozwiazania umowy o prace."

    A odróżniasz "strony" od pracownika?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 9. Data: 2008-01-28 08:33:12
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "renata" <r...@g...com>
    >skrocić okres wypowiedzenia.

    Może za zgodą pracodawcy - swoboda zawierania umów (a więc ich zmieniania i
    rozwiązywania)

  • 10. Data: 2008-01-28 09:37:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "causa1980" <p...@g...com> napisał
    >Przede wszystkim język prawny jest bardzo precyzyjny.

    Język osób pytających nie zawsze jest precyzyjny i nalezy się z tym liczyć.
    Nie każdy jest prawnikiem, nie jest w tym nic złego. Znający prawo powinien
    najpierw przetłumaczyć potoczne znaczenie na znaczenie ścisłe w sensie
    prawnym.

    >Z tego powodu
    >wypowiedzenie umowy o pracy, rozwiązanie za porozumieniem stron, jak
    >również jej rozwiązanie bez wypowiedzenia nie są terminami tożsamymi.

    Zgoda

    >Pytanie jest proste, bowiem dotyczy tego, czy w wypadku dokonanego już
    >wypowiedzenia umowy przez pracodawcę, pracownik ma prawo skrócić okres
    >wypowiedzenia?

    Nie wiem skąd wiesz, że akurat o to chciała spytać, a w dodatku "dokonanego
    przez pracodawcę" ;)