  • 1. Data: 2006-09-10 11:45:38
    Temat: Wandalizm? niszczenie mienia? vs naruszenie nietykalnosci.
    Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy mozna dopasować a jeśli tak, to jaki art. k.wykroczeń (chyba?) do
    następującej sytuacji:
    dziś pewien szczyl zaczął przyklejać mi na samochodzie naklejki. Byłem
    niedaleko, więc dobiegłem i odpędziłem szczyla, przy tym kopnąłem go w dupę.
    No i tyle, w sumie chyba nie byłoby w tym nic takiego, tyle że szczyl
    zadzwonił na policję. Przyjechał patrol, spisał nas, policjanci pooglądali
    moje auto (były na nim te naklejki które szczyl zdążył nakleić). Szczyl
    poinformował o tym kopie w dupę. Ja poinformowałem o naklejkach, policjanci
    pooglądali auto, ja w obecności policjantów zrobiłem zdjęcia auta z tymi
    naklejkami. Jednak policjanci twierdzą, że to co szczyl zrobił nie pasuje
    ani do wandalizmu, ani do niszczenia mienia.

    Co dalej? Jak znam życie, to ja będę miał problem a nie szczyl :-((

    Pozdrawiam
    Yarroll

  • 2. Data: 2006-09-10 12:01:17
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > naklejkami. Jednak policjanci twierdzą, że to co szczyl zrobił nie pasuje
    > ani do wandalizmu, ani do niszczenia mienia.

    A nie byly to aby czasem naklejki z informacja "nie parkuj, jak ŁOŚ"? Albo
    cos innego o podobnym brzmieniu?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-09-10 12:25:03
    Od: "syzer" <S...@p...onet.pl>

    gdzie zaparkowałes??(to nie jest podchwytliwe tpytanie - tak z ciekawosci)
    dostałes mandat za niewłasciwe parkowanie??
    ten młodzieniec dostał jakies pouczenie??

    pozatym wykroczenie tego mlodego czlowieka bylo niewielkie - ponizej 250zł
    wartosci
    a ty mozesz zostać pociagniety do odpowiedzialosci karnej za napaść - jest
    to scigane z urzedu - wiec modl sie zeby on nie zgłosil tego oficjalnie na
    policji.
    na przyszlośc rzycze lżejszej ręki :-)

    PS. jeszcze (jesli ta mloda osoba jest wredna - a z opisu wynika ze tak)
    moze ci wytoczyc proces cywilny o spowodowanie uszkodzen ciala i wtedy(z
    racji protokolu z zajscia) mozesz poplynąc na cieżką kase.

  • 4. Data: 2006-09-10 12:25:17
    Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A nie byly to aby czasem naklejki z informacja "nie parkuj, jak ŁOŚ"? Albo
    > cos innego o podobnym brzmieniu?
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Tiger

    Nie, nic takiego. A ma to prawne znaczenie?

    Pozdrawiam, Yarroll

  • 5. Data: 2006-09-10 12:42:02
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Nie, nic takiego. A ma to prawne znaczenie?

    Skoro dzieciak nie niszczyl ani nie byl to akt wandalizmu, to niespecjalnie.
    Powiedz, jakiego rodzaju byly to nalepki, to powiem Ci, jak powinienes byl
    sie zachowac ;-) Tutaj tresc moze miec znaczenie.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2006-09-10 13:07:50
    Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik "syzer" <S...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > gdzie zaparkowałes??(to nie jest podchwytliwe tpytanie - tak z ciekawosci)
    > dostałes mandat za niewłasciwe parkowanie??
    > ten młodzieniec dostał jakies pouczenie??

    To był normalny parking na osiedlu. W szeregu innych aut. Zero mandatu. Czy
    dostał pouczenie, tego nie wiem. Policjanci rozmawiali z nami oddzielnie.

> [...]
    > to scigane z urzedu - wiec modl sie zeby on nie zgłosil tego oficjalnie na

    Ja mu w sumie nic nie zrobiłem, tylko go odepchnąłem od auta. Nogą :-))
    Policja zastała nas właśnie obok mojego samochodu.
    A zgłosić to on zgłosił. Wyjął komórkę i zadzwonił po policję. No to ja
    wyjąłem moją i też zadzwoniłem. Przyjechali po paru minutach.

    Nie zawracałbym Wam głowy tym wszystkim, ale chodzi właśnie o to jego
    zgłoszenie, bo może z mojej strony potrzebne jest jakieś kontr-zgłoszenie.
    Taka bitwa na zgłoszenia. Głupie, ale chyba nie mam innego wyjścia.

    > PS. jeszcze (jesli ta mloda osoba jest wredna - a z opisu wynika ze tak)
    > moze ci wytoczyc proces cywilny o spowodowanie uszkodzen ciala i wtedy(z
    > racji protokolu z zajscia) mozesz poplynąc na cieżką kase.

    Młoda osoba ma 30 lat. Nie wiem czy wogóle był jakiś protokół. Pojechałem
    potem na policję i z tego co mi wiadomo, dyżurny po prostu przyjął dwa
    zgłoszenia (szczyla i moje) i jesteśmy w książce interwencji. I tyle. (Ale
    zastrzegam, że to z tego co wiem)
    Uszkodzeń ciała? Nic mu się nie stało, poza tym że go kopnąłem, chyba
    potrzebna jest jakaś obdukcja itd?

    Pozdrawiam
    Yarroll

  • 7. Data: 2006-09-10 13:46:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2006 14:25:03 +0200, syzer napisał(a):

> [...]
    > moze ci wytoczyc proces cywilny o spowodowanie uszkodzen ciala i wtedy(z
    > racji protokolu z zajscia) mozesz poplynąc na cieżką kase.

    Przestań straszyć człowieka jak nie masz pojęcia o temacie. Po 1) w tej
    sytuacji wchodzi w gre tylko oskarżenie prywatne a nie "z urzędu", po 2)
    żeby stwierdzić jakiekolwiek uszkodzenia ciała należy mieć obdukcję
    (kopniak w tyłek nie pozostawi chyba żadnych śladów?), po 3) żeby założyć
    sprawę o odszkodowanie trzeba wpłacić sądowi jakiś % tego odszkodowania - a
    skąd ten szczyl bedzie miał kase?

    Natomiast autor wątku może gnojka jak najbardziej pociągnąć do
    odpowiedzialności na drodze cywilnej, ale to już inna bajka i moim zdaniem
    gra nie warta świeczki.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-09-10 15:01:31
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    scream wrote:

    > po 3) żeby założyć
    > sprawę o odszkodowanie trzeba wpłacić sądowi jakiś % tego odszkodowania - a
    > skąd ten szczyl bedzie miał kase?

    Moze ma z kieszonkowego? Wplaci 500 a koles poplynie na 5000...

    > Natomiast autor wątku może gnojka jak najbardziej pociągnąć do
    > odpowiedzialności na drodze cywilnej, ale to już inna bajka i moim zdaniem
    > gra nie warta świeczki.

    A mnie caly czas intryguje co bylo na tych naklejkach ;)

    No bo chyba nie pokemony ;))))))))

  • 9. Data: 2006-09-10 15:08:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2006 17:01:31 +0200, Hikikomori San napisał(a):

    > Moze ma z kieszonkowego? Wplaci 500 a koles poplynie na 5000...

    Sąd nie zasądzi tak łatwo odszkodowania jeśli nie będzie miał ku temu
    podstaw. To nie jest Hameryka :))

    > A mnie caly czas intryguje co bylo na tych naklejkach ;)
    >
    > No bo chyba nie pokemony ;))))))))

    :)))
    Kiedyś stojąc w centrum W-wy zastałem na aucie naklejkę "PL" a pod spodem
    duże logo Coca-Cola. Widocznie jakaś jednorazowa akcja, na paru samochodach
    obok mnie też takie coś było. Na szczęście klej był świeży i łatwo dało się
    to odkleić.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2006-09-10 17:25:43
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > samochodach
    > obok mnie też takie coś było. Na szczęście klej był świeży i łatwo dało

    Ja bym sobie policzyl wedlug cennika "reklama na samochodach"... wyslal
    wezwanie do usuniecia, podal adres pod ktorym stoi samochod powiedzmy po
    20:00, w razie nieusuniecia w ciagu 14 dni - zgoda na koszt miejsca na
    reklame (powiedzmy 1000 zl miesiecznie). Ciekawe, co by bylo ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger