  • 1. Data: 2006-09-10 11:27:44
    Temat: weksel jako zabezpieczenie providera ?
    Od: "@" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dostawca internetu żąda podpisania weksla in blanco, jako zabezpieczenie
    ewentualnego braku splaty abonamentu. Czy ma do tego prawo, skoro moze odlaczyc
    internet w razie zaleglosci z oplatami ?

    Pozdrawiam
    Monik@

  • 2. Data: 2006-09-10 12:38:52
    Temat: Re: weksel jako zabezpieczenie providera ?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:7347.00000052.4503f6af@newsgate.onet.pl
    użytkownik *@* napisał(a):

    > Dostawca internetu żąda podpisania weksla in blanco, jako
    > zabezpieczenie ewentualnego braku splaty abonamentu. Czy ma do tego
    > prawo, skoro moze odlaczyc internet w razie zaleglosci z oplatami ?

    A jest to gdzieś umocowane w regulaminie? BTW, też podpisywałem weksel,
    ale to dotyczyło zabezpieczenia na wypadek "posiania" modemu kablowego,
    który ISP nieodpłatnie udostępniał. Po rozwiązaniu umowy, bez wezwania
    ów weksel mi zwrócono.

    --
    Big Jack
    //////

  • 3. Data: 2006-09-10 15:23:04
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    @ wrote:
> [...]
    > ewentualnego braku splaty abonamentu. Czy ma do tego prawo, skoro moze odlaczyc
    > internet w razie zaleglosci z oplatami ?

    Powiedz mu niech spada na drzewo, a ewentualnie możesz mu wpłacić
    jednomiesieczną kaucję jako zabezpieczenie.

  • 4. Data: 2006-09-10 18:39:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ee1akp$nat$1@inews.gazeta.pl...

    > Powiedz mu niech spada na drzewo, a ewentualnie możesz mu wpłacić
    > jednomiesieczną kaucję jako zabezpieczenie.

    A po co zamrażać pieniądze - ważne aby weksel ten był wypełniony, lub
    sporządzona do niego umowa wekslowa.

  • 5. Data: 2006-09-10 19:13:22
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:ee1akp$nat$1@inews.gazeta.pl...

    > A po co zamrażać pieniądze - ważne aby weksel ten był wypełniony, lub
    > sporządzona do niego umowa wekslowa.

    mowa była o wekslu in blanco.
    W życiu bym takiego nie podpisał.
    Umowę wekslową to sobie możesz schować wiesz gdzie. I tak niczego nie
    ogranicza.

  • 6. Data: 2006-09-10 19:55:12
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ee1o4l$fd7$3@inews.gazeta.pl...
    > mowa była o wekslu in blanco.
    > W życiu bym takiego nie podpisał.
    > Umowę wekslową to sobie możesz schować wiesz gdzie. I tak niczego nie
    > ogranicza.

    To co chce właściciel to wiesz... wypisujesz weksel np. na kwotę 500 zł,
    bez wstawionej daty "nie na zlecenie", a jak się właścicielowi nie podoba,
    to spuszczasz go na drzewo, prosząc aby on też Ci podpisał pusty weksel, a
    Ty go sobie w razie czego wypełnisz. Zazwyczaj argument, "idiotów to pan
    szukaj u siebie w rodzinie", działa bardzo trzeźwiąco na właściciela. To w
    końcu on ma interes aby świadczyć usługę.

  • 7. Data: 2006-09-10 22:28:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "@" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odlaczyc
    > internet w razie zaleglosci z oplatami ?

    Żądać ma prawo, ale moim zdaniem coś strasznie kombinuje i w życiu bym mu nie
    podpisał. Równie dobrą podstawą do otrzymania zapłaty będzie wystawiona przez
    niego faktura za usługi oraz umowa z Tobą. Natomiast podpisanie weksla in blanco
    niesie za sobą ryzyko, że gość puści taki weksel w obieg.

    Jeśli już nie masz wyboru i musisz korzystać z jego usług, to weksel koniecznie
    "nie na zlecenie" z wpisanym providerem.

  • 8. Data: 2006-09-11 12:53:36
    Od: "@" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeśli już nie masz wyboru i musisz korzystać z jego usług, to weksel
    koniecznie
    > "nie na zlecenie" z wpisanym providerem.

    Dziekuje Wam wszystkim za odpowiedzi.
    Jako ciekawostka - to nie jest jakis tam maly provider, tylko ASTER (dawny
    Autocom) znany glownie z kablowki.
    Moze ktos korzysta i wie, czy zadanie podpisania weksla in blanco to u nich
    norma ?
    Pozdrawiam
    Monik@