  • 11. Data: 2013-02-18 14:12:33
    Temat: Re: Walka ze spamem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 13:45:27 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Widać admin już ci taki filtr ustawił.

    Pewnie tak
    Aczkolwiek jak pisałem zarówno moje konto google jak i na onecie- pomimo tego że
    adresy sa jawne, zgody wyrażam spamu dużo nie ma.
    Ale wracając do problemu autora watku- odpisali mu że jego dane odkupili od innej
    firmy.
    Istnieje więc spor p[rawdopodobieństwo ze meile do niego wysyłali nie łamiąc prawa.
    Może ta inna firemka miała jego zgode na uzywanie i osprzedanie danych osobowych

    Osobiście nie podoba mi się to"
    "Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia pisemnego, umotywowanego
    żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na
    Pani/Pana szczególną sytuację, jak również ma Pani/Pan prawo wniesienia
    sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych w celach marketingowych
    lub wobec przekazywania ich innemu administratorowi danych"
    "umotywowanego, szczególna sytuację itp"- jakby łaskę robili ze przestana
    przetwarzac. Powinno byc krótko-"MA PAN PRAWO USUNIĘCIA SWOICH DANYCH Z NASZEJ BAZY.
    ABY TO ZROBIĆ PROSZE KLIKNĄC tutaj"

    > Twoje narzędzie - twoja wina.
    Ja nie mam problemów. To Ty masz problem więc zmień Swoje narzedzie. Ale ten temat
    juz sobie wyjaśnialiśmy jeśli pamiętasz;)

  • 12. Data: 2013-02-18 14:36:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.02.2013 14:12, Kris pisze:

    > Istnieje więc spor p[rawdopodobieństwo ze meile do niego wysyłali nie łamiąc prawa.

    Zauważ, że zeszliśmy już z kwestii prawnej na prostą techniczną poradę -
    ustaw filtr. A kryterium jest trywialne :)

    [ciach]

    > Ja nie mam problemów.

    Jak nasrasz na środku drogi to też nie masz problemu - tylko ktoś kto w
    to potem wdepnie. Mam chodzić wszędzie z gumofilcach bo ty nie potrafisz
    korzystać z właściwych narzędzi?

  • 13. Data: 2013-02-18 14:57:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 14:36:21 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Jak nasrasz na środku drogi to też nie masz problemu - tylko ktoś kto w
    >
    > to potem wdepnie. Mam chodzić wszędzie z gumofilcach bo ty nie potrafisz
    >
    > korzystać z właściwych narzędzi?

    Moim zdaniem lepiej pasuje inna analogia:
    Jak dostaniesz na obiad zupe to należy jeśc ją łyżką a nie mieć do wszystkich
    pretensji że widelcem trudno się je.

  • 14. Data: 2013-02-18 15:32:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.02.2013 14:57, Kris pisze:

    > Moim zdaniem lepiej pasuje inna analogia:
    > Jak dostaniesz na obiad zupe to należy jeśc ją łyżką a nie mieć do
    > wszystkich pretensji że widelcem trudno się je.

    Zupa? Po zamówieniu risotto?

  • 15. Data: 2013-02-18 16:08:32
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-02-18 12:14, Kris napisał(a):
    > A nie łatwiej po prostu taka niechciana wiadomośc do kosza usunąc.

    Może i prościej, ale otrzymanie spamu kosztuje otrzymującego. Dlaczego
    otrzymujący ma płacić za coś, czego nie zamawiał?

    Np. tu: http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Koszt-spamu-na-s
    wiecie-przewyzsza-przychody-spammerow-stukrotnie,wid
    ,14833292,wiadomosc.html?ticaid=110169
    (http://tinyurl.com/ak48wgy)

    --
    TrzyLinie

  • 16. Data: 2013-02-18 18:48:38
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-18 16:08:32 +0100, TrzyLinie <t...@o...pl> said:

    > Może i prościej, ale otrzymanie spamu kosztuje otrzymującego. Dlaczego
    > otrzymujący ma płacić za coś, czego nie zamawiał?

    Może Kriss zrozumiałby, gdyby zaczął dostawać takie przesyłki regularnie?
    Bo na razie nie rozumie problemu...

    --
    Bydlę

  • 17. Data: 2013-02-18 20:21:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:511fd784$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam Szanownych Grupowiczów.
    > Po kolejnym nawale "pytań o zgodę na wysłanie oferty handlowej" będących w
    > istocie informacją handlową, odpisałem jakiejś firemce kilka ostrzejszych
    > zdań. Niektórym wydaje się, że jak wywalą reklamę na całą stronę ale nie
    > napiszą ceny, to już nie jest to informacja handlowa :-/ W odpowiedzi
    > dostałem informację, że odkupili mnie (pewnie razem z tysiącem innych
    > nieszczęśników) od jakiejś innej firmy:

    A jak poradzić sobie z taką sytuacją, że przychodzi do mnie spam od samego
    siebie? Przychodzi od neelix do neelix i nawet nie mogę skorzystać z filtra
    "Zablokuj nadawcę", bo zablokuję samego siebie.

    neelix

  • 18. Data: 2013-02-18 21:43:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, neelix wrote:

    > Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał
    >
    > A jak poradzić sobie z taką sytuacją, że przychodzi do mnie spam od samego
    > siebie? Przychodzi od neelix do neelix

    Filtrować po innym polu?
    Nie "From", które spamer może wypełnić po uważaniu, a "Received".
    Chyba "From" swój adres plus "Received" nie swój serwer jest tym czego szukasz :D

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2013-02-18 22:25:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 18:48:38 UTC+1 użytkownik Bydlę napisał:
    > On 2013-02-18 16:08:32 +0100, TrzyLinie <t...@o...pl> said:

    > Może Kriss zrozumiałby, gdyby zaczął dostawać takie przesyłki regularnie?
    >
    > Bo na razie nie rozumie problemu...
    Gdyby to było uciążliwe to pewnie starałbym się reagować.
    Lawa pisał o kilkuset mailach spamerskich dziennie- a to raczej mało prawdopodobne.
    Póki co mam dwa adresy mailowe prywatne i jeden służbowy. W żaden sposób nie są
    specjalnie chronione, z reguły w prywatnych wyrażam zgodę na przetwarzanie,
    wykorzystanie itp. Służbowy również ukrywany nie jest a wprost przeciwnie.
    Niechcianych wiadomości jest na prawdę niewiele a typowego spamu w folderach spam
    również kilkaset przez rok się nie nazbiera.
    Tak więc pomimo ze przed spamem się nijak nie bronię póki co problem nie jest
    uciążliwy.
    W moim przypadku bardziej uciążliwe byłoby odpisywanie na maile i grożenie spamerom
    paragrafami. Ale każdy robi wg. siebie
    Lawa z nie tak dawno temu zresztą obiecał mi na skrzynkę cos tam Linuksa kilka razy
    dziennie przesyłać bo chciał testować chyba serwery Google;) ale słowa nie dotrzymał

  • 20. Data: 2013-02-19 14:41:18
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A jak poradzić sobie z taką sytuacją, że przychodzi do mnie spam od samego siebie?
    Przychodzi od neelix do neelix i nawet nie mogę
    > skorzystać z filtra "Zablokuj nadawcę", bo zablokuję samego siebie.

    A często wysyłasz wiadomości sam do siebie?
    ;-)

    Piotr