  • 1. Data: 2006-03-10 14:25:58
    Temat: Walka z deweloperem (nie chce oddać dokumentacji)
    Od: mj <m...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów,

    OPIS SYTUACJI:

    1/ Przed siedmioma laty Deweloper wybudował budynek (czteroklatkowy, 36
    lokali).
    2/ Po zakończeniu budowy, poszczególne lokale zostały sprzedane, w
    efekcie czego dom został oddany w ręce nowo zawiązanej Wspólnoty
    Mieszkaniowej, w skład której weszli oczywiście właściciele wszystkich
    lokali
    3/ Kolejnym Zarządom Wspólnoty nie udało się wyegzekwować od dewelopera
    przekazania pełnej dokumentacji dotyczącej budowy domu (projekty,
    protokół przekazania itd.)

    PYTANIA:

    1/ Czy deweloper ma obowiązek przekazywać dokumentację Wspólnocie ? Nie
    wiem jak to rozumieć, ale inwestorem był on sam, skoro lokale sprzedał
    po wybudowaniu i dokumentacja powinna być u niego?

    2/ Zakładając opcję, że inwestorem była Wspólnota to jakiego rodzaju
    dokumenty deweloper musi przekazać? (chcę stworzyć listę dokumentów i je
    od dewelopera wyegzekwować).

    3/ Jakiego rodzaju kary/grzywny grożą deweloperowi za nieprzekazanie
    dokumentów? Nie wiem czym mogę go straszyć :(

    4/ Jakie ustawy/przepisy znajdują tutaj zastosowanie, na które mógłbym
    się powołać w rozmowie z deweloperem?

    Bardzo proszę o Państwa wsparcie, ponieważ mam na głowie kontrolę z
    nadzoru budowlanego (jestem świeżo upieczonym Członkiem Zarządu i
    zastałem taki stan dokumentacji - chcę sprawy wyprostować).

    Pozdrawiam
    Marcin Jasiński

  • 2. Data: 2006-03-11 08:24:31
    Od: "JarekM" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

> [...]
    > wiem jak to rozumieć, ale inwestorem był on sam, skoro lokale sprzedał
    > po wybudowaniu i dokumentacja powinna być u niego?

    Ustawa prawo budowlane
    cos około art. 60

    mądrala

  • 3. Data: 2006-03-12 16:36:30
    Od: mj <m...@w...pl>

    JarekM napisał(a):

    > Ustawa prawo budowlane
    > cos około art. 60
    >
    > mądrala

    super, dzięki - zapytam jednak dalej... co kryje się pod ogólnymi
    (ogólnymi dla takiego laika jak ja) stwierdzeniami:

    - dokumentacja budowy (tu pewnie projekt budowlany i co jeszcze?
    dziennik budowy?)
    - dokumentacja powykonawcza
    - inne dokumenty...

    Problem polega na tym, że muszę stworzyć listę dokumentów, przeprowadzić
    inwentaryzację tego co mam i wyegzekwować braki od dewelopera.

    Kto mi pomoże? Gdzie mam szukać wiedzy?

    pozdrawiam,
    mj