  • 1. Data: 2008-12-05 18:36:03
    Temat: Wadliwie wykonana usługa
    Od: "mc ROS" <r...@j...pl>

    Cześć,

    Proszę o poradę i pomoc.

    04.11.2008 w jednym z warsztatów przyciemniono mi tylną szybę w samochodzie.
    Dowodem jest zaświadczenie wystawione przez właściciela warsztatu, na którym
    podano dane identyfikacyjne pojazdu i jego właściciela oraz datę wykonania
    usługi. Po czterech dniach, gdy zrobiło się chłodniej i wilgotno, okazało się,
    że pięć z nitek grzejnych nie grzeje. Zgłosiłem to tak szybko, jak tylko
    zauważyłem. Do dnia 25.11.2008 zwlekano z naprawą, bo to najpierw trzeba było
    obejrzeć, bo mieli problem z załatwieniem dobrego kleju przewodzącego itp.
    Wycieli folię w miejscach, które sugerowałyby przerwanie (miejsca, gdzie robią
    się odparowane kółka) i zakleili klejem. Po kilku dniach, po których klej miał
    być już suchy, zgodnie z umową sprawdziłem efekt. Niestety w dalszym ciągu nitki
    nie grzeją. Na kolejnym spotkaniu (04.12.2008) zaczęli mi wmawiać, że nitki były
    przerwane wcześniej. A oni nie sprawdzili, bo nie mają czasu huchać na każdą
    szybę, z którą przyjedzie klient i odmawiają dalszych napraw, gdyż nie biorą
    odpowiedzialności za zerwanie folii (bo mogą odejść z nią nitki), a wymiana
    szyby i powtórne foliowanie generuje im koszty.
    Naturalnie szyba, jak i wszystkie na niej nitki były sprawne przed wykonaniem
    usługi.

    Co w tej sytuacji mogę zrobić? Jazda samochodem, gdzie nie grzeje prawie połowa
    szyby, czasem jest wysoce niekomfortowa, a czasem może być też niebezpieczna.

    Pozdrawiam
    Macros

  • 2. Data: 2008-12-05 18:46:08
    Temat: Re: Wadliwie wykonana usługa
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mc ROS w <news:ghbsdr$a2f$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Proszę o poradę i pomoc.

    > 04.11.2008 w jednym z warsztatów przyciemniono mi tylną szybę w samochodzie.
    [...]
    > Co w tej sytuacji mogę zrobić?

    Zamalować tylną szybę czarną farbą...

    > Jazda samochodem, gdzie nie grzeje prawie połowa
    > szyby, czasem jest wysoce niekomfortowa,

    Taa, ale przyciemnienie Ci nie przeszkadza...

    > a czasem może być też niebezpieczna.

    Konkrety podasz?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-12-05 18:58:36
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > Taa, ale przyciemnienie Ci nie przeszkadza...

    Udajesz?

    > Konkrety podasz?

    Wobraź sobię zimę, kiedy oszraniają Ci się szyby w aucie. Ok, lód
    zeskrobiesz skrobaczką, a reszte załatwia ogrzewanie szyby. Wolisz szybe
    przyciemnioną (przez która całkiem dobrze widać) czy też może zaszronioną,
    przez która nic nie widać?

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 4. Data: 2008-12-05 19:09:20
    Od: "piiłsóócki!" <s...@n...pl>

    mc ROS pisze:

    > Co w tej sytuacji mogę zrobić? Jazda samochodem, gdzie nie grzeje prawie
    > połowa szyby, czasem jest wysoce niekomfortowa, a czasem może być też
    > niebezpieczna.

    możesz podac ich do sądu, zahaczając po drodze rzecznika praw konsumenta
    (chyba że usługi zlecałeś jako przedsiębiorstwo). Dobrym dla ciebie jest
    fakt, że próbowali naprawić nitki, czyli niejako uznali że sa winni
    przerwania.
    Najlepiej zleć innemu warsztatowi naprawe, a poźniej żadaj zwrotu
    kosztów naprawy.

  • 5. Data: 2008-12-05 19:53:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wycior w <news:ghbu74$hu0$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > przyciemnioną (przez która całkiem dobrze widać) czy też może zaszronioną,

    Nie pytam co wolę, bo to wiem, tylko dlaczego brak widoczności przez
    tylna szybę miałby być niebezpieczny.

    Albo inaczej zapytam: dlaczego prawo dopuszcza do ruchu pojazdy, które
    tylnych szyb nie mają...

    Na przykład:
    <http://www.emoto.com.pl/upl/photo/35357/medium/phot
    o1>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-12-07 10:26:49
    Od: "mc ROS" <r...@j...pl>

    Użytkownik ""piiłsóócki!"" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej zleć innemu warsztatowi naprawe, a poźniej żadaj zwrotu kosztów
    > naprawy.

    Z tego, co mi powiedzieli wczoraj w innym warsztacie(na podstawie ich
    doświadczenia), to zwrotu kosztów naprawy mogę się skutecznie domagacać wtedy,
    gdy zasądzi to sąd po rozprawie/ach.

    Czy ktoś miał już doczynienia z instytucją rzecznika praw konsumenta i takimi
    rozprawami. Ile to trwa? Jakie są koszty i kto je ponosi?

    Pozdrawiam
    macros

  • 7. Data: 2008-12-07 10:30:32
    Od: "mc ROS" <r...@j...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Taa, ale przyciemnienie Ci nie przeszkadza...

    Tak się składa, że szyba, jeśli nie jest zaparowana, ani zaszroniona, jest
    krystaliczna i widać przez nią bardzo dużo.

    > Konkrety podasz?

    Np potrącenie pieszego przy cofaniu wyłącznie na lusterkach. Patrząc do tyłu
    obserwuje się przez wszystkie szyby, również te po bokach. Lusterka w
    samochodach ciężarowych (gdzie tylnych szyb nie ma) są inaczej wyprofilowane i
    są większę, zatem i zakres obserwacji jest również większy.
    Mam nadzieję, że Cię ustatysfakcjonowało to wyjaśnienie.

    Pozdrawiam
    macros