  • 1. Data: 2006-03-08 22:35:37
    Temat: Wadliwa karta SD - droga przez "mękę"
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    15.07.05 kupiłem w MM w Lublinie aparat KM Z3 a do niego kartę Pretec
    High Speed 1 GB. Do karty nie było dołączonej karty gwarancyjnej a
    jedynie na opakowaniu jest napis "Gwarancja wieczysta. Dystrybutorem
    jest ComDis Poland z Gliwic.
    24.12.05 karta przestała działać - zaczęła "gubić" zdjęcia, a nawet
    zawieszać aparat na kilka minut do kilku godzin. Przy kopiowaniu plików
    po kablu na czytnik lub aparat zaczęły się tworzyć "kosmiczne" nazwy
    plików i katalogi, złożone z przypadkowych znaków ASCII (rozmiary i daty
    również nie miały nic wspólnego z rzeczywistością). Natomiast
    formatowanie karty przebiegało bez problemów. Na innych kartach pamięci
    aparat i czytnik działały poprawnie.
    29.12.05 oddałem kartę do serwisu w MM. Opis usterek "Nie zapisują się
    dane. W czytniku zawiesza się kopiowanie".
    10.01.06 odbieram kartę z raportem serwisowym z ComDisu "Zwrot. Karta
    sprawna. Formatowano kartę". Oczywiście wkrótce okazuje się, że sprawna
    nie jest. Prawdopodobnie całe "testy" jakie wykonał @#$%^&! serwisant
    sprowadziły się do formatowania karty.
    Przez następnie "mordowałem" kartę różnymi programami do odzyskiwania
    danych. Niestety żaden z nich nie wykrył nic, co można by przedstawić
    jako dowód, że karta jest nie w porządku. W końcu postanowiłem zrobić
    screenshoty z listingami "rozsypanych" plików i katalogów (z Totala
    Commandera) i wydruk wraz z opisem sytuacji (12 stron A4 przez te
    screeny) dołączyłem do zgłoszenia kolejnej reklamacji- było to 8.02.06.
    "Błyskawicznie" bo "już" 3.03.06 odebrałem kartę z dopiskiem w raporcie
    serwisowym "Wymiana na nową sztukę". Po rozpakowaniu w domu okazało się,
    że na karcie znajdują się katalogi, z którymi wysłałem starą kartę.
    Pomyślałem, że może przerzucili dane na nową. Zapuściłem kopiowanie z
    NDD na kartę włożoną do czytnika i D**A: pieprznęło się znowu!
    Zadzwoniłem do ComDisu i okazało się, że matoły wysłały przez pomyłkę
    (???) STARĄ KARTĘ!!!!

    Poradźcie, jak "zmusić" MM, żeby dali mi nową kartę od ręki albo zwrot
    pieniędzy (dodam, że musiałem dokupić w międzyczasie nową kartę 256 MB
    bo na dołączoną do aparatu 16 MB "wchodzi" mi aż 8 zdjęć!).
    Czy powinienem się powoływać na "Ustawę o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej" i "domniemanie istnienia niezgodności w chwili
    wydania towaru, jeżeli niezgodność zostanie stwierdzona przed upływem 6
    miesięcy od wydania towaru (art. 4 ust. 1)." (ale tylko 1 reklamacja
    "zmieściła się" w tym terminie)
    (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?s
    tory=139#4) czy też
    raczej na nigdzie nieokreślone warunki "gwarancji wieczystej".

    Dzięki za pomoc!

    Przemysław Kowalik

  • 2. Data: 2006-03-08 23:03:21
    Temat: Re: Wadliwa karta SD - droga przez "mękę"
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Ustawa konsumencka nie precyzuje czasu jak szybko reklamacja ma byc
    zalatwiona. Precyzuje,ze masz dostac odpowiedz do 14 dni w jaki sposob
    reklamacja zostanie zalatwiona - co nie oznacza ,ze sprzet w tym czasie musi
    byc naprawiony/wymieniony/zwrot gotowki ( moze trwac to wiele dluzej). W MM
    raczej wiele nie uzyskasz, ja przycisnalbym serwis - w koncu dali plame
    ,wiec niech sie pospiesza najlepiej rozmawialbym z kierownikiem serwisu.

    K.

  • 3. Data: 2006-03-08 23:10:59
    Od: "Artur" <27@.pl>

    Co do kart firmy Pretec to nie radze ich kupowaniem, tanie zakupy jednak nie
    sa oplacalne, z tymi kartami jest problem jeszcze z paroma modelami
    aparatow - to tak na marginesie

  • 4. Data: 2006-03-09 07:20:54
    Od: "Maciek" <i...@w...pl>

    > Co do kart firmy Pretec to nie radze ich kupowaniem, tanie zakupy jednak
    > nie sa oplacalne, z tymi kartami jest problem jeszcze z paroma modelami
    > aparatow - to tak na marginesie

    Wydaje mi sie ze Pretec to nie sa tanie zakupy.
    Ale potwierdzam - kupilem Preteca 512 i wieszal sie przy zrzucie. Na
    szczescie w sklepie wymienili na sprawny egzemplarz. Grunt to korzystac z
    dobrych sklepow a nie MM.

    Maciek

  • 5. Data: 2006-03-09 07:43:33
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 9 Mar 2006 00:10:59 +0100,
    Artur <27@.> screamed:
    > Co do kart firmy Pretec to nie radze ich kupowaniem, tanie zakupy jednak nie
    > sa oplacalne, z tymi kartami jest problem jeszcze z paroma modelami
    > aparatow - to tak na marginesie

    Pretec nie jest ani tani, ani nie wart kupienia. Po prostu w każdej
    partii towaru zdaży się jakaś uszkodzona sztuka.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 08:42:48 user up 10910 days, 20:37, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    And on the seventh day, God wrote documentation (in Ark of the Covenant).

  • 6. Data: 2006-03-09 08:49:04
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Krzysztof napisał:
> [...]
    > sposob reklamacja zostanie zalatwiona - co nie oznacza ,ze sprzet w
    > tym czasie musi byc naprawiony/wymieniony/zwrot gotowki ( moze trwac
    No tyle to wiem :-(

    > raczej wiele nie uzyskasz, ja przycisnalbym serwis - w koncu dali
    > plame ,wiec niech sie pospiesza najlepiej rozmawialbym z kierownikiem
    > serwisu.
    Teoretycznie tak, ale ponieważ karta do nich docierała za pośrednictwem
    MM, więc ja chyba nie jestem dla nich "stroną", z którą by chcieli
    rozmawiać....

    Przemysław Kowalik

  • 7. Data: 2006-03-09 09:00:54
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    Z paroma modelami czytników może też :-P? A co mnie to zresztą obchodzi
    - zwłaszcza, że na necie nie znalazłem informacji, żeby te karty
    "gryzły" się z moim sprzętem.

    > Wydaje mi sie ze Pretec to nie sa tanie zakupy.
    Karta 1 GB HighSpeed nie jest specjalnie tania w wartościach
    bezwzględnych niezależnie od firmy...

    > Ale potwierdzam - kupilem Preteca 512 i wieszal sie przy zrzucie. Na

    Mój działał _poprawnie_ przez 5 miesięcy, zrobiłem na nim ok. 2000 zdjęć.

    > szczescie w sklepie wymienili na sprawny egzemplarz. Grunt to
    > korzystac z dobrych sklepow a nie MM.
    Z zasady staram trzymać się z daleka od wszystkiego gdzie może mieć
    miejsce robienie z klienta durnia pod przykrywką "procedur
    korporacyjnych", ale akurat miałem taką sytuację, że MM był dla mnie
    najwygodniejszym wyborem. Tylko nie mów, że "za wygodę się płaci" ;-). A
    co do "dobrych" sklepów, zbyt rzadko kupuję jakąkolwiek elektronikę,
    żeby mieć wypracowaną opinię, który sklep jest dobry, a który nie.
    Chyba, że "dobroć" można sobie zapewnić przez posiadanie w sklepie
    znajomego/krewnego - no ale to nie mój przypadek ;-).

    Co do wymiany, nie wymienili mi w MM, bo już nie sprzedają tych kart.
    Kasy nie zwrócą ani nie zaproponują wymiany na inny sprzęt, bo
    dystrybutor istnieje i ma te karty w swojej ofercie.

    Przemysław Kowalik

  • 8. Data: 2006-03-09 17:09:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Artur" <27@.pl> napisał w wiadomości
    > Co do kart firmy Pretec to nie radze ich kupowaniem, tanie zakupy jednak nie
    > sa oplacalne, z tymi kartami jest problem jeszcze z paroma modelami aparatow -
    > to tak na marginesie

    A mi Kingston padł po miesiącu. I myślisz, że oszczędzałem ?