  • 1. Data: 2008-04-28 18:47:49
    Temat: WKU wyjazd za granice?
    Od: "nrs" <d...@w...pl>

    Witam,
    Pytanie czysto teoretyczne - wku zaczyna sie mna interesowac, wysylac listy
    po odbior bileciku etc. Czy przestana sie mna interesowac jesli zglosze im
    ze wyjezdzam za granice? Jesli tak to czy musze sie wymeldowac? Jesli sie
    nie wymelduje i wyjade to co mi grozi?

  • 2. Data: 2008-04-28 18:58:55
    Temat: Re: WKU wyjazd za granice?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    nrs wrote:
> [...]
    > ze wyjezdzam za granice? Jesli tak to czy musze sie wymeldowac? Jesli sie

    Przestana sie interesowac, przynajmniej do czasu powrotu.
    Pamietaj, ze nie ma juz limitu wieku do kiedy biora. Wezma cie nawet za
    10 lat jak wrocisz.
    WKU oczywiscei twoje powiadomienie ich sprawdzi, wysylajac dzielnicowego.
    Jak bedzie uperidliwy to zarobisz za niewymeldowanie sie, wiec lepiej
    sie wymeldowac. Przy wymeldowywaniu sie WKU samo zostanie powiadomione,
    wiec nawet nie musisz im nic mowic.

  • 3. Data: 2008-04-28 19:38:58
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    nrs pisze:
> [...]
    > ze wyjezdzam za granice? Jesli tak to czy musze sie wymeldowac? Jesli sie

    Cytat z http://forum.wojsko-polskie.pl/faq-czesto-zadawane-p
    ytania-vt6414.html

    Jestem za granicą, wymeldowałem się (bądź nie) z kraju, czy WKU może mi coś
    zrobić po powrocie?
    -WKU ma obowiązek skierować sprawę do prokuratury, która może wydać nawet list
    gończy za poborowym. W praktyce bywa to bardzo róznie.

  • 4. Data: 2008-04-28 20:03:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kamikazee pisze:

> [...]
    > -WKU ma obowiązek skierować sprawę do prokuratury, która może wydać
    > nawet list gończy za poborowym. W praktyce bywa to bardzo róznie.

    Wyjechał legalnie, wymeldował się - nie jego problem, że WKU nie działa
    na terenie innego kraju.

    Ktoś straszy bezzasadnym postępowaniem karnym w celu zmuszenia do
    zaniechania określonego (legalnego) działania - nieładnie, drogie Wojsko
    Polskie.

  • 5. Data: 2008-04-28 20:17:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik nrs napisał:
> [...]
    > ze wyjezdzam za granice? Jesli tak to czy musze sie wymeldowac? Jesli sie

    Jeżeli zgłosisz, że wyjeżdżasz na stałe to tak.

    A ponoć za 2 lata nie ma już być poboru.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2008-04-29 01:29:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamikazee wrote:

> [...]
    > -WKU ma obowiązek skierować sprawę do prokuratury, która może wydać
    > nawet list gończy za poborowym. W praktyce bywa to bardzo róznie.

    Ciekawe z czego niby ten obowiązek ma wynikać.
    WKU może, ale nie, że ma taki obowiązek.

  • 7. Data: 2008-04-29 01:29:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:

    > Jeżeli zgłosisz, że wyjeżdżasz na stałe to tak.
    >
    > A ponoć za 2 lata nie ma już być poboru.

    Kiełbasa wyborcza.
    Nie mają pieniędzy na wojsko zawodowe.

  • 8. Data: 2008-04-29 06:34:21
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 28 Kwi, 22:03, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
> [...]
    >
    > Ktoś straszy bezzasadnym postępowaniem karnym w celu zmuszenia do
    > zaniechania określonego (legalnego) działania - nieładnie, drogie Wojsko

    Niby trzeba zglosic do WKU fakt ze wyjezdza sie na dluzej niz 3
    miesiace. Ale w samym WKU nikt nie potrafi (w Katowicach) powiedziec z
    czego ten obowiazek wynika, teoretycznie wystarczy ich poinformowac ze
    sie wymeldowano ale WKU twierdzi ze trezba powiedziec gdzie sie
    ponownie melduje.

  • 9. Data: 2008-04-29 07:24:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.04.2008 nrs <d...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > ze wyjezdzam za granice? Jesli tak to czy musze sie wymeldowac? Jesli sie

    Musisz, ze zgłoszeniem wyjazdu za granicę.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 10. Data: 2008-04-29 07:25:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.04.2008 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:
> [...]
    > Jak bedzie uperidliwy to zarobisz za niewymeldowanie sie, wiec lepiej
    > sie wymeldowac. Przy wymeldowywaniu sie WKU samo zostanie powiadomione,

    Musi się wymeldować, to tzw. wojskowy obowiązek meldunkowy. To osobna
    sprawa od 'cywilnego' ;)