  • 1. Data: 2005-09-06 16:40:34
    Temat: WKU
    Od: "Marek Ciszewski" <m...@h...com>

    Hej i sorry jesli to NTG.

    Mam 26 lat, jestem absolwentem wyzszej uczelni, z tytulem magistra. Po
    ukonczeniu studiow zostalem automatycznie przeniesiony do rezerwy i myslalem
    ze to koniec mojej przygody z wojskiem. Niedawno dostalem z WKU "wezwanie do
    odebrania pracowniczego przydzialu mobilizacyjnego". Mam w zwiazku z tym
    kilka pytan:

    1. Czy oznacza to automatyczne powolanie do sluzby czy po prostu mozliwosc
    pozniejszego powolania w kazdej chwili (a może tylko w czasie wojny)? Czy na
    takim przydziale będzie wpisana konkretna data, konkretny termin sluzby
    (od-do)?
    2. Jak dlugo może trwac sluzba po pracowniczym przydziale mobilizacyjnym
    (gdzies wyczytalem ze nawet 15 lat!) ?
    3. Jak wyglada taka sluzba - sa to fizyczne cwiczenia wojskowe, czy normalna
    praca w mundurze zwiazana z kierunkiem studiow?
    4. Czy po przekroczeniu pewnego wieku (np. 28 lat) takie wezwanie staje się
    niewazne? Czy można to przeczekac? Jak można anulowac takie wezwanie/taki
    przydzial?
    5. Dostalem samo wezwanie do odebrania pracowniczego przydzialu
    mobilizacyjnego (nie dostalem pracowniczego przydzialu mobilizacyjnego) i to
    z terminem NATYCHMIAST (wezwanie przyszlo listem zwyklym, nie poleconym).
    Czy można takie wezwanie zignorowac i co się wtedy stanie - moglo po prostu
    zaginac?
    6. Co się dzieje w przypadku dlugotrwalej choroby - na przykład zlamana
    noga? Czy powoduje to odroczenie?
    7. Czy ktos dostal podobne wezwanie? Moi znajomi robia wielkie oczy (nawet
    po tej samej uczelni).

    Proszę o rady, mam dobra prace i nie chce jej tracic w taki sposób.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2005-09-06 18:44:20
    Temat: Re: WKU
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Mam 26 lat, jestem absolwentem wyzszej uczelni

    jaki kierunek?

  • 3. Data: 2005-09-06 18:59:12
    Od: "Marek Ciszewski" <m...@h...com>

    "Michał" <m...@o...pl> wrote in message

    > jaki kierunek?

    Informatyka.

    --
    Michal

  • 4. Data: 2005-09-06 20:03:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marek Ciszewski wrote:
    > Mam 26 lat, jestem absolwentem wyzszej uczelni, z tytulem magistra. Po
    > ukonczeniu studiow zostalem automatycznie przeniesiony do rezerwy

    A zostałeś? Skąd wiesz?

    Na podstawie http://wojsko-polskie.pl/wortal/document,,id,2604,ka
    tId,59.html
    można absolwenta przenieść do rezerwy na wniosek, nie z automatu.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 5. Data: 2005-09-06 20:13:41
    Od: "Marek Ciszewski" <m...@h...com>

    "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> wrote in message

> [...]
    tId,59.html
    > można absolwenta przenieść do rezerwy na wniosek, nie z automatu.

    Bylem po skonczeniu studiow w WKU, dostalem odpowiedni wpis do ksiazeczki
    wojskowej. Zostalem przeniesiony do rezerwy.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2005-09-06 20:37:56
    Od: "A.S." <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam..
    zobacz tu:

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/1199.htme dostaniesz adres jednostki
    wojskowej w ktorej w razie mobilizacji masz sie zglosic jako fachowiec w
    danej dziedzinie..
    pozdr
    a.s.

  • 7. Data: 2005-09-06 21:24:24
    Od: "Marek Ciszewski" <m...@h...com>

    "A.S." <T...@z...adres.poczty.pl> wrote in message
> [...]
    > wojskowej w ktorej w razie mobilizacji masz sie zglosic jako fachowiec w

    Dzieki. Mozna sie od tego uwolnic jakos? Podpisywanie jakichkolwiek
    zobowiazan wbrew mojej woli nie bardzo mi sie usmiecha...

    Marek

  • 8. Data: 2005-09-06 22:31:05
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Marek Ciszewski napisał(a):

    > Dzieki. Mozna sie od tego uwolnic jakos? Podpisywanie jakichkolwiek
    > zobowiazan wbrew mojej woli nie bardzo mi sie usmiecha...

    zmiana obywatelstwa.
    Tyle, że w innym kraju też mogą od ciebie czegoś chcieć... ;-)

    A na serio - jak będzie mobilizacja to chyba lepiej trafić jako
    specjalista-informatyk do zmilitaryzowanej firmy niż na pierwszą linię.
    Chyba, że koniecznie chcesz..

    MAc

  • 9. Data: 2005-09-06 22:42:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MAc wrote:

    > A na serio - jak będzie mobilizacja to chyba lepiej trafić jako
    > specjalista-informatyk do zmilitaryzowanej firmy niż na pierwszą linię.

    Dobrze, że kobietom nie robią 'przydziałów pracowniczych' na markietanki ;-/

    Niby to lepsze, niż pierwsza linia, ale...

    > Chyba, że koniecznie chcesz..

    Jest jeszcze trzecie (preferowane przeze mnie) wyście - odpowiednio
    wczesny wyjazd do jakiegoś neutralnego kraju.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 10. Data: 2005-09-07 03:39:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Na podstawie http://wojsko-polskie.pl/wortal/document,,id,2604,ka
    tId,59.html
    > można absolwenta przenieść do rezerwy na wniosek, nie z automatu.

    Eee, bzdura.

    Do rezerwy przenosi rozkaz, a nie wniosek. Wojsko to nie demokracja.