  • 1. Data: 2005-08-30 12:57:09
    Temat: W sprawie wypłaty przez pracodawce naleznosci za nadgodziny.
    Od: "Mulec" <m...@j...go2.pl>

    Witam
    Nie czytuje na codzien Waszej grupy, ale pomyslalem ze moze ktos bedzie w stanie
    udzelic mi jakis informacji.

    Kolezanka miała 18 sierpnia br. rozprawe w sadzie pracy z byłym pracodawca,
    ktory nie chciał jej wyplacic naleznosci za nadgodziny. Pracodawca nie zjawil
    sie osobiscie, tylko wyslal jakiegos prawnika, ktory nie był za bardzo
    zorientowany w sprawie, sedzina na kazdym kroku go karcila jak tylko mogla :)
    ... wreszcie poszli na ugode, zeby sprawy nie ciagnac miesiacami, ze zostanie
    wyplacona jej (mojaj kolezance) kwota nieco nizsza od tej o ktora sie starała.
    Sedzia nakazał wypłate naleznosci w ciagu 7 dni. Do dzis pieniadze nie doszły.

    Jak w tej wytuacji postapic dalej ? Przejsc sie do sadu ? Rozmowa z pracodawca
    nie wchodzi w gre, bo dosc juz miała nieprzyjemnosci z jego strony dlatego nie
    chce sie z nim kontaktowac.

    Z gory dzieki za kazde info.

    Pozdr
    Mulec

  • 2. Data: 2005-08-30 13:26:45
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mulec napisał(a) :
> [...]
    > nie wchodzi w gre, bo dosc juz miała nieprzyjemnosci z jego strony dlatego nie

    Domyślam się, że została zawarta ugoda sądowa. Niech ta koleżanka
    idzie natychmiast do sądu z tą ugodą i złoży pismo z wnioskiem o
    nadanie ugodzie klauzuli natychmiastowej wykonalności.
    Jak ją dostanie po kilku dniach, to może iść, napisać do
    komornika. Komornik zajmie się odzyskaniem należności.
    Chyba, żeby były jakieś komplikacje.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 3. Data: 2005-08-30 14:10:48
    Od: "Mulec" <m...@j...go2.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak ją dostanie po kilku dniach, to może iść, napisać do
    > komornika. Komornik zajmie się odzyskaniem należności.
    *** dokładnie tak, pierwsza i jedyna rozprawa jaka miała miejsce była ugodowa,
    prawnik reprezentujacy pracodawce, widzac ze nie wygra, zaproponował ugode
    podajac kwote jaka moze zaplacic, kolezanka sie zgodzila i sedzina zadecydowała
    ze wypłata naleznosci ma nastapic do 7 dni.
    Pieniadze miały przyjsc przekazem pocztowym na adres zamieszkania kolezanki.
    Bralismy poprawke na opoznienia ze strony poczty, ale wydaje mi sie ze to juz za
    długo trwa, stad wlasnie moje pytanie w glownym watku.

    Dzieki za pomoc ;)

    Pozdr
    Mulec

  • 4. Data: 2005-08-30 14:52:08
    Od: "Mulec" <m...@j...go2.pl>

    Użytkownik "Mulec" <m...@j...go2.pl> napisał w wiadomości

    sprawa jeszcze jedna....czy "wyrok" a w tym wypadku nakaz wypłaty zaległych
    poborow, jest wykonywany po uprawomocnieniu "wyroku" (czyli po 21 dniach) czy
    tez te siedem dni jest liczone od nastepnego dnia po zakonczonej rozprawie ?

    Pozdr
    Mulec

  • 5. Data: 2005-08-30 17:35:22
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 30 Aug 2005 16:52:08 +0200, Mulec napisał(a):

> [...]
    > tez te siedem dni jest liczone od nastepnego dnia po zakonczonej rozprawie ?

    To nie jest wyrok tylko ugada zawarta przez strony, tyle że przed sądem.
    Nie jestem prawnikiem, ale taka ugada nabiera mocy w dniu jej zawarcia - tu
    nie ma się co uprawomacniać.
    Inną sprawą są konsekwencje niedotrzymania ugody. Ale tutaj niech wypowie
    się ktoś inny.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-08-30 17:44:14
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    witam

    Mieczysław napisał(a) :

    > To nie jest wyrok tylko ugada zawarta przez strony, tyle że przed sądem.
    > Nie jestem prawnikiem, ale taka ugada nabiera mocy w dniu jej zawarcia - tu
    > nie ma się co uprawomacniać.

    Nie wiem. "Moja" ugoda miała termin wykonania dopiero za przeszło
    miesiąc.

    > Inną sprawą są konsekwencje niedotrzymania ugody. Ale tutaj niech wypowie
    > się ktoś inny.

    Konsekwencje jak każdej innej niedotrzymanej umowy. Rosną odsetki
    płatne od dnia wymagalności umowy do dnia zapłaty. Poza tym,
    dłużnik musi liczyć się z wizytą komornika, który "zabierze"
    sobie co będzie chciał. Zakładając, że jest z czego.

    Warto postarać się o klauzulę natychmiastowej wykonalności.
    Inaczej komornik nie ruszy palcem w bucie.

  • 7. Data: 2005-08-30 17:52:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mieczysław napisał(a):

    > To nie jest wyrok tylko ugada zawarta przez strony, tyle że przed sądem.
    > Nie jestem prawnikiem, ale taka ugada nabiera mocy w dniu jej zawarcia - tu
    > nie ma się co uprawomacniać.

    Jak najbardziej ma się co uprawomacniać, tym bardziej, że strony mogą
    się od niej odwoływać (a stronę występującą bez adwokata sąd jest
    zobowiązany pouczyć o tej możliwości z urzędu ;)

    > Inną sprawą są konsekwencje niedotrzymania ugody. Ale tutaj niech wypowie
    > się ktoś inny.

    U mnie było tak: ugoda zobowiązuje do zapłaty w ciągu 2 tygodni.
    Strony mogą złożyć odwołanie w ciągu 7 dni. Jeszcze na rozprawie pytam
    się sędzi: czy 2 tygodnie liczone są od dnia uprawomocnienia, czy od
    dnia zawarcia ugody. Odpowiedź sędzi: od dnia zawarcia.

    Strona przeciwna zapłaciła już po kilku dniach, więc nie musiałem
    przerabiać windykacji w praktyce.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz