  • 21. Data: 2018-06-22 07:18:10
    Temat: Re: W konstytucji powinno być zapisane...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.06.2018 o 21:38, m pisze:

    > Dla mnie różnica nie jest taka wielka, między brakiem vacatio legis a
    > działaniem prawa wstecz. W obu przypadkach, nie jestem w stanie
    > dostosować swoich działań do przepisów prawa, tylko w przypadku N<0
    > bardziej.

    W przypadku działania prawa wstecz może się okazać, że to co zrobiłeś
    zgodnie z prawem nie było zgodne z prawem. Więc przyznasz że to jednak
    inna jakość?

    > No ale skoro jestesmy przy postulatach konstytucyjnych, to osobiście
    > uważam że powinna zostać powołana instytucja "głupka koronnego". Czyli
    > jeżeli mi się jakiś przepis nie podoba, powinienem móc przeprowadzić
    > dowód - sondaż na jakoś tam dobranej grupie obywateli, wykazującej że
    > dla większość ludzi przepis nie jest zrozumiały.

    Już kiedyś pisałem, żeby przeczytać (nie zrozumieć - przeczytać) całość
    prawa powstającego we Polsce w ciągu roku potrzeba było chyba 65 lat.
    Nie ma możliwości, żeby w ciągu życia zawodowego przeczytać całość
    rocznego prawa, więc co ty tu o zrozumieniu piszesz;)

    Shrek

  • 22. Data: 2018-06-22 07:54:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Jun 2018 07:18:10 +0200, Shrek napisał(a):

    > W przypadku działania prawa wstecz może się okazać, że to co zrobiłeś
    > zgodnie z prawem nie było zgodne z prawem. Więc przyznasz że to jednak
    > inna jakość?

    Nie do konca, jak sie dowiesz, ze to co robisz, jest od dzis
    nielegalne, bo wczoraj w nocy uchwalili.

    J.

  • 23. Data: 2018-06-22 09:23:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 22.06.2018 o 07:18, Shrek pisze:

    > W przypadku działania prawa wstecz może się okazać, że to co zrobiłeś
    > zgodnie z prawem nie było zgodne z prawem. Więc przyznasz że to jednak
    > inna jakość?

    W przypadku za krótkiego vacatio legis, może się okazać że to co
    zrobiłem, myśląc że robię zgodnie z prawem, nie było zgodne z prawem.

    Z punktu widzenia obserwatora, jest różnica. Z mojego punktu widzenia -
    nie ma :).

    p. m.

  • 24. Data: 2018-06-22 09:46:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-21 o 20:34, Shrek pisze:

    > Jest jakościowa. Jest różnica czy dziś masz jakieś prawo a od jurta nie,
    > czy dziś miałeś jakieś prawo a od roku nie.

    vacatio legis w normalnym kraju 2 możliwości
    1) przygotowanie się tych, których to dotyczy do nowych warunków
    2) możliwość zaskarżenia nowego prawa ze względu np na
    niekonstytucyjność zanim wejdzie w życie.

    Dlatego jestem za tym, aby bez wyjątku wszystkie ustawy podlegały pod co
    najmniej 3 miesięczny vacatio legis, a gospodarcze minimum roczny!

    --
    http://zrzeda.pl

  • 25. Data: 2018-06-22 09:55:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "Stokrotka" <o...@i...pl> pisze:
    > W konstytucji powinno być zapisane,
    >
    > że żadna ustawa nie obowiązuje wcześniej niż będzie ogłoszony jej
    > tekst jednolity + rozsądny czas.
    >
    > Albo coś w tym stylu.

    A ja jestem za tym żeby wpisać do Konstytucji RP3 że USA nie mają prawa
    łamać Konstytucji RP3! ;-) [patrz więzienia-katownia CIA/USA w Starych
    Kiejkutach i konstytucyjne zakazy tortur i bezprawnego pozbawienia wolności]

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2018-06-22 10:31:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "Stokrotka" <o...@i...pl> pisze:

> [...]
    >Starych
    >Kiejkutach i konstytucyjne zakazy tortur i bezprawnego pozbawienia

    A to jakos sprzeczne z nasza konstytucja, jesli to cudze sluzby ?
    I moze nawet na eksterytorialnym terenie, jak ambasady ?

    J.

  • 27. Data: 2018-06-22 10:33:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Dlatego jestem za tym, aby bez wyjątku wszystkie ustawy podlegały pod
    >co najmniej 3 miesięczny vacatio legis, a gospodarcze minimum roczny!

    To uslyszysz, ze tak sie nie da, bo czasem jednak trzeba szybko.

    I moze nawet racje maja ci, co tak mowia, byleby tego prawa nie
    naduzywac.

    J.

  • 28. Data: 2018-06-22 11:05:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup

    > A to jakos sprzeczne z nasza konstytucja, jesli to cudze sluzby ?
    > I moze nawet na eksterytorialnym terenie, jak ambasady ?
    >
    > J.

    KTO im w RP3 przyznał licencje na eksterytorialną izbę tortur?
    Jeśli "służby" RP3 naprawdę nie wiedziały co się tam dziej to ich połowa
    jest do wypierdolenia na zbity pysk po degradacji do szeregowca i
    odebraniu przywilejów emerytalnych za _koszmarną_ niekompetencje.

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2018-06-22 11:25:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-22 o 10:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > To uslyszysz, ze tak sie nie da, bo czasem jednak trzeba szybko.
    >
    > I moze nawet racje maja ci, co tak mowia, byleby tego prawa nie naduzywac.

    Jakoś nie widzę powodu, dla którego prawo winno byc zmieniane w pośpiechu.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 30. Data: 2018-06-22 11:37:18
    Od: m <m...@g...com>

    > Jakoś nie widzę powodu, dla którego prawo winno byc zmieniane w pośpiechu.

    Ja widzę. Np. jest kwiecień, wróg u bram, żołnierze nie mają butów a wg
    przepisów zakupy wojskowe tylko w listopadzie :). Oczywiście
    przerysowany przykład.

    Tyle że przepisy podejmowane na chybcika, powinny być z założenia
    chwilowe, a długofalowy przepis powinien mieć normalne vacatio legis.
    Chociaż to też fikcja, bo podatek dochodowy w USA został uchwalony na
    chwilkę ok. 100 lat temu i co jakiś czas jest przedłużany.

    p. m.