  • 1. Data: 2018-06-20 10:43:26
    Temat: Oddanie mieszkania przez dewelopera a brak pozwolenia na uzytkowanie
    Od: m...@g...com

    Dzień dobry,

    Sprawa wygląda następująco: Deweloper ukończył budowę oczywiście po terminie (ponad
    pół roku), i oddaje mieszkania do wykończeń mimo braku pozwolenia na użytkowanie.
    Obiekt został odebrany przez sanepid i Państwową Straż Pożarną. Dokumenty na
    pozwolenie do PINB złożone 18.05, ale nie dostali pozwolenia ze względu na brak
    parkingu do budynku. Teraz walczą z parkingiem i to dosłownie walczą... praca idzie
    jak krew z nosa, oczywiście żadnych terminów nie dotrzymuje. Nie ukrywam ze zależy mi
    na odebraniu już mieszkania, generalnie 1/2 mieszkańców już mieszka w budynku.
    Pytania:
    1. Czy jak odbiorę mieszkanie jest jaka kolwiek szansa do odstąpienia od umowy?
    2. Czy jeżeli zdecyduje się na wynajem innego mieszkania czy mogę dochodzić zwrotu
    kosztów i jak to wyglada w praktyce?
    3. Co w sytuacji gdy deweloper splajtuje gdy odbiorę mieszkanie?

    Będę bardzo wdzięczna za każdą radę i opinie na ten temat.

  • 2. Data: 2018-07-04 07:35:57
    Od: l...@g...com

    Art. 27 ustawy deweloperskiej
    1. Przeniesienie na nabywcę prawa, o którym mowa w art. 1, poprzedzone jest odbiorem
    lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego przez nabywcę, który następuje po
    zawiadomieniu o zakończeniu budowy domu jednorodzinnego, przy jednoczesnym braku
    sprzeciwu ze strony właściwego organu, albo na podstawie decyzji o pozwoleniu na
    użytkowanie.