  • 11. Data: 2012-04-05 14:55:27
    Temat: Re: Uzywanie Torrentow - pytanie
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dominik & Co napisał(a) :

    > Bezdyskusyjnie zabronione jest udostępnianie, a pozyskiwanie
    > bez zezwolenia jedynie w przypadku programów komputerowych,

    Pozwolę się nie zgodzić. Pobieram program, który ma być kopią
    bezpieczeństwa już posiadanego legalnie zakupionego programu. Wolno
    mi posiadać kopię bezpieczeństwa. Jak ją uzyskałem, nie jest istotne.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 12. Data: 2012-04-05 15:07:19
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-04-05 14:55, Zbynek Ltd. pisze:

    > Pozwolę się nie zgodzić. Pobieram program, który ma być kopią
    > bezpieczeństwa już posiadanego legalnie zakupionego programu. Wolno
    > mi posiadać kopię bezpieczeństwa. Jak ją uzyskałem, nie jest istotne.

    Taaak? To spróbuj ściągnąć kopię swojego legalnego Windowsa - z tym
    samym numerem seryjnym. Powodzenia
    Ściągając innego Windowska z innym kluczem wchodzisz już w posiadanie
    innego nielegalnego oprogramowania (jego kopii). kopię bezpieczeństwa
    możesz zrobić _z twojego_ legalnego oprogramowania. Rozumiesz?

    --
    Sonn

  • 13. Data: 2012-04-05 15:09:13
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-04-05 14:13, januszek pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

    > Technicznie na sprawe patrzac to mozna wylaczyc wysylanie ale nie
    > udostepnianie :)

    Fakt. jednak można udostępnić np. inny pusty katalog. jednak zalezy to
    od programu którego używasz. Czasami nie da się tak ustawić by
    udostępnić inny katalog lub zablokować wysyłanie części właśnie
    pobieranych lub pobranych plików

    --
    Sonn

  • 14. Data: 2012-04-05 15:19:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-05 16:00, januszek pisze:
    > Zbynek Ltd. napisa?(a):

    > Ciekawe. Na jaki przepis sie powolujesz?

    prawdopodobnie na art 74 ust. 4 i art 75 ust 1 i 2
    Nie działaja zawsze, ale w wielu przypadkach tak.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2012-04-05 15:23:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.04.2012 15:07, Sonn pisze:

    > Taaak? To spróbuj ściągnąć kopię swojego legalnego Windowsa - z tym
    > samym numerem seryjnym. Powodzenia
    > Ściągając innego Windowska z innym kluczem wchodzisz już w posiadanie

    Od kiedy windowsy mają indywidualne numery seryjne?

    W XP wpisujesz numer ze swojej naklejki i hula - jeśli jest to właściwa
    wersja systemu.

    W Viście OIDP też tak było. W siódemce zmienili?

  • 16. Data: 2012-04-05 15:29:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Sonn napisał(a) :

> [...]
    > innego nielegalnego oprogramowania (jego kopii). kopię bezpieczeństwa
    > możesz zrobić _z twojego_ legalnego oprogramowania. Rozumiesz?

    Rozumiesz, że są też wersje Win inne od tych które opisałeś? Np. XP.
    Nie mówiąc o dziesiątkach innych programów.
    Jest chyba oczywistym, że program z zaszytym numerem seryjnym jest
    pojedynczą wersją, inną od programu kolegi.
    Zakładamy, że chcący ściągnąć program wie co robi, skoro przeczytał
    licencję. Jeśli nie przeczytał, to jego problem. Lub jego adwokata ;-)
    Podejmując inne działania od standardowej obsługi, powinniśmy mieć
    jako takie pojęcie o tym co robimy. Np. czy program ma wbudowany
    numer seryjny, czy nie ma. Jeśli nie mamy, zdajemy się na
    doświadczenie tych co mają. Muzyk nie będzie naprawiał sobie wtrysku
    silnika, w zasadzie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 17. Data: 2012-04-05 15:31:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Sonn napisał(a) :

    > Fakt. jednak można udostępnić np. inny pusty katalog.

    Kiedyś było istotne jaką wielkość danych udostępniasz, więc ten
    numer by nie przeszedł :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 18. Data: 2012-04-05 15:33:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-05 15:31, Zbynek Ltd. pisze:

    > Kiedyś było istotne jaką wielkość danych udostępniasz, więc ten
    > numer by nie przeszedł :-)

    Możesz udostępnić niepusty katalog z rzeczami, które legalnie można
    rozpowszechniać.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2012-04-05 16:00:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisa?(a):

> [...]
    > mi posiadać kopię bezpieczeństwa. Jak ją uzyskałem, nie jest istotne.

    Ciekawe. Na jaki przepis sie powolujesz?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 20. Data: 2012-04-05 16:10:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-05 13:01, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jeśli się udostępnia, to tak.

    Na ile znam zasadę działania torrentów to nie da się wyłączyć
    udostępniania przed końcem ściągania a to oznacza że ściągając
    jednocześnie udostępnia co jest karalne.

    Dodatkowo ściąganie przez torrenty nie jest już anonimowe,
    więc powiedział bym że ryzyko jest spore.