  • 1. Data: 2009-02-12 15:38:03
    Temat: Używana drukarka, reklamacja
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    kupiłem za 150zł drukarkę. Używaną, ale sprzedawca zapewniał, że testowana i
    działa. Przyszła na początku stycznia. Nie działała. Drukowała bardzo blado
    i tylko w części kartki. Żeby wykluczyć toner, zamówiłem toner, co potrwało
    z tydzień. Nie pomogło. Napisałem do sprzedawcy, kazał odesłać. Wolałem się
    jednak upewnić, że to na pewno wina drukarki, czekałem więc na powrót z
    serwisu producenta identycznego modelu, żeby przetestować tonery oraz
    sterowniki. W międzyczasie nadeszły ferie, a poza tym, miałem ważne zajęcia
    i tak jakoś mi 2 tygodnie zeszły. W efekcie do sprzedawcy drukarka wróciła
    wczoraj. I oto jego odpowiedź:

    =========
    Niestety będzie problem ponieważ drukarka przyszła w takim stanie że nadaje
    się tylko do zutylizowania, oprócz tego nie odesłał Pan dodatkowego wałka.
    Wg kodeksu cywilnego ma Pan 10 dni na reklamację bez podania przyczyny,
    ewentualnie jeśli towar jest objęty gwarancją to do końca gwarancji. My na
    sprzęt udzielamy gwarancji rozruchowej tj. 30 dni, a 30 dni mineło 30
    stycznia. O ile pamiętam to pisał Pan tylko że jest niesprawna, nie było
    wspomniane że przetrzyma ją Pan 1,5 miesiąca.
    =========

    faktycznie wałka nie odesłałem przez pomyłkę. Ale to drobiazg, mogę dosłać.
    Ja drukarę zapakowałem na pewno dobrze, bo zapakowałem ją w te samo pudło,
    w jakie zapakował tamtą drugą sztukę serwis autoryzowany Koniki. Wypakowane
    wypełniaczami i powietrznymi baniaczkami. Tamta drukarka z serwisu doszła
    do mnie w idealnym stanie w tym pudle.

    Co mogę zrobić, bo wygląda na to, że sprzedawca chce się pozbyć problemu.
    Zresztą do dzisiaj nie wysłał mi poprawionej faktury (za niska kwota na
    fakturze oraz błędne dane odbiorcy), a też obiecał wtedy wysłać.

    Czy na używany sprzęt przysługuje rękojmia?

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 2. Data: 2009-02-12 21:46:38
    Temat: Re: Używana drukarka, reklamacja
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-02-12 16:38, Tristan pisze:

> [...]
    > Wg kodeksu cywilnego ma Pan 10 dni na reklamację bez podania przyczyny,

    bzdura

> [...]
    > stycznia. O ile pamiętam to pisał Pan tylko że jest niesprawna, nie było
    > wspomniane że przetrzyma ją Pan 1,5 miesiąca.

    krótka piłka: jeżeli kupowałeś jako osoba prywatna 9a nie na
    działalność) o kogoś kto prowadzi działalność to gazem wysyłaj na
    podstawie niezgodności towaru z umową (masz na to 2 miesiące od
    powstania usterki).

    > Czy na używany sprzęt przysługuje rękojmia?

    Jeżeli jesteś zwykłym konsumentem kupującym od złowrogiego
    przedsiębiorcy to nie ma rękojmi jest niezgodność towaru z umową
    (wygooglaj sobie :) )

  • 3. Data: 2009-02-12 22:05:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 luty 2009 22:46
    (autor PlaMa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gn25c6$atg$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > działalność) o kogoś kto prowadzi działalność to gazem wysyłaj na
    > podstawie niezgodności towaru z umową (masz na to 2 miesiące od

    Już wysłałem. To co napisał, jest wynikiem tego, co dostał.

    > Jeżeli jesteś zwykłym konsumentem kupującym od złowrogiego
    > przedsiębiorcy to nie ma rękojmi jest niezgodność towaru z umową
    > (wygooglaj sobie :) )

    Ale ja jestem niezwykłym konsumentem :D Mnie obowiązuje rękojmia. Pytanie
    tylko czy na rzeczy używane takoż.

  • 4. Data: 2009-02-12 22:12:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > powstania usterki).

    Już wysłałem. To co napisał, jest wynikiem tego, co dostał.

    Napisałem mu tak:
    ---------------------
    W nawiązaniu do korespondencji pocztą elektroniczną (załączam kopię),
    przesyłam drukarkę oraz 3 próbne wydruki dokonane z tego samego komputera.
    1.Wydruk na dobrej drukarce (ten sam model)
    2.Wydruk na dobrej drukarce, ale z przełożonym wałkiem i tonerem z kupionej
    u Was
    3.Wydruk na drukarce, którą kupiłem u Was
    Proszę o naprawę reklamacyjną. Proszę również o uregulowanie sprawy faktury,
    która była błędnie wystawiona na pomylone dane.
    ---------------------

> [...]
    > (wygooglaj sobie :) )

    Ale ja jestem niezwykłym konsumentem :D Mnie obowiązuje rękojmia. Pytanie

    Tak, sprzedawca jest przedsiębiorcą, który wystawił fakturę VAT, choć na
    pomylone dane i niepełną kwotę (klasyka na Alledrogo, choć na szczęście
    coraz mniejsza).

  • 5. Data: 2009-02-12 23:04:25
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-02-12 23:12, Tristan pisze:

    > Ale ja jestem niezwykłym konsumentem :D Mnie obowiązuje rękojmia. Pytanie
    > tylko czy na rzeczy używane takoż.

    A czemu miała by nie obowiązywać? Az kurde się kiedyś wczytam dokładnie
    w tą rękojmie bo jeśli dobrze rozumiem działa ona także w trakcie
    transakcji Kowalski<>Kowalski?

    > Tak, sprzedawca jest przedsiębiorcą, który wystawił fakturę VAT, choć na
    > pomylone dane i niepełną kwotę (klasyka na Alledrogo, choć na szczęście
    > coraz mniejsza).

    Do USów srusów go :)

  • 6. Data: 2009-02-13 00:12:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.02.2009 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > działalność) o kogoś kto prowadzi działalność to gazem wysyłaj na
    > podstawie niezgodności towaru z umową (masz na to 2 miesiące od

    wKF: 2 miesiące na powiadomienie sprzedawcy (niekoniecznie złożenie
    reklamacji) - powiadomił już.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-02-13 00:27:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.02.2009 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > Ale ja jestem niezwykłym konsumentem :D Mnie obowiązuje rękojmia. Pytanie
    > tylko czy na rzeczy używane takoż.

    Tak, w zakresie takim jakim wady towaru są tu nietypowe czyli z bełkotu na
    nasze: nie możesz reklamować jakości druku porównując go do fabrycznie
    nowej (że nowa drukuje lepiej), ale powinna drukować tak, jak zwykle
    drukują tego typu drukarki przy podobnym stopniu zużycia.

    Poczytaj 560kc i okolice.

    > Tak, sprzedawca jest przedsiębiorcą, który wystawił fakturę VAT, choć na
    > pomylone dane i niepełną kwotę (klasyka na Alledrogo, choć na szczęście
    > coraz mniejsza).

    Nie wyłączył Ci gdzieś rękojmi na tej fakturze?

    --
    Marcin