  • 1. Data: 2009-02-12 12:36:54
    Temat: Umowa z biurem podrozy - moze ktos obeznany w temacie zerknac
    Od: "D.C." <d...@p...fm>

    Witam,
    poniewaz z roznych zrodel uzyskuje rozne informacje, a nie jestem prawnikiem
    to chcialbym sie poradzic bardziej doswiadczonych osob. Konkretnie chodzi o
    umowe z biura turystycznego Skyclub. Umowa dostepna jest pod adresem:
    http://www.allinclusive.com.pl/index.php?m=Docs&file
    =176

    Konkretnie chodzi mi o rozdzial II pkt 3 i pkt 6.

    Czy takie zapisy sa dozwolone w swietle polskiego prawa. Z informacji jakie
    uzyskalem w biurze jasno wynika, ze powolujac sie na te dwa punkty biuro
    moze podniesc cene wycieczki o dowolna kwote (np. w zwiazku ze wzrostem
    kursow walut), a ja nie bede mogl odstapic od umowy bez ponoszenia kosztow.
    Czy takie cos jest dozwolone? W ustawie o turystyce znalazlem zapis:

    Art. 17. 1. Cena ustalona w umowie nie może być podwyższona, chyba że umowa

    wyraźnie przewiduje możliwość podwyższenia ceny, a organizator turystyki

    udokumentuje wpływ na podwyższenie ceny jednej z następujących okoliczności:

    1) wzrostu kosztów transportu,

    2) wzrostu opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi,
    jak

    lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych,

    3) wzrostu kursów walut.

    I czy w zwiazku z tym jesli w/w umowie biura podrozy jest zapisany pkt.6 to
    rzeczywiscie nie moge zrezygnowac bez ponoszenia kosztow?

    I druga sprawa - biuro o ktorym mowa oferuje za dodatkowa oplata mozliwosc
    wykupienia "gwarancji niezmiennosci ceny". Wyglada to tak jak

    http://www.allinclusive.com.pl/index.php?m=Docs&file
    =182

    Czy zapis z certyfikatu cyt:."nie obejma zadne ewentualne podwyzki ceny,
    zwiazane ze wzrostem kursow walut lub wzrostem cen paliwa lotniczego" nie
    zabezpiecza jedynie przed zmiana ceny spowodowana zmiana kursu walut i
    paliwa? Czy biuru tu nie zostawia sobie furtki to mozliwosci zmiany ceny w
    sytuacji kiedy wzrosna np. opłaty urzędowy, podatki lub opłaty należne za
    usługi lotniskowe (m. innnymi te elementy są wymienione w ustawie o
    turystyce)?

    Dziekuje za informacje i pomoc.

    Pozdrawiam,

    D.C.