  • 1. Data: 2009-02-12 15:52:28
    Temat: Koszty egzekucji komorniczej
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Witam.

    Czy ktoś z Grupowiczów może podpowiedzieć jak rozumieć koszty egzekucji
    komorniczej?
    Moje pytanie dotyczy takiego "układu"
    1. należność główna: 670,66 zł
    2. odsetki od należności głównej: 188,73 zł
    3. koszty sądowe: 70,66 zł
    4. koszty zastępstwa prawnego w postępowaniu egzekucyjnym: 0,00 zł
    5. koszty doręczenia korespondencji: 104,55 zł
    6. koszty przelewu w kwocie od każdego potrącenia: 4,00 zł
    7. zaliczka wniesiona przez wierzyciela: 37,52 zł
    8. koszty egzekucji w wysokości 8% od wyegzekwowanego świadczenia
    nie mniej niż 227,54zł

    Czy te koszty w wysokości 227,54zł to są sumaryczne, czy tez przy założeniu
    że wpłacam np. 300zł i w rzeczywistości komornik rozlicza sobie na koszty
    227,54 i na spłatę zadłużenia przeznacza 72,46zł?
    a przy następnej wpłacie 300zł to znowu odbiera sobie te 227,54zł czy nie?
    Czy to jest kwota za całkowita egzekucję w kilku ratach?

    Bo jeżeli od każdej wpłaty będzie potrącał sobie 227,54zł to ... katastrofa
    ... nigdy można nie spłacić mając wynagrodzenie za pracę w wysokości 1276zł
    brutto.

    Wyjaśni ktoś jak to w końcu jest z tymi kosztami egzekucji?

    I jeszcze jedno:
    w KP jest zapis że wolne od zajęć komorniczych (nie alimentacyjnych) jest
    m.in. minimalne wynagrodzenie. Czy jeżeli zarabiam faktycznie 1276 brutto
    (~950zł na rękę) bez żadnych premii, dodatków to jest to kwota wolna od
    zajęcia komorniczego?

  • 2. Data: 2009-02-12 16:22:15
    Temat: Re: Koszty egzekucji komorniczej
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Artur <s...@r...pbz>

    > Czy te koszty w wysokości 227,54zł to są sumaryczne, czy tez przy
    > założeniu że wpłacam np. 300zł i w rzeczywistości komornik rozlicza
    > sobie na koszty 227,54 i na spłatę zadłużenia przeznacza 72,46zł?

    Nie, to jest jedna opłata. Od każdej wpłaty może sobie na nią potrącić 15
    lub jak w tym wypadku 8%.

    Tak.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 3. Data: 2009-02-12 16:30:14
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 17:22:15 +0100, Goomich napisał(a):

    > Nie, to jest jedna opłata. Od każdej wpłaty może sobie na nią potrącić 15
    > lub jak w tym wypadku 8%.

    Więc rozumiem że jak wpłacę te 300zł to potrąci sobie owe 8% czyli 24zł i
    resztę 276 zaliczy na należność główną i pozostałe duperele?
    I przy kolejnej wpłacie znowu tak samo?
    Czy raczej z pierwszej wpłaty 300zł potrąci te "nie mniej niż 227,54" i
    dopiero z kolejnych idą już bez kosztów egzekucyjnych"?
    Wydaje mi się że jednak te 227,54 potrąci bo gdyby z każdej wpłaty brał
    przedmiotowe 8% to by z całości egzekucji koszty by wyniosły ~87zł, a
    przecież koszty są "do 15% nie mniej niż 1/10 wynagrodzenia...."

    Dzięki.