  • 1. Data: 2009-02-12 13:39:45
    Temat: DG "kontrakt" i złamanie warunków przez zleceniodawcę
    Od: "Grzechu" <m...@T...fm>

    Jestem "pracownikiem" pewnej firmy od wielu lat.
    NIestety prowadzę DG tak jak i połowa załogi (kilkanaście osob).
    Z firmą "matką" mam podpisaną umowę - zakres obowiązków ktore mi się zleca,
    wynagrodzenia itp. Rozliczam się FV
    W załączniku do umowy (tego kontraktu) mam takze tabelkę jaki procent
    prowizji od sprzedaży będę otrzymywał poza podstawą.
    Niestety od poł roku pracodawca nie wypłaca mi należnej i gwarantowanej w
    umowie prowizji.

    Jakie mam pole manewru? Wiele utrudnia tu fakt że prowadzę DG, a tak
    naprawde jestem zwykłym pracownikiem.
    Co robić, aby nie dać się robic w balona i otrzymać swoje prowizje?
    Pozdrawiam
    Gienio

  • 2. Data: 2009-02-12 14:00:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 14:39:45 +0100, Grzechu napisał(a):

> [...]
    > prowizji od sprzedaży będę otrzymywał poza podstawą. Niestety od poł
    > roku pracodawca nie wypłaca mi należnej i gwarantowanej w umowie

    Wezwanie, mediacja, sąd.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-02-12 15:41:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Grzechu wrote:
> [...]
    > naprawde jestem zwykłym pracownikiem.
    > Co robić, aby nie dać się robic w balona i otrzymać swoje prowizje?

    Wystawić na nie fakturę?
    Bo jeśli dobrze zrozumiałem, to nie masz na razie problemu niepłaconych
    należności, więc chyba nie były fakturowane te prowizje.

  • 4. Data: 2009-02-13 12:07:33
    Od: "Grzechu" <m...@T...fm>

    > Wystawić na nie fakturę?
    > Bo jeśli dobrze zrozumiałem, to nie masz na razie problemu niepłaconych
    > należności, więc chyba nie były fakturowane te prowizje.

    To jest tak, że jesteśmy traktowani jak normalni pracownicy na etacie.
    Jak szefostwo zechce zaplacic prowizje, to nam powie zebyśmy wystawiali FV.
    Płacono nam jedynie podstawy, na ktore wystwialismy FV.

  • 5. Data: 2009-02-13 12:40:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Grzechu wrote:

    > To jest tak, że jesteśmy traktowani jak normalni pracownicy na etacie.
    > Jak szefostwo zechce zaplacic prowizje, to nam powie zebyśmy
    > wystawiali FV. Płacono nam jedynie podstawy, na ktore wystwialismy FV.

    No to skoro Cię tak traktują, to może warto przemyśleć zmiany.
    Bo nawet jeśli pójdziesz walczyć gdzieś (do sądu) o swoje -o to co masz w
    umowie -czy zasugerujesz
    delikatnym szantażem ("a wie szef, że gdyby tak ZUS ustalił, że my tu
    praktycznie mamy umowy
    o pracę, to musiałby Pan zapłacić zaległe składki?")
    to pewnie będziesz pierwszy do zrezygnowania z usług. Taki bicz
    na samozatrudnionych. Zrób kalkulację, co się bardziej opłaca:
    1.siedzieć i robić to co do tej pory
    2. siedzieć i płakać
    3. walczyć w sądzie i szukać nowej roboty
    4. odejść honorowo
    5. odejść i podkablować cały ten burdel
    6. zostać i walczyć i podkablować
    7. inne (ale za nakłanianie są kary, więc bez szczegółow)

  • 6. Data: 2009-02-14 13:09:30
    Od: "Grzechu" <m...@T...fm>

> [...]
    > 5. odejść i podkablować cały ten burdel
    > 6. zostać i walczyć i podkablować
    > 7. inne (ale za nakłanianie są kary, więc bez szczegółow)

    Jakies kroki trzea podjąć, jakie jeszcze nie wiem.
    Dzieki za info.
    Pozdr