  • 61. Data: 2015-01-02 14:46:32
    Temat: Re: U?ytek w?asny
    Od: johnkelly <s...@m...eu>

    W dniu 2015-01-02 o 14:01, the_foe pisze:

    > Sa, ale z jakiegos "tajemniczego" powodu ludzie wolą ryzykować paragrafy
    > niż z nich korzystać. Zauważ, ze rygor licencyjny jest powiazany z
    > rynkową przewagą danego produktu. Gdyby wszyscy przeszli na darmowe
    > systemy (w segmencie PC bo w innych króluje unix, gdzie wiekszosc jest
    > darmowa o otwartym kodzie) to z miejsca windows tez byłby darmowy.

    Tym tajemniczym powodem jest budżet do wydania i nikła kompetencja
    urzędników... No bo jak tu ogłosić przetarg na darmowy system, albo
    oprogramowanie?

    Pozdrawiam
    Maciej Różalski

    --
    ....... johnkelly(at)wp.pl ........ kontakt(at)maciejrozalski.eu .......
    .................. blog GOwOM: maciejrozalski.vot.pl ...................

  • 62. Data: 2015-01-02 15:22:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-02 14:46, johnkelly wrote:

    > Tym tajemniczym powodem jest budżet do wydania i nikła kompetencja
    > urzędników... No bo jak tu ogłosić przetarg na darmowy system, albo
    > oprogramowanie?

    Ważniejsze pytanie to po co?

    Shrek.

  • 63. Data: 2015-01-02 16:33:01
    Temat: Re: Użytek własny
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Chocobo"

    > A jak idzie o jebanie ludzi z kasy. Kiedys napisalem ksiazke,
    > Profesjonalma. Miala powodzenie. Wydawnictwo odmowilo wznowiania
    > motywujac to tym ze ksiazka jest udostepniona na internecie.

    Prawie każda książka jest udostępniona 'na internecie', a mimo wszystko
    jakoś są wydawane.

    > Czuje sie wyjebany z kasy. Poczekamy az ciebie wyjebia. Wtedy zmienisz
    > poglady

    Może po prostu nikt nie chciał jej kupować?
    ---
    Masz rację :-) Książka techniczna na pewno nie jest tak chętnie kupowana jak
    inne. Tylko co z tego ?

  • 64. Data: 2015-01-02 16:43:30
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

    Jest jeszcze pomysł na niewielki podatek kilkuzłotowy do faktury za
    internet. Ja chętnie bym zapłacił.
    ---
    Ile z tego trafi do artystów ?

  • 65. Data: 2015-01-02 16:45:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "A.L."

    >Wiem. Ale nie mogę zrozumieć dlaczego wypożyczalnie filmów nie
    >mogą funkcjonować na przepisach dotyczących wypożyczalnie książek ?
    >poza oczywistą pazernością przemysłu filmowego.
    >Za książkę do wypożyczalni nie trzeba płacić dodatkowego haraczu
    >jak za film do wypożyczalni.

    Wypozyczanei "non profit" czyli bez zysku jest legalne, rowniez DVD i
    CD. Sporo bibliotek wypozycza DVD i CD
    ---
    A propos, czy chciałbyś aby twoja książka była tak dostępna ?

  • 66. Data: 2015-01-02 16:57:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-02 16:43, re wrote:

    > Jest jeszcze pomysł na niewielki podatek kilkuzłotowy do faktury za
    > internet. Ja chętnie bym zapłacił.
    > ---
    > Ile z tego trafi do artystów ?

    Nic. Ale wydaje mi się, że miałoby to jeszcze jedną wadę - zapłacisz, a
    nic się nie zmieni;)

    Shrek.

  • 67. Data: 2015-01-02 18:11:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-01-02 o 16:43, re pisze:
    > Ile z tego trafi do artystów ?

    Myślisz że mniej niż teraz trafia?
    Piszę oczywiście o twórcach/artystach a nie o całej zgrai pijawek dookoła.

  • 68. Data: 2015-01-02 18:24:25
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 02 Jan 2015 14:46:32 +0100, johnkelly
    <s...@m...eu> wrote:

    >Tym tajemniczym powodem jest budżet do wydania i nikła kompetencja
    >urzędników... No bo jak tu ogłosić przetarg na darmowy system, albo
    >oprogramowanie?

    Nie mowiac o wzieciu "kieszonkowego" :)

    Trzeba wziac po uwage ze dla przecietnego uzytkownika zdubycie nauki
    obsliugi windows i ofisa jest majwiekszym osiagnieciem intelektualnym
    calego zywota. Wiecej nie moga i nie potrafia. I jak od nich wymagac
    zeby pzrestawil isie na inne produkty?

    Zreszta, spora czesc "darmowych" produktow to zwykle badziewie

    A.L.

  • 69. Data: 2015-01-02 18:25:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 02 Jan 2015 12:02:04 +0100, Chocobo
    <b...@p...fm> wrote:

    >Prawie każda książka jest udostępniona 'na internecie', a mimo wszystko
    >jakoś są wydawane.

    >Może po prostu nikt nie chciał jej kupować?
    >
    >marcin

    Wyczerpala sie blyskawicznie. No i jest na internecie, znaczy komus
    chcialo sie skanowac.

    A.L.

  • 70. Data: 2015-01-02 20:28:35
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-02 o 18:25, A.L. pisze:
    > Wyczerpala sie blyskawicznie. No i jest na internecie, znaczy komus
    > chcialo sie skanowac.

    to nic nie znaczy, kiedys kupiłem książkę co miała nakład... 50 sztuk.

    --
    @foe_pl