  • 11. Data: 2014-12-25 00:20:01
    Temat: Re: Użytek własny
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Dec 2014 00:09:35 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Ale komunikat nadal jest poprawny.

    No właśnie. To dlaczego w mediach był szum a po tym policja go zdjęła?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2014-12-25 01:03:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-25 o 00:20, Marek pisze:

    > No właśnie. To dlaczego w mediach był szum a po tym policja go zdjęła?

    A jakie to ma w ogóle znaczenie?

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2014-12-25 01:42:54
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-24 o 10:50, mz pisze:

    > Istnieje coś takiego jak użytek własny (use google), ale nie ma nic
    > wspólnego z piraceniem na chomiku.
    >
    > ------------------
    > Czyli jak pobiorę książkę na chomiku i ją przeczytam to złamie prawo ?

    Łamiesz art 35 ustawy "Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego
    korzystania z utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy."
    Nie jest to jednak przestępstwo i jedynie co mogłoby ci grozić do
    powództwo cywilne ze strony autora/właściciela. Co jest kosmicznie
    nieprawdopodobne bo musieliby ci udowodnić, ze tę książkę przeczytałeś.
    Inna sprawa jesli takową książkę, spiraconą, kupisz. Wtedy, jesli złapią
    "sprzedawcę" to pociąga to do ospowiedzialności karnej takze "klienta".

    --
    @foe_pl

  • 14. Data: 2014-12-25 01:55:04
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    .

    > A w jaki sposób sie wycofała? Zakaz oglądania tego, co udostępnione w
    > sieci prowadziłby do absurdu.

    Dokładnie. Wtedy policja musiałaby scigać tych co oglądali materiały,
    umieszczone wbrew twórcom na YT, zanim administratorzy by je usunęli.

    --
    @foe_pl

  • 15. Data: 2014-12-25 02:00:01
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-25 o 00:09, Liwiusz pisze:

    > Ale komunikat nadal jest poprawny.

    no nie, poprawny komunikat powinen brzmieć, ze Policja nie ma podstaw
    prawnych do scigania, czy to z urzedu, czy z zawiadomienia, osób które
    uzyskują utwory, artystyczne wykonania, fonogramy lub wideogramy na
    własny użytek.

    --
    @foe_pl

  • 16. Data: 2014-12-25 02:03:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Dec 2014 01:03:03 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > A jakie to ma w ogóle znaczenie?

    Ano takie, że takie sutuacje kreują mylne mniemanie społeczeństwa do
    faktycznego stanu przepisów w tej kwestii. Ludzie ciągle pytają czy
    mogą ściągać na własny użytek nie udostępniając. Wydać ciągle to nie
    jest jasne lub przekonywujące. Są niepewni dlatego, że media kreują
    wrażenie, a czasami twierdzą wprost, że każde ściąganie jest
    nielegalne.
    Co mają sobie myśleć ci biedni ludzie, kiedy to policja pod naporem
    szumu medialnego wycofuje zgodny z prawem komunikat?
    Media jak ognia boją się komunikowania tego wprost bo to narusza ich
    interesy. Stąd na rękę im niepewność, bo cześć z tego powodu być może
    (wg ich minemania) się wycofa ze ściągania w obawie przed
    konsekwencjami.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-12-25 02:07:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Dec 2014 01:42:54 +0100, the_foe <t...@w...pl> wrote:
    > Łamiesz art 35 ustawy "Dozwolony użytek nie może naruszać
    normalnego
    > korzystania z utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy."

    To teraz wykaż jak w omawianym przypadku narusza się normalne
    korzystanie z utworu lub jak ugodzono w słuszne interesy twórcy (z
    naciskiem na słuszne").

    --
    Marek

  • 18. Data: 2014-12-25 02:08:54
    Od: Wielebny <...@w...pl.invalid>

    W dniu 25.12.2014 o 00:02, Marek pisze:

> [...]
    > komentarzem "policja pozwala ściągać filmy". Po zamieszaniu jakie
    > zrobiły media komunikat ze strony policji zdjęto.

    Organizacje walczące z piractwem ściśle współpracują z policją i starają
    się w mediach kreować świadomość 'pobieranie z internetu = piractwo'.

    Czy ktoś pamięta jeszcze słynne 'naloty na akademiki' w których policja
    dobierała sobie jako biegłych/ekspertów ludzi z organizacji
    antypirackich, po których to zaraz w mediach pojawiły się informacje
    typu 'studenci zapłacili po 3zł za każdą pobraną mp3', sformułowane w
    taki sposób, aby każdy pomyślał: pobieram - mogą żądać ode mnie zapłaty.
    To czysta propaganda.

  • 19. Data: 2014-12-25 02:15:08
    Od: Marek <f...@f...com>

> [...]
    złapią
    > "sprzedawcę" to pociąga to do ospowiedzialności karnej takze

    Ależ zapłata abonamentu chomika jest formą zapłaty za pobraną
    piraconą treść.
    Bardzo łatwo wykazać związek między koniecznością zapłaty (wykupu
    transferu) a możliwością pobrania zpiraconej treści.
    Jakoś nie widać setki tysięcy pozwów za kupowanie zpiraconej treści
    np. z chomika.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2014-12-25 02:19:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Dec 2014 02:08:54 +0100, Wielebny <...@w...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > dobierała sobie jako biegłych/ekspertów ludzi z organizacji
    > antypirackich, po których to zaraz w mediach pojawiły się informacje

    Czy te naloty faktycznie były czy to też jedynie był element
    propagandy medialnej?

    --
    Marek