  • 11. Data: 2019-10-16 17:21:05
    Temat: Re: Uzbrojony członek komisji wyborczej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2019 o 03:55, PiotRek pisze:

    > Dziwne też, że nie ma wykluczenia dla funkcjonariuszy SW w lokalu
    > wyborczym zlokalizowanym obwodzie odrębnym utworzonym na terenie zakładu
    > karnego bądź aresztu śledczego.

    Strażnicy wewnątrz Zakładu Karnego nie mogą mieć broni palnej. Ale już
    inne ŚPB tak. Tu nie ma ograniczenia do broni palnej.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2019-10-16 17:21:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2019 o 13:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "PiotRek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A oni chodza z urna po celach, czy doprowadzaja skazanych do "lokalu" ?
    >
    > I tak mi sie wydaje, ze SW to rzadko chodzi uzbrojona palnie - za duze
    > ryzyko, ze wiezniowie bron zdobeda.
    > Ale pałka, gaz, paralizator elektryczny ... chyba tez sie licza za
    > "uzbrojony".

    No ale taki z gazem czy pałką też jest uzbrojony.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2019-10-17 09:33:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Definicja "uzbrojony" - czy jak broń ma w lewej kieszeni, naboje w prawej, a
    magazynek w teczce to jest uzbrojony, czy nie?

    -----
    > Powinien być przepis, ze jak ktoś gdzieś ustanawia zakaz, to daje tam depozyt do
    przechowania broni.

  • 14. Data: 2019-10-17 12:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie ma. Nie ma dla osób posiadających pozwolenie na broń do celów
    >ochrony osobistej i informacji, co taka osoba ma zrobić z bronią na
    >czas
    >głosowania. W ten sposób ustawa wyklucza takie osoby z możliwości
    >głosowania.

    No nie - moze przyjsc bez broni.
    Moze sobie ochrone wynajac na glosowanie.

    Czy moze przekazac przed lokalem bron ochroniarzowi ?
    To moze jakiemus licencjonowanemu (?) rusznikarzowi ?

    I cos tam jeszcze jest o szczegolnych trybach glosowania ...
    korespondencyjnie ?
    Ale do urzedu, celem zlozenia wniosku, mozna z bronią ?

    J.

  • 15. Data: 2019-10-17 15:25:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 15.10.2019 o 14:26, ąćęłńóśźż pisze:

    >Powinien być przepis, ze jak ktoś gdzieś ustanawia zakaz, to daje tam
    >depozyt do przechowania broni. Zaraz by się okazało, ze te zakazy nie
    >są
    >aż tak bardzo potrzebne :-)

    Ale z kolei do wielu miejsc nie ma absolutnej potrzeby wchodzic :-)

    P.S. Do sądu chyba nie wypada z bronią ... maja depozyt ?

    J.

  • 16. Data: 2019-10-19 16:06:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.10.2019 o 15:25, J.F. pisze:

    > Ale z kolei do wielu miejsc nie ma absolutnej potrzeby wchodzic :-)
    > P.S. Do sądu chyba nie wypada z bronią ... maja depozyt ?

    Mają. Co ma zrobić posiadacz broni, gdy chce wejść? Dla niektórych, to
    nie jest kaprys.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2019-10-19 16:09:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.10.2019 o 12:19, J.F. pisze:

    > No nie - moze przyjsc bez broni.
    > Moze sobie ochrone wynajac na glosowanie.

    Ale czemu? Ktoś dał mu pozwolenie i uznał go za w miarę normalnego.
    Skoro chodzi po ulicach i nie zabija przechodniów, to z jakiego powodu
    ktoś sądzi, ze akurat w lokalu wyborczym odstrzeli kogoś?

    > Czy moze przekazac przed lokalem bron ochroniarzowi ?
    > To moze jakiemus licencjonowanemu (?) rusznikarzowi ?

    Nie może, bo stanowi to przestępstwo.

    > I cos tam jeszcze jest o szczegolnych trybach glosowania ...
    > korespondencyjnie ?
    > Ale do urzedu, celem zlozenia wniosku, mozna z bronią ?

    Można.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2019-10-20 05:16:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale czemu? Ktoś dał mu pozwolenie i uznał go za w miarę normalnego.
    > Skoro chodzi po ulicach i nie zabija przechodniów, to z jakiego powodu
    > ktoś sądzi, ze akurat w lokalu wyborczym odstrzeli kogoś?

    Ten zakaz w lokalach wyborczych to chyba nie w intencji ochrony wyborców
    przed zastrzeleniem czy może jednak, bo to jakaś pozostałość z tuż po
    wojnie?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2019-10-20 08:56:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo wyborca mógłby się czuć zastraszany.
    Ja np. nie życzę sobie, aby członki były uzbrojone.

    -----

  • 20. Data: 2019-10-20 21:23:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ten zakaz w lokalach wyborczych to chyba nie w intencji ochrony wyborców
    > przed zastrzeleniem czy może jednak, bo to jakaś pozostałość z tuż po
    > wojnie?

    Nie mam zielonego pojęcia kto i po co to wymyślił. Ale jeśli ma być, to
    powinien być depozyt broni przed wejściem, bo nie widzę powodu do
    pozbawiania kogokolwiek prawa do głosowania tylko z tego powodu, że nosi
    broń.

    --
    Robert Tomasik