  • 1. Data: 2019-10-12 13:52:03
    Temat: Czy wyzwisko "PiSdo o kaczych łapach" (na usenecie) to naruszenie ciszy wyborczej?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jak dla mnie to była "agitacja wyborcza" (na usenecie) przez "biednego"
    człowieka któremu nerwy puściły. Prawo nie wymienia tego jako
    (całkowitego) usprawiedliwienia?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-10-12 14:08:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2019 o 13:52, A. Filip pisze:
    > Jak dla mnie to była "agitacja wyborcza" (na usenecie) przez "biednego"

    Art. 105. § 1. Agitacją wyborczą jest publiczne nakłanianie lub
    zachęcanie do głosowania w określony sposób, w tym
    w szczególności do głosowania na kandydata określonego komitetu wyborczego.

    Zgodnie z prawem nagłówków Betteridgea odpowiedź brzmi nie.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2019-10-12 15:27:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > w szczególności do głosowania na kandydata określonego komitetu wyborczego.
    >
    > Zgodnie z prawem nagłówków Betteridgea odpowiedź brzmi nie.

    Prawo które zacytowałeś wyklucza *tylko* najbardziej oczywistą
    interpretacje ("w szczególności ...").

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2019-10-12 15:44:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2019 o 15:27, A. Filip pisze:

    > Prawo które zacytowałeś wyklucza *tylko* najbardziej oczywistą
    > interpretacje ("w szczególności ...").

    Dobra - załóżmy, że nazwałbym ciebie pisdą na kaczych łapach. Na rzecz
    którego kandydata (albo nawet szerzej ugrupowania) twoim zdaniem
    agitowałbym?

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2019-10-12 16:50:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Oct 2019 15:44:14 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dobra - załóżmy, że nazwałbym ciebie pisdą na kaczych łapach. Na rzecz
    > którego kandydata (albo nawet szerzej ugrupowania) twoim zdaniem
    > agitowałbym?

    Ale tam jest "publiczne nakłanianie lub zachęcanie do głosowania w
    określony sposób", wiec jakby troche szerzej.

    A ktorego sedziego wylosuje Ziobro do sprawy ?
    Winien :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-10-12 17:34:19
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > określony sposób", wiec jakby troche szerzej.
    >
    > A ktorego sedziego wylosuje Ziobro do sprawy ?

    Żeby skrócić dyskusję: IMHO to *jest* naruszenie ciszy wyborczej tylko
    że jak ze strony "HGW kogo na usenecie" to praktycznie każdy prokurator
    oleje sprawę bo szansę na "nie śmieszny" wyrok są "małe" a na wykpienie
    się wysokiego sadu po linii niskiej szkodliwości społecznej duże.

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2019-10-12 18:16:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2019 o 16:50, J.F. pisze:

    > Ale tam jest "publiczne nakłanianie lub zachęcanie do głosowania w
    > określony sposób", wiec jakby troche szerzej.

    No dobrze i co dalej? Gdzie tu w ogole cokolwiek związanego z
    głosowaniem? Jednym się wszystko z dupą kojarzy, innym z wyborami;)

    > A ktorego sedziego wylosuje Ziobro do sprawy ?
    > Winien :-)

    W ten sposób to "pomidor" będzie złamaniem ciszy;)

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-10-12 18:20:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.10.2019 o 17:34, A. Filip pisze:

    > Żeby skrócić dyskusję: IMHO to *jest* naruszenie ciszy wyborczej

    Ale poza wewnętrznym przekonaniem masz jakikolwiek argument, że ma to
    jakikolwiek związek z wyborami, o agitacji nie wspominając?

    BTW - zaryzykuje - wróciłem z zakupów i stwierdzam, że jeśli ktoś wierzy
    w oficjalną inflację, to jest delikatnie mówiąc impregnowawny na
    rzeczywistość - ziemniaki powyżej trójki. No i?

> [...]
    > oleje sprawę bo szansę na "nie śmieszny" wyrok są "małe" a na wykpienie
    > się wysokiego sadu po linii niskiej szkodliwości społecznej duże.

    Jak dostanie rozkaz to postawi zarzuty. Jak nie to nie, bo przecież
    widzi, że zarzuty byłyby z dupy.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2019-10-13 02:00:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale tam jest "publiczne nakłanianie lub zachęcanie do głosowania w
    > określony sposób", wiec jakby troche szerzej.

    Nie widzę elementu zachęcania do głosowania.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-10-13 02:21:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Nie widzę elementu zachęcania do głosowania.

    Nie widzisz elementu "zachęcania do głosowania *w określony sposób* "?
    Nadajesz się na obrońce wyzywającego :-)

    --
    A. Filip