  • 1. Data: 2019-10-13 17:24:44
    Temat: Uzbrojony członek komisji wyborczej
    Od: Krzysztof 'kw1618' Warszawa <k...@g...3mam.net>

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/srodmiescie/wybory-w-wa
    rszawie-czlonek-komisji-mial-bron-1324370

    Miał pozwolenie na broń, jednak przewodniczący obwodowej komisji
    zadecydował aby zastąpiła go osoba z listy rezerwowej.

  • 2. Data: 2019-10-15 12:24:20
    Temat: Re: Uzbrojony członek komisji wyborczej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' Warszawa" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >https://tvn24.pl/tvnwarszawa/srodmiescie/wybory-w-w
    arszawie-czlonek-komisji-mial-bron-1324370

    >Miał pozwolenie na broń, jednak przewodniczący obwodowej komisji
    >zadecydował aby zastąpiła go osoba z listy rezerwowej.

    No ale zaraz - jest zakaz, nie ma, czy nie bardzo wiadomo ?

    J.

  • 3. Data: 2019-10-15 14:26:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może chodzi o "miejsce publiczne" czy jakoś tak?
    A jeżeli gościu wraca do domu pociągiem podmiejskim relacji Pruszków-Wołomin, to
    giwerę ma u szatniarki szkolnej zdeponować?

    -----

  • 4. Data: 2019-10-16 00:13:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 12:24, J.F. pisze:

    rszawie-czlonek-komisji-mial-bron-1324370
    > No ale zaraz - jest zakaz, nie ma, czy nie bardzo wiadomo ?

    Zgłębiałem temat. Jest zakaz (art. 49 kodeksu wyborczego. Nie ma
    sankcji, więc na dobrą sprawę nic z robić nie można.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2019-10-16 03:48:37
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    rszawie-czlonek-komisji-mial-bron-1324370

    > Zgłębiałem temat. Jest zakaz (art. 49 kodeksu wyborczego. Nie ma
    > sankcji, więc na dobrą sprawę nic z robić nie można.

    Art. 46 (a nie 49):

    "Art. 46. Zabroniony jest wstęp do lokalu wyborczego osobom uzbrojonym".

    Dziwne, że nie ma wykluczenia dla funkcjonariuszy Policji. Zawsze przed
    rozpoczęciem głosowania (a często i po jego zakończeniu) policjanci
    przychodzą do lokalu (ale może bez broni? Szczerze mówiąc, nie
    sprawdzałem, co mają w kieszeniach).

    --
    P.

  • 6. Data: 2019-10-16 03:55:40
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2019-10-16 o 03:48, PiotRek pisze:
    > "Art. 46. Zabroniony jest wstęp do lokalu wyborczego osobom uzbrojonym".
    >
    > Dziwne, że nie ma wykluczenia dla funkcjonariuszy Policji.

    Dziwne też, że nie ma wykluczenia dla funkcjonariuszy SW w lokalu
    wyborczym zlokalizowanym obwodzie odrębnym utworzonym na terenie zakładu
    karnego bądź aresztu śledczego.

    --
    P.

  • 7. Data: 2019-10-16 07:39:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2019 o 03:55, PiotRek pisze:

    > Dziwne też, że nie ma wykluczenia dla funkcjonariuszy SW w lokalu
    > wyborczym zlokalizowanym obwodzie odrębnym utworzonym na terenie zakładu
    > karnego bądź aresztu śledczego.

    Od razu dziwne. Kto niby ma stwierdzić, że władza łamie prawo? Policja?

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-10-16 13:08:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotRek" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dziwne też, że nie ma wykluczenia dla funkcjonariuszy SW w lokalu
    >wyborczym zlokalizowanym obwodzie odrębnym utworzonym na terenie
    >zakładu karnego bądź aresztu śledczego.

    A oni chodza z urna po celach, czy doprowadzaja skazanych do "lokalu"
    ?

    I tak mi sie wydaje, ze SW to rzadko chodzi uzbrojona palnie - za duze
    ryzyko, ze wiezniowie bron zdobeda.
    Ale pałka, gaz, paralizator elektryczny ... chyba tez sie licza za
    "uzbrojony".

    J.

  • 9. Data: 2019-10-16 17:17:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 14:26, ąćęłńóśźż pisze:
    > Może chodzi o "miejsce publiczne" czy jakoś tak?
    > A jeżeli gościu wraca do domu pociągiem podmiejskim relacji
    > Pruszków-Wołomin, to giwerę ma u szatniarki szkolnej zdeponować?

    Powinien być przepis, ze jak ktoś gdzieś ustanawia zakaz, to daje tam
    depozyt do przechowania broni. Zaraz by się okazało, ze te zakazy nie są
    aż tak bardzo potrzebne :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2019-10-16 17:19:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.10.2019 o 03:48, PiotRek pisze:

    rszawie-czlonek-komisji-mial-bron-1324370

    > Art. 46 (a nie 49):

    Z głowy pisałem

> [...]
    > rozpoczęciem głosowania (a często i po jego zakończeniu) policjanci
    > przychodzą do lokalu (ale może bez broni? Szczerze mówiąc, nie

    Nie ma. Nie ma dla osób posiadających pozwolenie na broń do celów
    ochrony osobistej i informacji, co taka osoba ma zrobić z bronią na czas
    głosowania. W ten sposób ustawa wyklucza takie osoby z możliwości
    głosowania.

    --
    Robert Tomasik