  • 1. Data: 2007-06-11 14:33:05
    Temat: Uzależnienie zapłaty
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    Jest firma A zatrudniająca pracowników na umowy o dzieło i sprzedająca te
    dzieła. Czy firma może uzależnić zapłatę za dzieło od otrzymania zapłaty za
    produkty (nie- od sprzedania, tylko od otrzymania zapłaty)?

    K.

  • 2. Data: 2007-06-11 14:34:05
    Temat: Re: Uzależnienie zapłaty
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    > produkty (nie- od sprzedania, tylko od otrzymania zapłaty)?

    Albo nawet i od sprzedania, bez powyższego rozróżnienia.

    K.

  • 3. Data: 2007-06-11 17:35:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    k...@W...gazeta.pl wrote:
    > Jest firma A zatrudniająca pracowników na umowy o dzieło i sprzedająca te

    Bzzzzzzzzzz! Sprzeczność!

    Albo zatrudnienie, albo umowa o dzieło.

    > dzieła. Czy firma może uzależnić zapłatę za dzieło od otrzymania zapłaty za
    > produkty (nie- od sprzedania, tylko od otrzymania zapłaty)?

    Zleceniodawca musi uiścić należność za wykonanie dzieła w określonym
    terminie od odebrania dzieła przez siebie.

  • 4. Data: 2007-06-11 20:22:17
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    > Bzzzzzzzzzz! Sprzeczność!
    >
    > Albo zatrudnienie, albo umowa o dzieło.

    Umowa o dzieło, niezręcznie ująłem.

    > Zleceniodawca musi uiścić należność za wykonanie dzieła w określonym
    > terminie od odebrania dzieła przez siebie.

    Dzięki.

    K.

  • 5. Data: 2007-06-12 07:29:07
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    wiadomości news:iod0k4-prj.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Zleceniodawca musi uiścić należność za wykonanie dzieła w określonym
    > terminie od odebrania dzieła przez siebie.

    Czy nie mozna tu wykorzystac tantiem?
    Tzn. w momencie odebrania dziela placi sie wykonawcy jakies marne grosze,
    a potem dodatkowa premia wynikajaca ze sprzedazy. Jakis procent od
    sprzedanego egzemplarza.

    W ten sposob moznaby, w praktyce, placic od sprzedanego egzemplarza.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2007-06-12 20:11:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WOJSAL wrote:

    > Czy nie mozna tu wykorzystac tantiem?
    > Tzn. w momencie odebrania dziela placi sie wykonawcy jakies marne grosze,
    > a potem dodatkowa premia wynikajaca ze sprzedazy. Jakis procent od
    > sprzedanego egzemplarza.

    Nie taka była opisana sytuacja.

  • 7. Data: 2007-06-13 07:25:41
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    wiadomości news:69b3k4-f0o.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie taka była opisana sytuacja.

    Troche taka byla. Cytuje fragement:
    "Czy firma może uzależnić zapłatę za dzieło od otrzymania zapłaty za
    produkty (nie- od sprzedania, tylko od otrzymania zapłaty)?"
    Oczywiscie moja propozycje nalezaloby uzupelnic o klauzule, ze termin
    wyplaty jest n dni po otrzymaniu zaplaty za sprzedaz produktu itp

    Problem zatrudnienia pomijam - zostalo to wyjasnione w jednej z wypowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 8. Data: 2007-06-14 20:22:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Bzzzzzzzzzz! Sprzeczność!
    >
    > Albo zatrudnienie, albo umowa o dzieło.
    >

    > Zleceniodawca musi uiścić należność za wykonanie dzieła w określonym
    > terminie od odebrania dzieła przez siebie.

    A u siebie sprzeczności nie widzisz? Albo zlecenie i wtedy
    zleceniodawca, albo umowa o dzieło i nie ma zleceniodawcy tylko zamawiający.
    Skoro sam nie odróżniasz to nie czepiaj się innych.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com