    From: "beny76" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uwolnienie czynszow
    Date: Mon, 4 Aug 2003 13:49:54 +0200
    Sender: b...@o...pl@kat02231134.visp.energis.pl

    Użytkownik "burt30" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3fff.00001b15.3f2e0857@newsgate.onet.pl...
    > Mieszkam w tzw. mieszkaniu lokatorskim kwaterunkowym z czynszem
    regulowanym. Wg
    > ostatnich przepisów - od 1 stycznia 2005 - czynsze regulowane mają zostać
    > zniesione i zrównane z wolnorynkowymi. Byłby to oczywiście szok finansowy!
    > Słyszałem, że w komisjach rządowych trwa praca na projektem nowelizacji
    ustawy,

    jakies prace na pewno trwaja. zniesie czynszy regulowanych spowodowaloby
    drastyczne podwyzki oplat czynszowych (nawet o 300!) w niektorych gminach.
    juz obecnie sa problemy z utrzymaniem mieszkan przez wiekszosc ludzi, a co
    dopiero by bylo po uwolnieniu czynszu. nie wystarczyloby lokali socjalnych
    :)
    w ministerswie debatuja nad projektem zmiany ustawy, ale nie wiem jak to sie
    ma do rzeczywistosci. mozliwe, ze uwolnienie czynszu bedzie nastepowalo
    krokowo. ja slyszalem, ze ma byc zmieniona ustawa o dodatkach
    mieszkaniowych, tak aby w razie uwolnienia czynszu (nie wiadomo, czy to sie
    stanie nagle) wspomoc tych, ktorzy beda potrzebowali pomocy.

    ponadto wiekszosc gmin - moja nie! :) - maja wieloletnie plany
    gospodarowania zasobami mieszkaniowymi i podwyzek czynszy, tak aby na koniec
    2004 roku chocby przyblizyc wysokosc czynszu regulowanego do tego
    uwolnionego

    pozdrawiam. beny76