  • 1. Data: 2002-10-18 07:28:43
    Temat: prawo w mieszkaniu komunalnym
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam
    mam pytanie : rodzina zamieszkuje mieszkanie komunalne , pewnego dnia rodzice
    umieraja, co z zameldowanymi w tym mieszkaniu dziecmi ? czy wg prawa przejmuja
    automatycznie to mieszakanie stajac sie glownym najemca? czy tez moze ich
    miasto wyrzucic z tego mieszkania? (czynsze sa placone reguralnie i brak
    zadluzenia)

    pozdrawiam
    marek

  • 2. Data: 2002-10-18 10:10:10
    Temat: Re: prawo w mieszkaniu komunalnym
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    USTAWA z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
    zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.
    (Dz. U. nr 71 z roku 2001 poz. 733.) wprowadziła zmiany w Kodeksie
    cywilnym.

    Art. 26 ust. 12 ww. Ustawy stanowi, że między innymi wprowadza się
    następującą zmianę w Kodeksie cywilnym:

    po art. 690 dodaje się art. 691 w brzmieniu:
    "Art. 691. § 1. W razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w
    stosunek najmu lokalu wstępują: małżonek niebędący współnajemcą lokalu,
    dzieci najemcy i jego współmałżonka, inne osoby, wobec których
    najemca był obowiązany do świadczeń alimentacyjnych, oraz osoba, która
    pozostawała faktycznie we wspólnym pożyciu z najemcą.
    § 2. Osoby wymienione w § 1 wstępują w stosunek najmu lokalu
    mieszkalnego, jeżeli stale zamieszkiwały z najemcą w tym lokalu do chwili
    jego śmierci.
    § 3. W razie braku osób wymienionych w § 1 stosunek najmu lokalu
    mieszkalnego wygasa.

    Nie bój żaby, jeżeli dzieci stale zamieszkiwały z rodzicami.

    Pozdr beny76 szklarska poreba b...@w...pl

  • 3. Data: 2002-10-18 11:18:47
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

> [...]
    > miasto wyrzucic z tego mieszkania? (czynsze sa placone reguralnie i brak

    Z tego co wiem, to nic nie jest automatycznie. Chyba trzeba "przepisać"
    mieszkanie czyli stać sie stroną umowy z urzędem.
    Ewa

  • 4. Data: 2002-10-18 14:25:36
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Fri, 18 Oct 2002 13:18:47 +0200, "Ewa R" <e...@s...pl> wrote:

    >rodzice

    Tak przy okazji, jaka ustawa badz rozporzadzenie
    okresla warunki przyznawania mieszkan komunalnych.