  • 1. Data: 2002-02-19 23:39:16
    Temat: Ustawa o policji - interpretacja
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Rozmawialem z policjantami i potwierdzaja mi ze ustawa im uniemozliwia
    podejmowania dzialania aby zapobiec szkodzie, zdarzeniu.

    Czyli interpretuja swoje dzialania tak, ze moga je podjac po zdarzeniu,
    a nie moga aby zapobiec zdarzeniu. Wczesniej moga jedynie przyjac do
    wiadomosci ze zdarzenie jest mozliwe.

    Czy rzeczywiscie ta Ustawa zakazuje policji aktywnych czynnosci, i
    optymalizuje dzialania jedynie do uzasadnionych wystapieniem zdarzenia ?

    Z tego co spotykam w Austrii, Niemczech, Francji, Hiszpanii itd.
    policja moze podejmowac czynnosci z wlasnej inicjatywy, a nie jedynie
    gdy zdarzenie wystapi.

    Czy gdy moze wystapic zagrozenie zdrowia to policja moze, nie moze,
    powinna podjac jakies dzialania ?

    Czy gdy np. na drodze lezy jakas przeszkoda, jest gleboka dziura,
    to policja moze droge zabezpieczyc, oznaczyc miejsce,
    czy tez samodzielnie jej nie wolno podjac dzialan i musi czekac do rana,
    az sluzby drogowe zabezpiecza miejsce , uzkodzenie drogi ?

    Co ogranicza dzialania, wstrzymuje dzialania policji , poza
    optymalizacja kosztow ?
    Czy rzeczywiscie Ustawa o policji narzuca takie ograniczenia ?

    Jacek

  • 2. Data: 2002-02-20 17:20:27
    Temat: Re: Ustawa o policji - interpretacja
    Od: "bob" <a...@p...onet.pl>

    Ciekawe który policjant, tak odpowiedział??
    Jednym z podstawowych zadań policji jest zapobieganie.

  • 3. Data: 2002-02-20 18:47:52
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    bob wrote:

    > Ciekawe który policjant, tak odpowiedział??
    > Jednym z podstawowych zadań policji jest zapobieganie.
    To nie wazne ktory.
    Z rozmowy wynikalo, ze interwencja moze nastapic dopiero po wystapieniu
    zdarzenia
    a zagrozenie zdarzeniem jest jedynie rejestrowane, odnotowywane.
    Powolywal sie na Ustawe o policji, z ktorej maja wynikac takie procedury
    postepowania.
    Dlatego trudno mi sie spierac.
    Moze rzeczywiscie takie procedury sa tam zapisane.

    Jacek

  • 4. Data: 2002-02-20 19:42:01
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    A nie prosciej przejrzec ustawe?Znajdziesz w necie.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-02-20 20:05:53
    Od: "bob" <a...@p...onet.pl>

    Podam jedna ze stronek, ciekawa dla policjantow i nie tylko, na niej
    znajdzie pan wszelkie potrzebne rzeczy o Ustawie policyjnej i nie tylko ;-)
    http://www.republika.pl/przepisy/policja.htm